Gå til innhold

Forsikringselskap

Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

For å gjøre det meste kort. Hvis en har en bulket bakfangeren og det hele koster 15 000 å reparere (da det også er noen andre skader som skjedde under bulkingen). Man har en originalfanger, men når den først må byttes - kan man da bytte til M-tech fanger uten at jeg må betale mer? bryr forsikringselskapet seg om om du bytter til en M-tech? Man tar det på egenandeler siden den er på 4000kr..

Håper på raske og skikkelige svar.. Har benyttet søkefunksjonen og jeg vet at det har vært oppe slike temaer før, men har ikke funnet noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det kan man gjøre, men du bør informere forsikringsselskapet om dine planer. Jeg har gjort dette nummeret her i Danmark... og da var fangeren til og med dyrere enn den jeg hadde på bilen før skaden. Forsikringsselskapet var medgjørlig under forutsetningen av at jeg betalte mellomlegget direkte til dem. Verkstedet skiftet til en dyrere fanger... sendte regningen til forsikringsselskapet... som betalte regningen... og som endelig sendte meg en faktura på den ordinære egenandelen + mellomlegget for den den nye fangeren. Quadratisch, Praktisch und Gut... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignende tilfelle for ca 4 år siden hvor jeg var påført skade og da kunne jeg betale differansen direkte til verkstedet. De ville sende regning på fanger til forsikringsselskapet som vanlig (uavhengig av om det var original eller M), men jeg måtte betale verkstedet for ekstradelene som ikke kunne flyttes over fra originalfangeren. Dette gjaldt da listverket og noen festeklips og greier. Nytt tilhengerfestedeksel ble ført på forsikringen da den ble ripete.

Brukte forøvrig verksted i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...