Gå til innhold

Motoroverhaling S14-motor - Anbefalinger av firma


Lærlingen
 Share

Anbefalte innlegg

Girkassen koster ca 45.000,- momset og levert verkstedet mitt.

Sellholm kasse? Ikke ille pris det om det er en dogkasse med sekvensielt skift?

Det er en Quaife, usikker på om det dogkasse. Har ikke sett så mye på det, da dette ikke er aktuelt for øyeblikket. Har andre ting som må på plass før dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Girkassen koster ca 45.000,- momset og levert verkstedet mitt.

Sellholm kasse? Ikke ille pris det om det er en dogkasse med sekvensielt skift?

Det er en Quaife, usikker på om det dogkasse. Har ikke sett så mye på det, da dette ikke er aktuelt for øyeblikket. Har andre ting som må på plass før dette.

Hvem skaffer denne kassa? Kan være aktuell for min del også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hør med flere som driver med rally/bil(cross), ta en telefon til Mobech i Trondheim så skal du se det er flere med meget godt resultat som har brukt EBB over flere år. Det eneste jeg ser her er at du kaster unødvendig mye penger ut vinduet, men for all del; do as you wish :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar: Når og hvor har du sett EBB prøve å drite ut en konkret konkurrent?

Hvordan skal man vite at en eventuell konkurrent innehar denne kunnskapen da? Dissse lar jo være å vise den så folket må i såfall oppsøke den. Og ofte er Ola Normanns kunnskap om motorer langt på minussiden og det tilsier at en kunnskapsrik person kan til de grader rundsnakke en person uten disse kunnskapene.

Har han holdt utallige "foredrag" for enkeltpersoner for å skaffe "kunder" fremfor å formidle en genuin bil/motorinteresse?

Neppe.

/Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke si så mye annet enn at folk får ta seg en tur rundt på diverse forumer og gjøre seg opp en mening om ham selv - skal ikke prakke på noen noe annet enn det han selv skriver og legger ut av filmer og bildeserier. Det er vel trim-4-eldre.com sitt forum som er hovedforumet han er innpå, men har sett ham på andre også.

At folk er flinke betyr ikke at de vet å oppføre seg som folk, så inntil videre eier jeg desverre ikke respekt for den mannen der. Men internett er som kjent et finurlig medium som kan gi inntrykk både i øst og vest, så kanskje jeg en dag møter ham i levende live og han viser seg å være en annen enn den idioten som er på trim-4-eldre.com sitt forum - i så fall kan han kanskje redde inn et par doser respekt på mine "score cards".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke si så mye annet enn at folk får ta seg en tur rundt på diverse forumer og gjøre seg opp en mening om ham selv - skal ikke prakke på noen noe annet enn det han selv skriver og legger ut av filmer og bildeserier. Det er vel trim-4-eldre.com sitt forum som er hovedforumet han er innpå, men har sett ham på andre også.

At folk er flinke betyr ikke at de vet å oppføre seg som folk, så inntil videre eier jeg desverre ikke respekt for den mannen der. Men internett er som kjent et finurlig medium som kan gi inntrykk både i øst og vest, så kanskje jeg en dag møter ham i levende live og han viser seg å være en annen enn den idioten som er på trim-4-eldre.com sitt forum - i så fall kan han kanskje redde inn et par doser respekt på mine "score cards".

Er enig med deg jeg. Han oppfører seg som en idiot på trim-4-eldre ihvertfall. Veldig krass og frekk mot de som kan litt mindre enn han. Han er liksom verdensmester og ingen skal fortelle han noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om EBB nok er høy på pæra og dårlig likt blant noen, så er det sikkert ingen som kan bestride at han gjør en nøyaktig, god og veldokumentert jobb. Jeg har selv latt meg irritere av skrytet hans, men det betyr fremdeles ikke at han ikke er flink til det han gjør. Og det at han faktisk dokumenterer forbedringene er jo et pluss!

Stian329: Han hengte ut M-tech (Kjell Karlsen aka Turbo-karlsen) etter en dårlig jobb på en cosworth-topp, som EBB selv fikk jobben med å rette opp.

Sorry off topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos TS Motorteknikk er det snakk om 280hk ut av 2,3L

Bygges motoren om til 2,5L er det snakk om mer HK og dyrere pris.

Har de noen gang bygd en S14B23 før, siden de kan være så skråsikre? Med 280Hk på en sånn, så vil du få en veldig lite fleksibel motor.

De har bygd slike motorer før til blant annet rally, rallycross og gatebiler.

Absolutt alle delene de trengte for å bygge motoren, lå klare på delelageret.

Gi de motoren at once :D Og når den er satt i bilen igjen så synes jeg filmklipp skal deles med oss her på bimmers 8)

Her er ett filmklipp av en kamerats S-14 motor,mens den er under innjustering av datasprut hos Stensbøl. Dette er en 2 liters versjon,med carbonboks og datasprut.Bygd av Stensbøl. Kjøres i rallycross i klassen under 2 liter.

http://s38.photobucket.com/albums/e142/ ... ITRE-1.flv

Free Image Hosting at <!-- w --><a  href='http://www.ImageShack.us'>www.ImageShack.us</a><!-- w -->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos TS Motorteknikk er det snakk om 280hk ut av 2,3L

Bygges motoren om til 2,5L er det snakk om mer HK og dyrere pris.

Har de noen gang bygd en S14B23 før, siden de kan være så skråsikre? Med 280Hk på en sånn, så vil du få en veldig lite fleksibel motor.

De har bygd slike motorer før til blant annet rally, rallycross og gatebiler.

Absolutt alle delene de trengte for å bygge motoren, lå klare på delelageret.

Gi de motoren at once :D Og når den er satt i bilen igjen så synes jeg filmklipp skal deles med oss her på bimmers 8)

Her er ett filmklipp av en kamerats S-14 motor,mens den er under innjustering av datasprut hos Stensbøl. Dette er en 2 liters versjon,med carbonboks og datasprut.Bygd av Stensbøl. Kjøres i rallycross i klassen under 2 liter.

http://s38.photobucket.com/albums/e142/ ... ction=view¤t=S142LITRE-1.flv

Kult :D

Motor fra 320is eller? Den var vel 2,0l?

Hvor mye benka motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren fra en 320is ja. Ble benka til 241 gode hester.

Benken til Stensbøl gir til opplysning ikke noen lettkjøpte hester. Måler du en annen plass,får du mest trolig ett høyere tall. Det har rallycrossgutta erfart, med sine prosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...