Gå til innhold

Et lite varp (5 serie E39-520i)

antiloop
 Share

Anbefalte innlegg

Mht den første som stod annonsert, kan km standen være gal på den...

Står skrevet, mest langkjørt, men på 9 år har den bare gått 118.000km?

:roll:

5 serien har rast i pris ja, mye bil for pengene det, få på noe facelift lykter så ser E39 fremdeles utrolig bra ut!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

540'n bruker faktisk mindre enn 520 på motorvei kjøring..

La oss ikke overdrive... iht. BMW bruker E39 540i gjennomsnitlig 1,23 liter/mil ved blandet kjøring... E39 520i (M54B22) bruker ditto 0,90 liter/mil. Ved ren landevei/utenbyskjøring eller det tyskerne kaller "ausserorts" har E39 540i et forbruk på 0,88 liter/mil og E39 520i et forbruk på 0,71 liter/mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt E39 520ia, og forbruket lå høyere enn 0.7 l på langkjøring.

:roll:

En kamerat sin 528 hadde ikke noe høyere forbruk enn min, han har da selvsagt lavere tomgang og presser motoren sin mindre enn hva jeg gjorde med min.

Så de fabrikk tallene som det kanskje litt for ofte blir referert til, er ikke verdt så mye, det er min mening.

:?

At en 540 bruker mer bensin enn 520 skulle da bare mangle, men det er spesielt i by kjøring...

Men man må se hva man får for literen også da...

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Kmstand skal være skrudd på den 520n kan du sjekke kmstand på hjernen opp mot speedometeret. Men den være "skrudd" på begge plasser, men til fordel for evt kjøper så er det få som får kmstand på hjernen og speedometer til å stemme opp mot hverandre.

Min tidligere 98 535iA lå fint på 0.8-0.83 på langkjøring. Alle tidligere erfaring er at 520iA ikke er mer gjerrig på bensinen..Men når man tråkker på gassen er det klart forskjell..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 520en er bulka rundt om, kan så vidt se det på bildet fra siden, jeg teller 4 stykker bare på passasjersiden, samt at bakfangeren og kanalen på venstre side er ganske oppskrapte.

Den hvite 540en stod lenge tilsalgs i Sandnes (?) til både 229, 219,209 og til slutt 189.000 før den ble solgt, er importert fra USA. Ser svært bra ut i hvitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...