Gå til innhold

Min bil, E36 316 coupe'96 M-tech, Borte vekk...

Share

Anbefalte innlegg

På alle e36er sitter det en slik bumperstopper org, lange myke på vanlig understell og kortere og hardere på m understell. Hvis du ikke har de lenger bør du sette de på. De hindrer fjæringsveien minimalt men sørger for at demperen ikke bunner helt. Regner med at du har de, men "tipser" deg likevel.

Ellers så har vi jo Bilstein PSS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm...har vel B6 dempere bak jeg.. Kjøpte nye uorginale "bumperstoppere" da jeg byttet dempere og fjærer. Tror de er lik som de orginale.. :)

ang hvordan understellet er og hvordan bilen oppfører seg er litt vanskelig å beskrive. Jeg mener selv at den ikke burde vært noe annerledes, syntes den er helt perfekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er faktisk ikke tull... en som hadde en 318 hadde bilen satt opp så stivt at den "spratt" rundt svingene... så bytte han til m3 motor, og bilen fikk helt andre karakteristikker... ble tyngre foran, slik at den sluttet å "sprette"

hmm.. men nå er jo understellet mitt beregnet til den bilen det står på, så regner med at det er slik det skal være.

Skjønner poenget ditt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp... den som bare hadde hatt 4er foran igjen :roll: merker at de er lettere ja :-P

Hehe, ja det mangler jo 2 sylindere :shock:

Hihi :twisted:

Det kommer ikke an på størrelsen men hvordan man bruker det man har til rådighet :lol:

Men ja, er ikke dumt med sekser. Men når det kommer til lyd så har jeg forelsket meg i lyden av en 16v R4 2,3 motor. (fra en honda faktisk :roll: ).. Har kjørt denne litt i det siste, helt org men med et effektanlegg. Er en helt sinnsyk lyd fra denne på 6000rpm. Skikkelig hissig, nesten så den skriker :twisted:

318is syntes jeg ikke imponerte så veldig når det kom til lyd, gjerne det har noe med motorvolumet å gjøre også :?: Lyden til E30m3 kan vel muuuligens sammenlignes, men den har jeg ikke hørt live.

Kanskje en hartge 2.1 eller 2.3 liter M42 motor hadde vært noe :twisted:

Men nok fjas fra min side :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Får oppdatere litt her i tråden da:)

Nytt siden sist:

- M3 bakfanger

- Nokian Hakkapelitta R, 205/55-16 vinterdekk

- Supersport rustfri eksos med DTM utblås (Forventer litt pepper for den, men syntes faktisk det var rått sammen med resten av stilen på bilen. Fikk heller ikke rette rør i 2*83mm slik jeg vil ha)

- Ny lakk på forskjermer og grillramme. (forskjermer gjenstår og vannslipe litt for siste finish)

- Nye lister rundt bakvinduene

- Nytt deksel under viskerarmene

- Masse nye klips

- Lakkert sidelistene i sort, så jeg slipper at de blir så fort misfarget. Samt at de passet bedre inn med listene på fangerne som er glatte. (ja det er feil i forhold til årsmodell på bilen :roll: )

Det var iallefall det jeg kom på :)

Har også lurt på å lakkere senteret på felgene nå i vinter og lurer på om noen har tips til farge. Sort er iallefall utelukket. Har litt lyst på samme fargen som Jonner'n har på sine felger. Er usikker på hva den heter, men er en bmw farge tror jeg.

IMGP0931.jpg

Slik ser som sagt mine felger ut.. Noen som kan bytte farge på senteret i ps? :D

IMG_9815.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...