Gå til innhold

Stressende å ha bil?

Lien
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

stressende nei?

Kjører rundt i en E32. Finnes ikke mer avslappende bil. Kjøre rundt i den er kanskje det minst stressende jeg gjør.

Tror du misforsto problemstillingen...

Miss Forstod absolutt ingen ting. Skrev bare at jeg ikke ble stresset av bilen jeg kjører. Kunsten er å lære seg til å være fornøyd med det man har samtidig som man beholder ambisjonene om å nå en ny høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg det også slik Lien..

Klarer liksom aldri å bli fornøyd..

Når det gjelder 745`n, så er det liksom hele tiden noe jeg bare må ha for å gi den det lille ekstra når den blir ferdig liksom.

Men mange ting blir fort en dyr affære som gjør at man ikke får råd til det som skal til for å få bilen på veien.

Å når det gjelder min nyrestaurerte lettmotorsykkel, enda jeg har fått sykt mye skryt og gode kommentarer om den, så er det hele tiden noe jeg må fikse på den..

Akkurat nå, så er det littegranne trim, åsså vurderer jeg å ta ut motoren å lakkere den på nytt (enda jeg lakkerte den i vår, og ikke har tippet eller kjørt mere enn 60-70 mil med den...) :roll:

Konklusjon:

Ja, det er stressende å ha prosjekter.

Men har troen på at det roer seg med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Det er til tider veldig stressende å ha bil.

Jeg er jo av den typen som nesten ikke får sove hvis bilen er skitten, det samme hvis det er en liten ulyd i bilen.

Jeg også opptatt av at bilene skal være i meget bra stand, samt at de skal se bra ut. Nå får tiden går jeg å grubler på Rails eller ikke, og Angel Eyes eller ikke... Har også begynt å tenke på å kjøpe på 9,5" felger bak...,men så må mann jo ta økonomien i betraktning og da.

Prøver jo bestandig å gjøre det lille ekstra med bilene mine når det gjelder "utseende", men det lille ekstra blir som regel aldri nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Forstod absolutt ingen ting. Skrev bare at jeg ikke ble stresset av bilen jeg kjører. Kunsten er å lære seg til å være fornøyd med det man har samtidig som man beholder ambisjonene om å nå en ny høyde.

Kanskje du ikke blir stresset fordi bilen ikke er din ?... :? ... ellers gir jeg deg rett i at det er viktig å ha ambisjoner... poenget er imidlertid å ikke bli stresset samtidig... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke dette problemet når det gjelder bil. Når jeg ser alle prosjektene her på forumet så gir jeg opp før jeg har begynt :-) Skal montere nye baklykter til uka og det + polering er "prosjektet" mitt...

Men hadde det ikke blitt kjedelig om du ble fornøyd? Er ikke poenget med denne typen hobby at en hele tiden vil gjøre ting bedre? Jeg synes det er en god ting. Når folk får en bil "ferdig" så hender det jo svært ofte at de selger dem og begynner på et nytt prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som er 19 år og er og prøvekjører E65 745er og E46 M3er og påstår at han vurderer kjøp? Er dette din utgave av være-fornøyd-med-det-man-har? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som er 19 år og er og prøvekjører E65 745er og E46 M3er og påstår at han vurderer kjøp? Er dette din utgave av være-fornøyd-med-det-man-har? :roll:

ikke glem at dette må være værdens-fattigste-rikmanns-sønn. vurdere å kjøpe ditt og datt til 600 000,- + men kjører bare rundt i lånte biler.. pratmakere kaller mann sånne folk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresset nok jeg når noe ikke fungerer og trenger bilen til arbeide.

Moderate ønsker om å fikse litt på min bil slik den seer orginal ut men alt er en prioritering der familien kommer i første rekke for min del.

Vel sambo har sagt " du ser/sier ofte om biler som det skulle vært meg du pratet til" he he så intressen er nok stor selv om jeg kjører enn simpel 518 e34: ikke kan skru noe stort, eller jeg prioriter alt om bilen. Vel er fornøyd om bilen rusler men tenker ofte på hva neste kan gjøres.Er mye her på bimmers etc for å kansje kunne lære mere enklere ting jeg kan gjøre med min bil. Alt kan sikkert perfiksjoneres, kun kreativiten, prioritering og økonomien setter grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor det er smartere å kjøre rundt i en helt vanlig bil og gi faen.

En bil man kan bulke, kjøre i huller i veien med, parkere langs kantstein, parkere hvor man vil uten å være redd for den osv. Beste man kan ha er en dårlig stygg gammel bil.

Jeg angrer hele tiden på at jeg kaster bort så mye tid på bil men klarer ikke la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor det er smartere å kjøre rundt i en helt vanlig bil og gi faen.

En bil man kan bulke, kjøre i huller i veien med, parkere langs kantstein, parkere hvor man vil uten å være redd for den osv. Beste man kan ha er en dårlig stygg gammel bil.

Jeg angrer hele tiden på at jeg kaster bort så mye tid på bil men klarer ikke la være.

He he for ikke snakke om å parker rundt omkring (butikk sentere, parkeringshus etc..) Vel kunne vært moro hatt en ekstra bil(bmw) til lek/banekjøring/Show som enn ikke var avhenig av til og fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det "stressende" da jeg enda kjørte rundt i 1. bilen min. Så jeg en annen bil som var penere med ungdom av tilsvarende alder som meg bak rattet, så ble jeg på en måte misfornøyd med min egen... Men etter at bil nummer 2. ble kjøpt inn så roet det hele seg plutselig... Kanskje jeg er i ferd med å bli en smule mer voksen? :wink:

Dette var dagens psykologiuttalelse av meg... På tide å sprette ei øl! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...