Gå til innhold

Opel motor i BMW hehe

brusern
 Share

Anbefalte innlegg

f.eks opel blokka er så solid orginalt at den ikke trenger og gjøre noe med ved f.eks 700hk.. mens andre på legge 2-30tusen i blokka

over 700hk så må nok det meste byttes uansett hvilken motor man velger.. men opel motoren er BILLIG og få mye hester ut av iforhold til mye annet....

men nok om det.. denne tråden starta jeg bare fordi jeg ville mobbe/irritere folk med at noen har bygd bmw med opel motor :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

f.eks opel blokka er så solid orginalt at den ikke trenger og gjøre noe med ved f.eks 700hk.. mens andre på legge 2-30tusen i blokka

over 700hk så må nok det meste byttes uansett hvilken motor man velger.. men opel motoren er BILLIG og få mye hester ut av iforhold til mye annet....

men nok om det.. denne tråden starta jeg bare fordi jeg ville mobbe/irritere folk med at noen har bygd bmw med opel motor :P:lol:

Trenger ikke gjøre noe med BMW blokker heller. Blokka som E21 kom med på starten av 80 tallet på 1,5l er akkurat lik den BMW kjørte formel 1 med på 80 tallet med 1400hk+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke gjøre noe med BMW blokker heller. Blokka som E21 kom med på starten av 80 tallet på 1,5l er akkurat lik den BMW kjørte formel 1 med på 80 tallet med 1400hk+

har du specs på akkurat hva som er gjort med den motoren da?

hvis du sammenligner med en fomel1 motor kan du jo gange prisen med sikkert mist 10 + forskning på motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du specs på akkurat hva som er gjort med den motoren da?

hvis du sammenligner med en fomel1 motor kan du jo gange prisen med sikkert mist 10 + forskning på motoren

Koster ikke noe mindre å bygge 1400hk opelfirer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...
Ikke glem at Opel kjøpte motorer av BMW til Omega (mulig det var flere). Da tenker jeg på 2,5 Turbodiesel motoren.

Når har BMW produsert en sånn motor egentlig?

Såvidt meg bekjent er denne produsert av stoyer, for så å bli solgt videre til BMW på lik linje med opel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at Opel kjøpte motorer av BMW til Omega (mulig det var flere). Da tenker jeg på 2,5 Turbodiesel motoren.

Når har BMW produsert en sånn motor egentlig?

Såvidt meg bekjent er denne produsert av stoyer, for så å bli solgt videre til BMW på lik linje med opel....

En tråd som er 6 år gammel........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tråden først har blitt bumpa.

S42B20 fra 320i touring car

Horsepower evolution steps of the S42 Engine:

Year 1995 1996 1997

300 hp (224 kW) 308 hp (230 kW) 315 hp (235 kW)

Naturally aspired!

Er ikke 700hk, ei heller noen veldig egnet "gate-motor", men vil strekke meg til å påstå at den kvalifiserer til grom firer!

(Kilde: Wikipedia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dorris; veldig feil. m51 er absolutt en bmw kosntruksjon, akkurat som alle andre dieselmotorene dem har.

Hvor rykte om at Steyer (traktorer og ymse) har produsert disse kommer fra aner jeg ikke, men bmw har en fabrikk i Steyr (BMW Motoren Steyr Gmbh). Mulig det er der misforståelsen kommer fra. Dette har vært bmw sin egen fabrikk siden den ble starta, og har produsert alle dieselmotorer såvidt jeg vet. Det er også her det første DDE systemet ble utviklet.

og hvorfor i all verden dra opp en tråd fra 2006 for å påstå at bmw ikke bygger sine egne dieselmotoerer? (hvilket som beskrevet er helt feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

men bmw har en fabrikk i Steyr (BMW Motoren Steyr Gmbh)

Stadig no nytt, takk for den TRF :D

Men orginal-motorer!

Er vi litt forsiktig? Synes de fleste normale org motorer tåler en del.

Kikker over no gamle artikler her. Saab 9.3 med 92 900motor: 625nm/5000, 604hk/7000, turtallsperre på 9500, 1.9-2.0bar, org bunn men mod topp.

BMW 3.5(M30) 583hk/733nm, 1.35bar, org bunn (dekomp med org turbostempler 745I) med org portet topp.

Virker som motorerne tåler mer enn vi tiltror de :D

Finner ikke artiklen i farta men når reglementet stoppet disse artige motorene mener jeg BMW var oppe i 1580hk men til gjengjeld med en turbo-forsinkelse så du måtte trå gass før svingen for å få trykk ut på langsia :D J.... tøft uansett :mrgreen:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...