Sevenord Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 Hepp, Jeg har vært å sett og prøvekjørt en 528 85mod. Den tikket ganske mye, gikk ganske greit, og etter vi stoppet opp så kokte den. Selger påsto dette aldri hadde skjedd før, greit nok, det KAN jo være sant. Vi fylte på ca 4 liter vann, og det var helt klart ikke så mye vann om hadde fosset ut, så enten har den gradivs blitt kjørt fri for vann (sist det ble fyllt på var på EU kontrollen for ca 14 dager siden), eller så har dette problemet vært over tid og selger prøver å lure seg unna. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal tro, selger virket jo som en sympatisk fyr.. Vi fylte på vann og jeg tok en liten tur, alt virket til å være slik det skulle. Planen viderer er at han får en EU godkjent og vi tar den på en lengre tur for å se om den bruker vann etc. Spm er da: Hva må man regne med KAN være galt? Toppakning og/eller sprekk i topp? Sliten kam og/eller ventilløftere. Noen som er billigere på disse delene enn andre? Om man først tar av toppen bør kanskje denne planes også... Prisforlangende er 12k. Bilen så ganske bra ut, men det var en del andre småting som også trekker ned... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 høres ut som srekk i toppen eller gåen toppakning... hvis du liker bilen eller kan du overhale toppen hvis toppakningen er gåen. Hvis det er sprekk i toppen ligger det masse M30 topper til salgs.. Husk på at toppene fra 3 liter og oppover på m30 ikke er like i forbrenningskammeret som de opp til 2,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet September 16, 2006 Forfatter Share Skrevet September 16, 2006 Okai, kjekt å vite om man skal vurdere det! Om jeg skal kjøpe denne må den ivertfall ned til rundt halve prisen, og da tror jeg man kan komme greit fra det... Regner med man må av med toppen for å se om den har skade? La oss si at jeg kjører en par mil med den, begynner rolig og trør på etterhvert. Sjekker vann før og etter. Bør man da fort kunne konkludere med om noe er gåent eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 Ja må av med toppen og sende den hos en spesialtist i stavanger som tar røntgen på topper for å se om det er sprekker i dem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet September 16, 2006 Forfatter Share Skrevet September 16, 2006 Ok.. Vi har noen "spesialister" her også.. Sikkert like greit å bytte topp om man ført tar det av da... Mye vil dere tro at dette blir kostende, med ny/brukt topp, kam, kanskje ventiler, toppakning, og arbeid? Bare så jeg vet sånn ca hva jeg skal prute ned.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferieguru Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 Du kan jo også trykkteste toppen for å se etter gjennomslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet September 16, 2006 Forfatter Share Skrevet September 16, 2006 Ok. Høres mer ut som noe jeg kan få gjort lokalt ja http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1225531 Mer info og bilder for de som vil bidra til prisant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 Ta av radiatorlokket. Dra på brekket, sett bilen i f. eks 4. gir, gi gass og slur på clutchen(altså belast motoren) Be noen se om det spruter vann ut av radiatorlokket. Da kan det være toppakningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet September 17, 2006 Forfatter Share Skrevet September 17, 2006 Ok. Det skal jeg huske på, takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 det kan jo vere viskosekoblingen som er gåen, termostat, vannpumpe.. greit å sekke slike ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet September 17, 2006 Forfatter Share Skrevet September 17, 2006 Ja, det var noe slikt vi "håpet" på. Får ta ut termostat og sjekke den etc om jeg skal dra å teste den en gang til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 er det hvit røk i eksosen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet September 17, 2006 Forfatter Share Skrevet September 17, 2006 Ikke som vi kunne se, og luktet ikke kjøleveske.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Hvis det er av interesse, så har jeg en E23 728i M30 motor om ønskelig. Skal ha 4000kr for den med 4-trinns manuell girkasse. Den har gått 255 000km men starter og går. Litt tikking, åsså går motoren litt surt på tomgang og når den er sur (LMM-burde byttes) Men går rent når man har kjørt litt med den og fått temperatur og "belastet" den litt. En annen "uting" er at det er gammeltypen innsug på den, så den har ca 10hk mindre enn den i 528`n din. Men det er jo bare å flytte over sprut og innsugsdeler fra motoren i 528`n, inklusive LMM, så skal motoren gå pent og yte de 184hk`ene. Bor på kvaløya i Tromsø. Ca. 2 timers kjøring fra Bardu (henta foresten 745`n min i bardu) Motoren står i bilen for tiden. Med demontert bensinpumpe og LMM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Ja må av med toppen og sende den hos en spesialtist i stavanger som tar røntgen på topper for å se om det er sprekker i dem... hehe...sende toppen til superspesialist i stavanger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå