Gunnar Skrevet Desember 15, 2007 Share Skrevet Desember 15, 2007 Tror jeg leste at nr. 3 skulle komme før jul. Det skader sikkert ikke å sende inn materiale til bladet. Meningsløst å kritisere frivillig arbeide hvis man ikke bidrar selv. Jeg er til en viss grad enig, men medlemmene har bestilt seg et medlemsskap med fire utgivelser i året, så man må jo kunne spørre etter bladene som ikke dukker opp uten å bli hudflettet. Fire blader har vært et stort problem de siste par årene, så da er det ikke verre enn å nedjustere tallet dersom det er vanskelig å få til fire, så får folk "det som står på fakturaen". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 15, 2007 Share Skrevet Desember 15, 2007 Jeg er til en viss grad enig, men medlemmene har bestilt seg et medlemsskap med fire utgivelser i året, så man må jo kunne spørre etter bladene som ikke dukker opp uten å bli hudflettet. Fire blader har vært et stort problem de siste par årene, så da er det ikke verre enn å nedjustere tallet dersom det er vanskelig å få til fire, så får folk "det som står på fakturaen". Jeg er enig... man har krav på det man er lovet. Jeg har stor respekt for det arbeidet som gjøres i BMWCCN og i andre frivillige klubber, men jeg har dessverre allikevel en følelse av at ting & tang kunne gjøres bedre i BMWCCN. Det er som Treball (OK... her inne heter han Balltre... ...) er inne på litt vanskelig å kritisere folk som utfører arbeide på frivillig basis i f.eks en klubb uten å skyte seg selv i foten, men på en eller annen måte sitter jeg igjen med en følelse av at den ene hånden ikke helt vet hva den andre hånden gjør i BMWCCN. Klubben mangler åpenbart... med all respekt... en aktiv ledelse, organisering og jeg savner konstruktive visjoner for hvordan klubben kan bli både bedre og mer nyskapende som en interesseklubb for BMW eiere (les: forsikring, opplysning, media, deletilbud). Akkurat dette har jeg forøvrig kommentert tidligere i en tråd, men den er dessverre ikke tilgjengelig nå iom. at forumet ikke er tilgjengelig. Mine anekdoter er for ordens skyld ikke en kritikk av bestemte personer i BMWCCN, men heller et uttrykk for et inntrykk som iallefall for meg har dannet seg i løpet av de siste par årene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Desember 15, 2007 Share Skrevet Desember 15, 2007 Tror jeg leste at nr. 3 skulle komme før jul. Det skader sikkert ikke å sende inn materiale til bladet. Meningsløst å kritisere frivillig arbeide hvis man ikke bidrar selv. Jeg er til en viss grad enig, men medlemmene har bestilt seg et medlemsskap med fire utgivelser i året, så man må jo kunne spørre etter bladene som ikke dukker opp uten å bli hudflettet. Fire blader har vært et stort problem de siste par årene, så da er det ikke verre enn å nedjustere tallet dersom det er vanskelig å få til fire, så får folk "det som står på fakturaen". Enig i dette Gunnar om tallet på bladets utgivelser. Info bør kunne nedjusteres når det ikke lar seg gjøre av kansje forståelige grunner. Håpet på at ny internetside med wepshop skulle komme også men ser ut til at dette kansje ikke blir noe av da? Må si jeg har stor respekt for det frivillige arbeid som legges ned men må også være lov å mene noe uten bli hudflettet eller besjed om sitte i styr og stell. Er ikke bmwccn for medlemene og bør også være fint om noen ytrer seg om ting som kunne vært gjort bedre. Men jepp årsmøter er vel det stedet for å si noe , bare det lar seg forene jobb og avtaler. Så håper jeg at avd øst kansje blir noe mere aktivt i 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 15, 2007 Share Skrevet Desember 15, 2007 Hvis folk er så forbanna missfornøyde, hvorfor er dere medlemmer i BMWCCN da? Er der ikke medlemmer så har dere heller ingen rett til å klage. Dere sutrer og klager hver gang BMWCCN er nede. Dere klager på at forumet der er gammeldags og dårlig. Skal sette penger på at det ikke er en eneste person(ser bort ifra enkelt personer da) her inne som hadde giddet å gjøre en slik innsats som de i BMWCCN gjør for at vi meldlemmer skal få et bane treff og et klubb blad noen ganger i året, men det er faktisk noen som gidder å bruke masse av fritiden sin slik at vi for muligheten. Likevel sitter det en haug med idioter å klager her inne. Hva med å gjøre noe med bimmers.no heller.. Denne siden er jo faen så treg. Skulle ikke tro at det var mulig å ha en så treg side på nettet i 2007.. Regner med Gunnar blir møkkas sur nå siden jeg kritiserer forumet hans. Det er jo tross alt verdens beste forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Dette er ikke verdens beste forum og det er tregt, men jeg synes det er trivelig å finne et annet norsk BMW-forum når det jeg liker best er nede. Jeg har gjort meg opp noen tanker når det gjelder funksjonaliteten på de to foranene, men jeg lar de modne litt før jeg kommer med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Hvis folk er så forbanna missfornøyde, hvorfor er dere medlemmer i BMWCCN da? Er der ikke medlemmer så har dere heller ingen rett til å klage. Dere sutrer og klager hver gang BMWCCN er nede. Dere klager på at forumet der er gammeldags og dårlig. Skal sette penger på at det ikke er en eneste person(ser bort ifra enkelt personer da) her inne som hadde giddet å gjøre en slik innsats som de i BMWCCN gjør for at vi meldlemmer skal få et bane treff og et klubb blad noen ganger i året, men det er faktisk noen som gidder å bruke masse av fritiden sin slik at vi for muligheten. Likevel sitter det en haug med idioter å klager her inne. Hva med å gjøre noe med bimmers.no heller.. Denne siden er jo faen så treg. Skulle ikke tro at det var mulig å ha en så treg side på nettet i 2007.. Regner med Gunnar blir møkkas sur nå siden jeg kritiserer forumet hans. Det er jo tross alt verdens beste forum. Vet ikke konkret du retter dette til Øyvind L? For egen del er jeg medlem av bmwccn som så mange andre her på bimmers.no. For egen del føler jeg det nærmest fy fy å si noe som er annet enn hva bmwccn pr idag. Med slike innspill må jeg si jeg mister litt intressen for å gi kansje postive innspill til bmwccn og heller holde kjeft. Fordi bmwccn har mange utrolige bra sider ved seg som gjør at jeg meldte meg inn. Dette tror jeg forsatt vil bestå. Må bare berømme den innsatsen enkelte i bmwccn for den jobben de gjør. Syntes faktisk slik bimmers.no er pr.idag ikke har vært særlig tregt siste tiden men selvfølgelig er bmwccn dog raskere. Tror disse fora på nettet utfylller hverandre litt jeg. Personlig syntes jeg at bimmers.no er enklere å orientere seg i ut ifra hva jeg ønsker finne tilbake til. Det er delt opp i katogorier, enn kan lett finne tilbake til tidliger innlegg enn har deltatt i og det finnes en pm funksjon. Faktisk har disse funksjoner gjort det enkelt som samlet gjeng å klare dra igang et par treff på egenhånd både i Trondheim, Oppland, Drammen, isbanetreff ringbanen og Kristiansand i 2007. Pokkers så bra til kun rent internett fora være . Om det er verdens beste fora er vel usikkert men syntes det er et fint og enkelt fora som jeg trives godt i. Må si at bmwccn sitt fora er brukbart med tanke på de kvalitets svar som enn får. Dog noe trege svar. Vel lenge leve både bmwccn og bimmers.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
general`s Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 jeg syntes at begge sidene er bra jeg men.du har jo også andre fordeler ved å være medlem å......så vis folk syntes det er dyrt med 400kr.såkan di jo kjøpe 4 bmw performance i året og sitte igjen med 4kr til godis....jeg vil forsatt være medlem av klubben og få rabbater istede!!hehe...så jeg retter en stor takk til pågangsdrivere som gjør at vi har di godene vi har..gi dere ett klapp på ryggen....og vi sees på neste treff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Hvis folk er så forbanna missfornøyde, hvorfor er dere medlemmer i BMWCCN da? Er der ikke medlemmer så har dere heller ingen rett til å klage. Dere sutrer og klager hver gang BMWCCN er nede. Dere klager på at forumet der er gammeldags og dårlig. Skal sette penger på at det ikke er en eneste person(ser bort ifra enkelt personer da) her inne som hadde giddet å gjøre en slik innsats som de i BMWCCN gjør for at vi meldlemmer skal få et bane treff og et klubb blad noen ganger i året, men det er faktisk noen som gidder å bruke masse av fritiden sin slik at vi for muligheten. Likevel sitter det en haug med idioter å klager her inne. Hva med å gjøre noe med bimmers.no heller.. Denne siden er jo faen så treg. Skulle ikke tro at det var mulig å ha en så treg side på nettet i 2007.. Regner med Gunnar blir møkkas sur nå siden jeg kritiserer forumet hans. Det er jo tross alt verdens beste forum. Der ser man... det er nesten ikke mulig å komme med konstruktiv kritikk av BMWCCN (derfor henvisningen til et innlegg i forumet) uten at noen tar helt av og blir superfornærmet. Sannheten er som regel ikke sort eller hvit, men derimot ganske grå... og slik er det når det gjelder BMWCCN forum versus bimmers også. De har begge sine absolutte fortrinn og ulemper som forum... og som et godt kompromis kan man like gjerne besøke begge. Jeg har faktisk vært forumtraver i BMWCCN i et par år mer enn jeg har vært aktiv her inne... og ved siste opptelling i forbindelse med den siste moderniseringen av forumet var jeg stadig inne blandt de ti mest aktive brukerne tiltross for at jeg også har skrevet ganske mye her inne. BMWCCN´s forum er derfor etter min mening meget bra, men BMWCCN kan som klubb bli bedre... og det er det som er mitt poeng. Look to BMW Car Club of Great Britain & Ireland... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Øyvind slår alltid til som personen som bekrefter alt man tidligere har diskutert. Det er helt umulig å komme med spørsmål rundt Fahrfreude eller forumet uten å bli hudflettet - det trenger ikke engang være kritikk! Slike oppgulp er hovedproblemet til BMWCCN. Jeg kjenner mange i styre og stell og de er hyggelige og greie, og jobber for å få ting til, men slikt som kommer frem oppi her gjør at det hele oppfattes som en lukket gjeng som man ikke ha noe håp om å få gjennom noe hos. Husk hva årsaken til at bimmers oppstod var - jeg ønsket meg et alternativt forum til det jeg SELV ikke likte grensesnittet på (mine meninger Øyvind, ikke dine eller andres!). Hadde jeg trodd det var mulig å få gjort noe i styret hadde jeg heller gjort det - å drive noe selv er nok mer krevende enn å sitte i styret - men jeg anså det som helt umulig. Man ble like blankt avvist hver eneste gang man kom med konstruktive tilbakemeldinger - og det blir man av visse personer fortsatt, desverre. Det sittende styret har hatt vilje til å gjøre noe, men jeg tror de har fått litt for mye å stri med ved siden av å gjøre det beste for klubben. Det har ikke vært noe stabilt presidentskap siden Skjelseth gikk av. Det er vel ihvertfall tre stykker som har gått av som presidenter før tiden de siste årene? Sykemeldinger, tidsproblemer, styremedlemmer som ikke møter opp, etc. Det er nok ikke lett å få kontinuitet for de få som nå drar lasset (Kjetil & co). Tror du, Øyvind, at du er en god representant for BMWCCN? Tror du at du som styremedlem gir folk lyst til å melde seg inn i styre og stell? Tror du at du klarer å engasjere noen med slike utspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Den ene presidenten ble nesten truet på livet hvis ikke han trakk seg. Han fikk vertfall besked om at hvis han møtte på treffene så skulle han få grisebank.. En ting jeg har merket meg er at folkene som holder seg på bimmers tar seg veldig fort nær av kritikk. Jeg har fått MASSE kretikk mot meg på bimmers siden jeg ikke har samme mening og oppfatning som dere har. Jeg har fått veeeeldig mye kretikk på BMWCCN, blitt kaldt idiot og hent ut på det forumet på andre måter også siden jeg ikke har samme mening som de som tror de vet alt. Jeg sier ikke at jeg er ekspert i alt. Jeg tar faktisk feil jeg også selv om jeg var sikker på at jeg hadde rett, men jeg tåler å høre motstand uten å måtte grine meg i søvn hver kveld. Jeg pleier også kommer igjen å skrive mere. Det er jo bevist et par ganger. Jeg liker ikke måten bimmers forumet er oppbygd, men jeg skriver her likevell.. Finnes jo personer på bimmers som nekter å åpne bmwccn sidene bare pga måten forumet er bygd opp på.. Det kaller jeg sært. Om jeg er en god representant for BMWCCN? Ja si det, jeg vet at jeg har vervet en del medlemer, men tror ikke jeg er noen bedre representant enn det Bimmers er. På en annen side så møter jeg opp på treffene til bmwccn både i øst og vest og jeg er takknemlig for at de i styret gidder stelle i stand alt for oss. Jeg klager ikke for hele norge hvis nettsiden er nede ei uke og fordi at klubb bladet er forsinket et par uker. De som driver med dette har faktisk en jobb og en familie ved siden av BMWCCN som de må ta hånd over. Jeg snakker for meg selv og kun meg selv. Hva jeg skriver har ingeting med hva BMWCCN står for. Virker som at nonen ikke har skjønt det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Jeg er også medlem av BMWCCN, og bruker forumet der. Selv om det er mye bra i BMWCCN, spesielt banetreffene, så betyr ikke det at det ikke er rom for forbedring. Man bør alltid være åpen for konstruktiv kritikk, og ikke tro at man sitter med fasiten i hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Skjelseth Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Tror jeg leste at nr. 3 skulle komme før jul. Det skader sikkert ikke å sende inn materiale til bladet. Meningsløst å kritisere frivillig arbeide hvis man ikke bidrar selv. Fahrfreude 3.07 er ferdig tykket og skal postlegges på tirsdag. Dessverre har materiellet kommet såpass sent inn at vi først nå kunne gi ut nr. 3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Gleder meg stort til at Fahrfreude kommer. Stor respekt for den jobben som blir gjort for å kunne lage dette kvalitets bladet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Gleder meg stort til at Fahrfreude kommer. Stor respekt for den jobben som blir gjort for å kunne lage dette kvalitets bladet. Det er jeg helt enig med deg i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muska Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 JIPPI... Da blir det jul i stua i år også... Takk Geir og hils Hedi og ha en riktig GOD HJUL Mvh Marianne og Odd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå