Gå til innhold

Vi "pubertale" BMW eiere, hva syns vi om dette?

javewl
 Share

Anbefalte innlegg

Eeh...tror han mente tysker as in tyske biler ja... Ikke som folkeslag. men kan selvsagt tolkes på flere måter da.

Japsebil, kinaplast, tysker.

Anyways.. Jeg på min side kjører tyskertralle :lol:

I så fall får han se bort fra mitt innlegg i den konteksten, men det blir nesten like dumt å si at tyske biler generelt ikke har sjarm... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke helt hva hun mener med at vi skulle bli grønne i ansiktet. Av missunnelse over den elegante bilen? Eller fordi den går så fort?

Den har jo automat gir, dvs stort drivverkstap og veier endel så er mange BMW'er som kjører fra denne.

Det ironiske i denne diskusjonen her er at BMW er veldig amerikanifiserte biler, for å være et europeisk merke. USA er et stort marked for BMW og det tas det hensyn under utvikling av bilene. Bare sammenlign med andre Europeiske biler som ikke selges i USA som f eks PSA. Eller forskjellene på amerikanske Ford og europeiske Ford modeller.

Da kan dere tenke litt over hvorfor BMW har bakhjulsdrift, er litt større og mer lydisolerte og mer komfortable, og ikke minst satser mindre på små økomiske motorer. Ikke sikkert BMW og MB hadde hatt bakhjulsdrift om de kun solgte biler i europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt med på den bakhjulstrekk teorien din. amerikanerne gikk jo over til forhjulstrekk for lenge siden..?

er jo liten tvil om hva som er best for aktiv kjøring så det er nok mer der årsaken er. er vel heller ingen sportsbiler med respekt for seg selv som trekker foran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper heller ikke den bakhjulstrekk teorien. Helt frem til E32 kom på markedet var BMW´s kraftigste motorer rekkeseksere. Hvis man ønsker en nogenlunde fornuftig vektfordeling er en rekkesekser i praksis umulig å implementere sammen med forhjulstrekk. Audi har imidlertid div. langsmonterte rekkefemmere på samvittigheten. De fleste bilprodusentene velger alternativt en V6 motor eller en sidemontert rekkemotor (Volvo med f.eks rekkefem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...