Gå til innhold

Min bil, E36 316 coupe'96 M-tech, Borte vekk...

Share

Anbefalte innlegg

[blir nok ikke noe bytte is'en.. Blir nok aldri til at jeg bytter den i en annen e36. Men kan vel ikke skjule at jeg har VELDIG lyst på en E30 nå..

Tro meg, du er ikke alene!

Synd det er så lite E30 til salgs, vertfall facelift i brukar stand. Enten så koster de dobbelt så mye de er verdt eller så er de dårlige..

Skal vi ta en phootoshoot i løpet av høsten eller? Burde jo fått ordna det snart :)

ja, skulle vi jo fått til. Skulle fått med lars og henrik også.. (happyhenke og bmwentusiasten) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
ser da ut som at denne er strøken :) har du valsa noe får og få på de felga?

Skal dere begynne å plage meg i min tråd og nå..hehe..neida.. :P

Strøken nei, ikke helt...men men

Har valset en del for å få dem på ja, men subber fortsatt litt hvis ikke jeg tar det med ro.. :)

er det samme med min også, subber en del når jeg gasser litt hardt, men jeg er vel bare og få på noe stivere fjører så går det :wink: synes da bilen ser strøken ut jeg da men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subber kun hvis jeg har folk bak og ikke treffer en ujevnhet i veien i høy fart. evt hvis jeg kjører fort alene og kjører på veier hvor det f.eks plutselig kommer en bakke ned..

Har tenkt på slike bumperstoppers, men syntes understellet er stivt nok. I de hastighetene/forholdene hvor jeg subber så hadde jeg nok syntes litt synd på bilen hvis den ikke fikk fjære så mye som den skulle.

Kjørte en gang med en venninne som mente bilen var for stiv og at jeg kunne risikere å sprette av veien. Hun har gått på motorsportlinje så tror hun vet litt hva hun snakker om når det gjelder understell, men jeg var ikke helt enig med henne ang det.

Så lenge bilen min er så stiv som den er, men ikke bunner fjærer/dempere i en hump(hvor hun syntes det spretter sånn), så ser ikke jeg noe problem i at bilen kan være trafikkfarlig. Selvsagt er den stivere enn en orginal bil og jeg kan kjøre mye fortere enkelte steder enn en bil med orginalt understell. Det gjelder vel bare å finne sin egen og bilens begrensninger for hvor fort en kan kjøre på et gitt sted..

Om bilen hadde vært like stiv som den er nå, men hatt lengre fjæringsvei, så ville den vel oppført seg likt på veien iogmed at jeg aldri har bunnet fjærene etc..altså den ville fortsatt oppført seg litt som en sprettball..(i hennes øyne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subber kun hvis jeg har folk bak og ikke treffer en ujevnhet i veien i høy fart. evt hvis jeg kjører fort alene og kjører på veier hvor det f.eks plutselig kommer en bakke ned..

Har tenkt på slike bumperstoppers, men syntes understellet er stivt nok. I de hastighetene/forholdene hvor jeg subber så hadde jeg nok syntes litt synd på bilen hvis den ikke fikk fjære så mye som den skulle.

Kjørte en gang med en venninne som mente bilen var for stiv og at jeg kunne risikere å sprette av veien. Hun har gått på motorsportlinje så tror hun vet litt hva hun snakker om når det gjelder understell, men jeg var ikke helt enig med henne ang det.

Så lenge bilen min er så stiv som den er, men ikke bunner fjærer/dempere i en hump(hvor hun syntes det spretter sånn), så ser ikke jeg noe problem i at bilen kan være trafikkfarlig. Selvsagt er den stivere enn en orginal bil og jeg kan kjøre mye fortere enkelte steder enn en bil med orginalt understell. Det gjelder vel bare å finne sin egen og bilens begrensninger for hvor fort en kan kjøre på et gitt sted..

Om bilen hadde vært like stiv som den er nå, men hatt lengre fjæringsvei, så ville den vel oppført seg likt på veien iogmed at jeg aldri har bunnet fjærene etc..altså den ville fortsatt oppført seg litt som en sprettball..(i hennes øyne)

For å si det slik da, jeg har litt myke dempere.. Er jo stivt, bevares men mykt i forhold til Justerbare Koni jeg hadde før. Selv om hjulbuene mine begynner 10 cm høyere opp enn de originale på buene bak for så å gå lengre ut og ned, så tar jeg oppi "kanten" (fra den gamle buen) om jeg har folk baki.. Derfor unngår jeg dette.. Jeg unngår også å kjøre i de værste humpene..

Siden jeg ikke har noe problem med subbing til vanlig er det jo godt å ha en bil som fjærer litt også da...

På bane ble dette ett problem, da jeg tok nedi med fronten på sideskjørtene i skarpe svinger.. Gt-leppa foran fikk også trimma av seg noen mm på hver side :P

Bare pass på at det ikke subber over lange strekninger.. Da går lakken varm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...