Superbeetle Skrevet September 22, 2008 Forfatter Share Skrevet September 22, 2008 små eller store? Små eller store? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 ja, problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 22, 2008 Forfatter Share Skrevet September 22, 2008 hmm... Den lå forresten til salgs her på forumet ifjor en gang.. Lager litt lyd(skraper) hvis du setter den fra første gir til revers, samt at den visst lagde litt lyd mellom 4. og 5. Dette har jeg ikke hørt selv da, og var visst ikke så alvorlig? Er iallefall ett hjullager som må byttes, muligens flere, samt støtdempere burde vært byttet på sikt. Den har også vært skadet tidligere iår, men fikset opp nå og lakkert. Har ikke sett den etter lakk, men det var visst litt overgang mellom ny og gammel lakk.. Men ser ikke på det som noe stort problem sånn egentlig. Kan sikkert gjøre noe med det Så ja, egentlig er det nok ikke de største feilene.. Bytter heller ikke med Keskin felgene eller Cd/dvdspilleren... Må egentlig se på den og prøve å veie de opp mot hverandre.. Å bytte bare pga de ekstra hestekreftene er iallefall ikke aktuellt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 hmm...Den lå forresten til salgs her på forumet ifjor en gang.. Lager litt lyd(skraper) hvis du setter den fra første gir til revers, samt at den visst lagde litt lyd mellom 4. og 5. Dette har jeg ikke hørt selv da, og var visst ikke så alvorlig? Er iallefall ett hjullager som må byttes, muligens flere, samt støtdempere burde vært byttet på sikt. Den har også vært skadet tidligere iår, men fikset opp nå og lakkert. Har ikke sett den etter lakk, men det var visst litt overgang mellom ny og gammel lakk.. Men ser ikke på det som noe stort problem sånn egentlig. Kan sikkert gjøre noe med det Så ja, egentlig er det nok ikke de største feilene.. Bytter heller ikke med Keskin felgene eller Cd/dvdspilleren... Må egentlig se på den og prøve å veie de opp mot hverandre.. Å bytte bare pga de ekstra hestekreftene er iallefall ikke aktuellt.. Nå må du gje deg! skal vi bytte eller? har et perfekt utgangspunkt får du aldri lyst på en rekkesekser du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 22, 2008 Forfatter Share Skrevet September 22, 2008 hmm...Den lå forresten til salgs her på forumet ifjor en gang.. Lager litt lyd(skraper) hvis du setter den fra første gir til revers, samt at den visst lagde litt lyd mellom 4. og 5. Dette har jeg ikke hørt selv da, og var visst ikke så alvorlig? Er iallefall ett hjullager som må byttes, muligens flere, samt støtdempere burde vært byttet på sikt. Den har også vært skadet tidligere iår, men fikset opp nå og lakkert. Har ikke sett den etter lakk, men det var visst litt overgang mellom ny og gammel lakk.. Men ser ikke på det som noe stort problem sånn egentlig. Kan sikkert gjøre noe med det Så ja, egentlig er det nok ikke de største feilene.. Bytter heller ikke med Keskin felgene eller Cd/dvdspilleren... Må egentlig se på den og prøve å veie de opp mot hverandre.. Å bytte bare pga de ekstra hestekreftene er iallefall ikke aktuellt.. Nå må du gje deg! skal vi bytte eller? har et perfekt utgangspunkt får du aldri lyst på en rekkesekser du? Vi ja...hehe..Bare kom med bilen du Rekkesekser? hmm..joda, men alt til sin tid. Må ha råd til å få bilen slik jeg vil ha den og, og det tror jeg ikke blir mulig før jeg får en jobb Gidd ikke å selge den for å kjøpe en tvilsom 91-92 325 bare for at den har større motor.. Hvis du skjønner tegningen.. Tviler igrunn på at jeg bytter bilen i en annen E36 heller igrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 Du har jo en bil som er grei og ha og ser rå ut... går du lei, så går du lei... det skjer alle... man får lyst på noe nytt. å hive i en større motor var jo heller ikke så lett? import i 2012? eller noe? ikke kjøp noe 91-92 325... karrosseriet er rimelig oppbrukt idag. hadde jeg vært deg, ville jeg beholdt. uten at jeg kan uttale meg noe om dette feltet, så kan du vurdere en e46 viss økonomien strekker til. dette blir jo før eller senere overtakeren til E36 og man har fremdeles et stort utvalg i mange biler med god kilometerstand... men da snakker vi rekkefirer. viss du vil ha en 96-97 mod e36 med en rekkesekser som er coupe og i tillegg brukbar, har du en stor leite jobb foran deg. da finner man flere brukbare e46'er uten at man trenger å doble kjøpssummen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 22, 2008 Forfatter Share Skrevet September 22, 2008 Du har jo en bil som er grei og ha og ser rå ut... går du lei, så går du lei... det skjer alle... man får lyst på noe nytt. å hive i en større motor var jo heller ikke så lett? import i 2012? eller noe? ikke kjøp noe 91-92 325... karrosseriet er rimelig oppbrukt idag. hadde jeg vært deg, ville jeg beholdt. uten at jeg kan uttale meg noe om dette feltet, så kan du vurdere en e46 viss økonomien strekker til. dette blir jo før eller senere overtakeren til E36 og man har fremdeles et stort utvalg i mange biler med god kilometerstand... men da snakker vi rekkefirer. viss du vil ha en 96-97 mod e36 med en rekkesekser som er coupe og i tillegg brukbar, har du en stor leite jobb foran deg. da finner man flere brukbare e46'er uten at man trenger å doble kjøpssummen... Tror vi er enige hehe...jeg blir bare litt rastløs og får lyst på noe annet iblant. Men jeg tenker litt slik at hvis jeg hadde byttet med Regine, så hadde det sikkert blitt like dyrt å fikse opp den, som det ville blitt å kjøpe ny motor til min.. Min er importert i 2002 ja, så å godkjenne den med ny motor blir vel igrunn litt uaktuelt. Jeg får se etter jul hva som skjer, er ikke så gøy med så mye billån heller igrunn, så jeg blir visst stuck med 316 uansett hvordan jeg snur og vender på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 skjønner deg. hadde aldri byttet med henne. Man vet hva man har, men ikke hva man får. Av en eller annen grunn, så har jeg fått noen sure magefølelser i flere uker etterat jeg kjøpte BMW'ene. Kommer av at jeg ikke vet hva denne bilen er for noe og frykten av store utgifter på ting som går i stykker. Bilen min er konge, og vil tro jeg kommer til å beholde den inntil videre. skal jeg ha noe nytt, skal jeg avansere. dvs E46. om det blir om 1 eller 2, vites ikke. 318 is bilene har jeg fått inntrykk av å være blandt de motorene som sliter av å være hardt kjørte. selvfølgelig varierer dette, men av E36 genren. Jeg vedder på at dersom du ikke kommer til å gjøre noe spontant, så kommer du til å beholde den bilen og gjøre enten flere eller færre forandringer til den dagen du avanserer til en e46 coupe. disse drar seg lengre og lengre ned i pris. På noen år perspektiv, så vil disse bilene være veldig aktuelle for oss som skal kjøpe bil og tillegg ha noen kroner til overs for å gjøre den unik. Bilen du har i dag er en veldig grei studentbil som en billigere enn E36 med rekkeseksere på de fleste fronter. Du vet hva du har... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 oi.... det ble litt mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 22, 2008 Forfatter Share Skrevet September 22, 2008 hehe... men du har mange bra poenger. Det med at jeg vet hva jeg har, hva som er gjort og evt burde vært gjort er litt betryggende på en måte. Noe spesielt du tenker på med bilen din som gjør at du er litt usikker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 hehe... men du har mange bra poenger. Det med at jeg vet hva jeg har, hva som er gjort og evt burde vært gjort er litt betryggende på en måte. Noe spesielt du tenker på med bilen din som gjør at du er litt usikker? Nei, mente vel det at idet man faktisk overtar en bruktbil står til "ansvar" for alt som kan gå galt med bilen. Ikke "alt", men du skjønner. Altså, jeg kjenner ikke bilen. ellers så har jo bilen min gått 200... viss det er godt behandlet (noe jeg er 90% sikker på at den er), så vil jeg nok ikke få de største kostnadene... men alt kan skje. hadde det vært en nyere bil, så hadde jeg nok vært litt tryggere. Viss du på noen tidspunkt finner ut at du absolutt vil selge bilen, så er det bare å legge den ut høyere enn du egentlig vil få for bilen og så se hva du får. garantert solgt på finn.no til 895 eller noe så blir den liggende til evig tid. MEN uansett hva man gjør i forhold til bil, så er ikke økonomisk.... ihvertfall mtp på vår genre som ønsker nyere, bedre, heftigere osv... om ca 2-3 år vil e46 begynne å dominere ungdomsmarkedet også... men da begynner vel vi å selge bilene være med følgende beskrivelser i annonsen: "selges grunnet familieforøkelse...." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 Ikke selg denne til fordel for en Dakargul 318iS. Du har jo din bil helt perfekt jo, trodde ikke du ville ha vinge heller jeg (Class II har vel lik vinge som GT?) Dakar gul er ikke noe fin farge i mine øyne vertfall. Samt det hørtes litt dyrt ut med alle de lydene som er + dempere og hjullager. Nå vet du iallefall hva du har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikand Skrevet September 27, 2008 Share Skrevet September 27, 2008 kjempe pen bil! forumets penste? behold denne til fordel for is'en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 kjempe pen bil! forumets penste? behold denne til fordel for is'en. hehe..takk Tror nok ikke det er en peneste e36'en her, stadig tusen små filleting jeg henger meg opp.. Blir nok ikke noe bytte is'en.. Blir nok aldri til at jeg bytter den i en annen e36. Men kan vel ikke skjule at jeg har VELDIG lyst på en E30 nå.. Har forøvrig byttet tilbake så jeg har orginale bosch linselykter. Hadde Fk(?) lykter med angeleyes tidligere. Først knuste ene glasset pga stensprut. Så jeg satt over linsene fra disse i org lyktene. Dette funket en stund, men irriterte meg etterhvert at lyset var svakere på ene siden. Trodde dette var pga slitt lykteglass. Men viste seg igår at det var linsene som var begynt å smelte av varmen fra parklyspæren(plastlinser).. Hadde dem ute for å se om nye pærer hjalp nemlig. Iallefall, tilslutt ble jeg så forbanna på hele greien at lykt og nye pærer røk rett i søppelet. har også hatt ccfl ringer fra norvatio som ikke rakk å komme på bilen før det ble ødelagt. (min egen feil). Har også hørt mye fram og tilbake på kvaliteten på slike. Konklusjon?: Orginale deler er BEST. Så og si alle billige drittdeler er bortkastete penger... Bare ikke få meg til å begynne om uorginale blinklys foran.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 [blir nok ikke noe bytte is'en.. Blir nok aldri til at jeg bytter den i en annen e36. Men kan vel ikke skjule at jeg har VELDIG lyst på en E30 nå.. Tro meg, du er ikke alene! Synd det er så lite E30 til salgs, vertfall facelift i brukar stand. Enten så koster de dobbelt så mye de er verdt eller så er de dårlige.. Skal vi ta en phootoshoot i løpet av høsten eller? Burde jo fått ordna det snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå