Gå til innhold

Mitt e34 520ia prosjekt

ingard
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Veldig lekkert! Bakhjulene er overbevisende...!

Kan jeg spørre, hvordan blir bildene så crispy og fine? Har du god optikk, er det photoshop-sharpness, kombo eller annet?

Lyst til å ta sånne bilder jeg og! Nå skal jeg ha meg denne: http://www.dyxum.com/lenses/Tokina-AT-X ... ns561.html

Jeg holder på med bildetaking sånn ellers, så har greit med utstyr.

Hva slags kamera har du? Hvis du har råd ville jeg gått rett på L-serien (objektivene med rød ring) fra Canon eller de med gullring fra Nikon. Jeg har vært gjennom mye optikk, men har endt opp med L-serien til slutt. Du vet hvorfor det er dyrt når du tar de i bruk ;) SUPER skarpt og enkelt å bruke.

Men et hvilket som helst DSLR kamera skal være godt nok til å få crispy bilder. Noen kamera og objektivkombinasjoner kan trenge mer oppskarping i photoshop ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKey, det var godt forklart,tusen takk. Setter min lit til at dette kan bli bra da. Regner med at Tokinaen skal være en solid oppgradering fra den kit-linsen jeg tar bilder med nå :oops: Kameraet er sony a330,veldig fornøyd med det, men lurer på om det blir en Pentax neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKey, det var godt forklart,tusen takk. Setter min lit til at dette kan bli bra da. Regner med at Tokinaen skal være en solid oppgradering fra den kit-linsen jeg tar bilder med nå :oops: Kameraet er sony a330,veldig fornøyd med det, men lurer på om det blir en Pentax neste gang.

Ja, det blir nok bra. Har hørt mye bra om det objektivet.

(Et lite tips; Hold deg til Canon eller Nikon. Har selv hatt forskjellige merker, men mulighetene er så mye større med Canon og Nikon, spesielt med tanke på hva som selges brukt av objektiver osv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg!!!!!!

Joda, på tur hjem nordover i går treffer NOK et forbanna steinsprang frontruta. Dette er ANDRE reperasjonen av den TREDJE ruta jeg har fått innstallert. Alt dette på under et år.. Vet ikke om jeg skal gråte eller le. Helt fantastisk utrolig.

Blir Hurtigruta caglass neste gang. Hører de har en slags egenandelforsikring. Noen som har det eller?

Andre nyheter er at det blir FK Konigsport så snart jeg får nye topplagre bak. Håper framhjulene går klar av fjørbeina. De stikker ganske så langt inn i hjulbuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre. Frontruten min er ganske ødelagt,jeg har egentlig vent meg til tanken,så nå tør jeg ikke skifte den,for da må jeg passe meg for sand og stein og all mulig slitasje. Nå er det ikke så nøye med den, litt greit egentlig...hehe

Vet ikke hva du mener med egenandelforsikring, men de fleste firma tar rep av steinsprut gratis, ikke det du mener? Eller koster det vel vanligvis 2000,- for ny frontrute? (egenandel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har betalt flere 2000-kroner allerede, så vet om det :P Men jeg tenker på at det er enkelte firma som dekker de 2000 kronene hvis du betaler 300,- i året. Skal høre med hurtigruta i morra om bilen min kan forsikres sånn nå som jeg har fått den reparert. Rutene skal visst inspiseres og være skadefrie. Spent om de mener den er skadefri selv om den er reparert. Skal jo være like sterk ruta.

Er og dritnervøs for at ruta skal sprekke igjen. Har betalt for mye for ruter til denne bilen allerede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har betalt flere 2000-kroner allerede, så vet om det :P Men jeg tenker på at det er enkelte firma som dekker de 2000 kronene hvis du betaler 300,- i året. Skal høre med hurtigruta i morra om bilen min kan forsikres sånn nå som jeg har fått den reparert. Rutene skal visst inspiseres og være skadefrie. Spent om de mener den er skadefri selv om den er reparert. Skal jo være like sterk ruta.

Er og dritnervøs for at ruta skal sprekke igjen. Har betalt for mye for ruter til denne bilen allerede!!

Da skjønner jeg hva du mener, hadde vært interessant! Selvom min nok aldri vil gå gjennom den inspeksjonen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har fått de dårligste frontrutene i verden. Kjedelige greier.

Ser dog veldig frem til du får senken på bilen. ;)

De første to var fra Riis Bilglass og den andre fikk jeg av GS bildeler fordi jeg trodde Riis glasset var dårligere. Ser ikke sånn ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre nyheter er at det blir FK Konigsport så snart jeg får nye topplagre bak. Håper framhjulene går klar av fjørbeina. De stikker ganske så langt inn i hjulbuen.

vis du skal bruke azev hjula må du nesten helt sikkert til med hvertfall 7mm spacere. det måtte jeg på mine e34 coilovers med azev hjul hvertfall.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første to var fra Riis Bilglass og den andre fikk jeg av GS bildeler fordi jeg trodde Riis glasset var dårligere. Ser ikke sånn ut :P

Kjører du usedvanlig nært bilen foran da? :-P skal jo nesten ikke være mulig å ha slik uflaks.

Vet du forresten hvor stort senteret på Azev felgene er? passer den på E39?

Jeg har nemlig liggende et par originale AC Schnitzer 7mm spacere med sentrering, inkl. bolter.

Skulle bruke det selv, men siden disse bygger om til E39 senterdiameter passer de ikke på Schmidt felgene. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du usedvanlig nært bilen foran da? :-P skal jo nesten ikke være mulig å ha slik uflaks.

Vet du forresten hvor stort senteret på Azev felgene er? passer den på E39?

Jeg har nemlig liggende et par originale AC Schnitzer 7mm spacere med sentrering, inkl. bolter.

Skulle bruke det selv, men siden disse bygger om til E39 senterdiameter passer de ikke på Schmidt felgene. :(

Det er biler som kommer i mot ;) Hjulene passer bare E34 senter, altså de er ikke for E39.. Det var jo kjipt, for som H_Vatn sier så må jeg nok ha spacere. Og tror det blir bra penere med spacere uansett.. Men går fjærbeinet klar av vinterhjulene da? (de originale 15")

vis du skal bruke azev hjula må du nesten helt sikkert til med hvertfall 7mm spacere. det måtte jeg på mine e34 coilovers med azev hjul hvertfall.

mvh

Takk! Det var det jeg tenkte.. Må vel bare kjøpe en 10 mm spacer. Må jo ha nye bolter også da, blir jo dyrt!!!

Edit: Noen som har tips til hvor jeg kan få billigst mulig spacer og bolter som er av brukbar kvalitet? Vil jo ikke miste hjulet som en viss en med Z3 (tror jeg) gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...