Gå til innhold

E36 328 suge Hk+(presse lagt på is-SELGES)


JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjørte også motor-rens før oljeskiftet.

Fått inntrykk av at motorrens fungerer bra?

Hvilken type bruker du?

Var egentlig ganske skeptisk til dette før, men når jeg jobbet i Tronrud Bil så var de der fra Pro Tec (som Ske1eton sa) og kjørte en demo med diverse målinger av avgass o.l før og etter bruk av det. Ble i grunn enda mer overbevist da. Har også tidligere kjørt Pro Tec bensinrens på den, dette for bl.a å fjærne vanndannelser og rense innsprøytningsdysene. Dette er også veldig gunstig å bruke før f.eks avgassmåling på EU-kontroll hvis det er problemer med høy avgass :wink:

For mange år(ca.10år) tilbake jobbet jeg med Opel og de benyttet et merke som het Forte, dette fikk jeg også se selv at fungerte meget bra mot bl.a koksing på ventiler som var ganske stort problem på en del av de bilene. Mange gamle kjerringer som kjører Corsa veit du :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte også motor-rens før oljeskiftet.

Fått inntrykk av at motorrens fungerer bra?

Hvilken type bruker du?

Var egentlig ganske skeptisk til dette før, men når jeg jobbet i Tronrud Bil så var de der fra Pro Tec (som Ske1eton sa) og kjørte en demo med diverse målinger av avgass o.l før og etter bruk av det. Ble i grunn enda mer overbevist da. Har også tidligere kjørt Pro Tec bensinrens på den, dette for bl.a å fjærne vanndannelser og rense innsprøytningsdysene. Dette er også veldig gunstig å bruke før f.eks avgassmåling på EU-kontroll hvis det er problemer med høy avgass :wink:

For mange år(ca.10år) tilbake jobbet jeg med Opel og de benyttet et merke som het Forte, dette fikk jeg også se selv at fungerte meget bra mot bl.a koksing på ventiler som var ganske stort problem på en del av de bilene. Mange gamle kjerringer som kjører Corsa veit du :lol:

Kjører du lenge med oljerensen før du bytter oljen?

Må du bytte olje 2 ganger etterpå for å være sikker på at all rensen forsvinner eller har det ikke noe å si at det ligger igjen litt når man fyller på såpass mye ny olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du lenge med oljerensen før du bytter oljen?

Må du bytte olje 2 ganger etterpå for å være sikker på at all rensen forsvinner eller har det ikke noe å si at det ligger igjen litt når man fyller på såpass mye ny olje?

Du bare fyller Pro Tec i oljepåfyllinga så den blander seg med den gamle olja og lar bilen gå 5-10min på tomgang,hvor du ruser opp litt av og til. Så er det bare å tappe olja, da blir nok det meste av rensen også med ut.Så da er det bare å ha på ny olje :wink:

Hvor du får kjøpt veit jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...