S.Hafsmo Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 kanskje det ja. ang. dempere må det vel passe sammen med bilstein B8 sprint demperne jeg har nå, men jeg må innrømme at jeg begynner å bli lei av å skifte fjører. har byttet 2 ganger nå allerede, og har hatt bilen i snart 1 år. da jeg var på 4hjulskontroll etter siste fjærbytte måtte de ikke justere noen ting. hva slags frontlykter er det du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2008 kanskje det ja. ang. dempere må det vel passe sammen med bilstein B8 sprint demperne jeg har nå, men jeg må innrømme at jeg begynner å bli lei av å skifte fjører. har byttet 2 ganger nå allerede, og har hatt bilen i snart 1 år. da jeg var på 4hjulskontroll etter siste fjærbytte måtte de ikke justere noen ting. hva slags frontlykter er det du har? Jeg har skifta alle ledd og foringer i forstillinga (snakk om jobb!), så hjulene står ikke rett. Hella sorte DE lys. Og sorte blinklys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 Kjempe flott E34 du har...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2008 Thanks Da var 4-hjulskontroll og eukontroll fullført, og bilen ble en ny opplevelse! Anbefaler alle med e34 som har gått over 200k til å bytte alt i forstillinga først som sist. Det er litt dyrt og mye arbeid, men er verdt alle penga. Er også fornøyd med supersport senksett. Skal godkjennes sammen med hjula neste uke. Når det endelig slutter å regne, blir det bilder Pjukern: Takk De er blitt litt vanlige, men det er ikke ofte jeg ser andre med slike faktisk. Noen i Trondheim, men veldig lite i saltenområdet (rognan-bodø).. Nå som jeg har lagt litt cash i denne blir det veldig lite trolig salg i nærmeste framtid. Det er latterlig lite rust på denne. Ingenting som er synlig, og ingenting på hjulbuer, eller andre kanter.. Så det forbauser meg at noen med e39 og e46 sliter med rust, og faktisk må skifte deler pga dette. Men har vel noe med at disse modellene ble galvanisert? Vet at Audi 80 heller ikke ruster.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 har rust i bakluka mi. så du ble fornøyd med senkesettet? hadde du komplett med dempere? ang. bytting av forstilling, så har jeg bestillt de fleste delene, samt powerflex foringer rundtom. så får satse på at det blir bra. skiftet du foringa på hjelpesnekka og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2008 Rust er noe drit.. Ja, foreløpig er jeg fornøyd ja. Kjøpte med dempere og ja. Fikk med litt dilldall, nytt topplager og fjærskåler. Så det er jo kjempebillig, ingen tvil om det. Jeg er ikke sikker på hva hjelpesnekka er. Det som kalles "idlerarm"? Det er fortsatt littegrann dødgang igjen, som jeg håper jeg kan hente inn på litt styresnekkejustering. Eller så må jeg bare lære å leve med det.. (som om jeg ikke allerede er vant) Btw, kjøp denne http://www.bilxtra.no/?ItemId=4080 på en bilforretning. Passer akkurat på styreleddene. Tar 5 min å dra av de da. Sitter noe helt grusomt, og kommer av med et smell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 rust er noe drit ja, men har ny bakluke liggende, skal lakkere denne sammen med resten av bilen og muligens et glassfiberpanser etterhvert. men først skal jeg få forstillinga på stell. kan godt være at det er den "idlerarm". hadde jeg hatt et litt bedre nett kunne jeg sikkert pekt på den på onlineETK, men det er sikkert noen andre her på forumet som kan gjøre det. får bare bestille en sånn trekker nå, så ligger den vel i posten når jeg kommer hjem i slutten av juli. samt en del andre snacks til bilen. skal og lure med meg et svinghjul fra JB Racing i Miami. fikk du tatt inn mye med å stramme på den store muttra under dashen? og forresten, når kommer du oppover til norden igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2008 Jeg er i norden Jeg skal faktisk en tur til Selsøyvik, i morra kanskje. Vi har et feriehus der, hvor foreldrene mine er nå.. Det var mye å hente på den mutteren. Det ble merkbart bedre selv før jeg skiftet forstillingsdelene. Men den idlerarma bytta jeg ikke.. Kjente på den, og kunne ikke si det var noe slakke. Man har jo pitmansarma på venstresida, som er strammet rundt en tannhjullignende sak fra "rattsystemet", og som jeg har forstått ikke slites. Men den kan strammes. Og så er det idlerarma på høyresida som bare er en løs arm, som sammens med pitmansarma holder det midre styrestaget på plass.. Det skal visst være en foring i den ja. Hmm, skal sjekke pris. For den kan jeg jo bytte uten å ta løs noe som helst, bortsett fra det midtre styrestaget. Men skjønner ikke helt hvordan den kan bidra til slakke i styringa hvis pitmansarma er stram.. Jaja, ble mange ord det der. Men bilen er fin i høyere fart, og det var hovedsaklig det som var irriterende. Selv om all dødgang er irriterende Den er i tillegg for høy bak!! Og for å ikke kjede livet av folk som ikke bryr seg om min og Hafsmos forstilling: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 Hva? er det en mutter under dashen som kan ha med slakk i forstillinga å gjøre? Den idlerarmen du snakker om er hjelpesnekka Når det er slark i den så er det jo center linken som sitter på den og da vil jo den bevege seg opp og ned og dermed så vil jo spissinga forandre seg etter den.. Hmm jævlig dårlig forklart egentlig, men håper du forstår Faen sykt fet den bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Holzmann Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 Utrolig fin E34 Inspirasjon kan du si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2008 Hva? er det en mutter under dashen som kan ha med slakk i forstillinga å gjøre?Den idlerarmen du snakker om er hjelpesnekka Når det er slark i den så er det jo center linken som sitter på den og da vil jo den bevege seg opp og ned og dermed så vil jo spissinga forandre seg etter den.. Hmm jævlig dårlig forklart egentlig, men håper du forstår Faen sykt fet den bilen din Hehe, takk.. Artig å ta bilder vettu.. Men når man vrir på rattet er det vel hovedsaklig pitmansarmen som bidrar til dødgang? Den arma er vel hovedsaklig til for å holde alt på plass. Men ja, jeg er enig i at hvis den beveger på seg vil spissinga blir ørlite feil. Skulle i så fall tro de sa noe på dette på hjulstillingskontrollen hvis den var dårlig. Skal undersøke pris. Ja, det er en stor mutter på rattstammen man kan stramme. Slik jeg forstår det "forkorter" man lengden på rattstammen og presser sammen noe som etterhvert går fra hverandre. Det er mange som har hatt veldig mye å hente på dette, meg inkludert. Enkel fiks, stram mutteren mot klokka skikkelig. Strammer du for mye blir styringa stram og lager lyder. Her ja: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... =slakk+e34 (Gunnar kan jo legge den til DIY sida hvis han vil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 Så denne bilen på Rognan for noen uker siden. Pen doning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 Oki, dette må undersøkes Du må ikke stole på at de som tar forstillingskontroll sier noe om at hjelpesnekka er gåen.. Jeg hadde min på justering for et par uker siden og jeg var ikke fornøyd etter den så jeg sjekket over forstilling senere, da viste det seg at foringa på hjelpesnekka hadde forskøvet seg ca 10mm så det var slark i den.. Da så jeg at en slark i hjelpesnekka kan gi en stor slark på hjulet høyre side.. ikke nok med at hjelpesnekka var sånn, men venstre demper foran var jo sprengt og så hele fjærbeinet var ju full av olje.. Føler meg egentlig snytt for 1700kr av forstillingsverkstedet for føler den forstillingskontrollen var verdiløs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleEven Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Meget pen bil! Hvor har du kjøpt leppa på frontfanger`n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Her var det mye rart i erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå