BalleKnalle Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Nå kjøres det jo med X5 i dakarrallyet fra før... Og i følge "ryktene" skal det komme en "unødvendig" BMW som Z6 eller Z10 eller hva de vil kalle den. Et prestisjeprosjekt om du vil. Alu chassis og V10 var vel nøkkelordene der. På tide at BMW lager en superbil igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Joda... X5 har kjørt Paris-Dakar, men ikke i BMW´s regi... og det var mitt poeng. Det beste man kan si om denne modellen og Paris-Dakar løpet er at franskmannen Luc Alphand kjørte den ene av X5´ene i 2004... og at han i år vant for Mitsubishi. En X5 har ikke vært i nærheten av å vinne løpet, men den har dog vunnet to løpsetapper. Jeg tror helt sikkert at hvis BMW virkelig satte all deres tekniske og økonomiske tyngde inn i et slikt prosjekt burde også et godt resultat være sikret. Kan Porsche kan BMW bedre... det burde være målsettingen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Ok.. sånn sett Du mener BMW som et fabrikk team. Men er det mange fabrikkteam som kjører nå da? Er vel mest privatpersoner/organisasjoner som begir seg ut på ørkenvandringen nå til dags? Ser jo tendensen i WRC også. Det eneste rene fabrikkteamet igjen er jo Subaru, resten er så og si private team. Pug og Citroen trakk seg vel etter fjordårssesongen. Men jeg personlig liker bedre F1 satsingen til BMW. Er jo på en måte den "ultimate" motorsporten, med det siste av teknologi osv. Nå som de er på vei til å bli et 100% reint fabrikk-team har det jo en massiv reklame effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Ok.. sånn sett Du mener BMW som et fabrikk team. Men er det mange fabrikkteam som kjører nå da? Er vel mest privatpersoner/organisasjoner som begir seg ut på ørkenvandringen nå til dags? Ser jo tendensen i WRC også. Det eneste rene fabrikkteamet igjen er jo Subaru, resten er så og si private team. Pug og Citroen trakk seg vel etter fjordårssesongen. Men jeg personlig liker bedre F1 satsingen til BMW. Er jo på en måte den "ultimate" motorsporten, med det siste av teknologi osv. Nå som de er på vei til å bli et 100% reint fabrikk-team har det jo en massiv reklame effekt. Mitt poeng var jo at BMW først og fremst skulle sette seg et mål for seg selv... a la VW´s Bugatti Veyron og Porsche´s 959... så ja... BMW bør selv stå for og lede prosjektet... hvis ikke er det knapt noen mening med det. Vedr. WRC har vel både Citroën og Peugeot bevist at de kan stå distansen... så PSA er vel klar for en annen teknisk utfordring. F1 er etter min mening kjedelig og på mange måter en parodi på seg selv i forhold til hvordan det var før i tiden. Et eller annet er helt galt når Max Mosley (FIA´s president) i annledning av Michael Schumacher´s melding om at han gir seg som F1-sjåfør... går ut til pressen med en forsikring om at F1´s markedspotensiale er større enn Schumacher´s... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Ingen tvil at F1 kommer til å savne Schumacher, men jeg tror ikke det trenger å være i negativ forstand. Tror sporten har godt av et troneskifte. Merkenavnet Michael Schumacher er ute av bildet men nye navn vil komme. En ser jo bare hvor spennende det har vært denne sesongen etter de nye reglene ble innført, og neste år tror jeg at det vil bli enda bedre I tillegg tror jeg at vi med BMW briller kan få det virkelig gøy frammover når BMW tar steget opp blandt de store, noe de vil gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 BMW har nå bestemt seg for å sette deres første hydrogenbil i produksjon... en E65 745h... "Wasserstoff" klinger imidlertid skikkelig tysk og mer korrekt i mine ører. Dette er hva jeg mener med å være innovativ og ha visjoner utover "simpel" bilproduksjon. Hvis hydrogenbiler og hydrogen kan etableres som en alminnelig energikilde... vil det være en verdensrevolusjon på samme måte som da elektrisiteten ble alminnelig for folk flest. Noen må ta de første skrittene inn i en ukjent tilværelse og BMW skal ha all ære for at de nå våger å gjøre det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Det er folk som virkelig, virkelig kan kjøre bil.."Oh dear god..!" Det synes jeg var en veldig passende kommentar! Tror jeg hadde vært livredd på den turen der.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå