Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om en som blei frastjelt en turbo til godt over 20.000 mens bilen sto utafor verkstedet. Endte med at han måtte kjøpe ny.

Er veldig uklart rundt hva verksteder står ansvarlige for.

Hadde bilen stått i hallen hadde nok saken stilt seg litt annerledes, men det er for jævlig uansett :evil:

Find them and open a god damn can of whoop-ass!!

Skrevet

Jeg har snakket med forbrukerrådet faktisk og de mener at verkstedet har ansvaret. Etter å snakket med NAF-advokat fikk jeg også inntrykk av det - så vi får si hva de sier. De har ikke sagt seg direkte motvillige til nå... De tilbydde meg å kjøpe nye felger til innpris da med superrabatt... men vet ikke om jeg vil hoppe på den før jeg har fått undersøkt litt mer

Skrevet

Jeg tror jeg ville ventet med å kjøpe til et endelig svar forelå med mindre du trenger bilen (og hjulene) raskt...

Fryktelig kjedelig å måtte kjøpe nye hjul (selv om verkstedet er greie og det er til bra pris) hvis du kan få verkstedet eller verkstedets forsikringsselskap til å dekke hele kjøpet.

Dersom det ikke skulle ordne seg med verkstedet kan det være en idê å sjekke om du har en klausul i en av de andre forsikringene dine som kan brukes.

Som verdiforsikring, gjenstand, reise, innbo eller lignende?

.

Skrevet

Mamma advarte meg faktisk her om dagen. Sønnene til 2 forskjellige på jobben hennes hadde blitt frastålet felger mens bilene sto på verksted i det siste.

Han ene jobber i securitas og kjører runder på natta. Han hadde kjørt innom verkstedet på den første runden klokka 02.00, Når han var innom klokka 05.00 sto bilen rett på asfalten...

Han hadde levert bilen i en verkstedhall, men folkene der hadde kjørt den ut og parkert den på plassen utenfor. De hadde IKKE ansvar for bilen. Han måtte betale det selv.

Skrevet

Dersom eg har levert bilen til et verksted ville jeg ikke gått med på at de ikke har ansvaret så lenge de har bilen på oppdrag. I hvert fall om en som kunde ikke får beskjed på ettermiddagen om at bilen er ferdig og den kan hentes.

En kan da ikke stå å henge utafor et verksted i tilfelle bilen blir ferdig den ettermiddagen.

Dersom jeg hadde måtte dekke tyveriet selv, skulle jeg i hvert fall aldri kommet tilbake som kunde + sagt ifra til alle jeg kjente sånn at firmaet tapte en 10-15 kunder.

Håpløst at et firma bare kan si at *nei ikke vårt ansvar*

Skrevet

Reglene er vel at om det dekkes av bileiers forsikring, brukes den, men ellers er jeg usikker. Har ikke du tyveriforsikring? Kall det hærverk? Et eller annet...?

Jeg har alltid fått til å krangle ting å tang til... Les forsikringsvilkårene dine...!

Skrevet

naf er din venn i slike tilfeller,

leste i motor for et års tid siden om en som hadde avtalt med et verksted at han skulle sette igjen bilen og gi de nøklene, så skulle de reparere den når de fikk tid. Han gjorde det, ga de nøklene osv. Så hadde de ikke satt bilen inn på verkstedet, og han hadde blitt frastjælt stereo for 20-30000 over natta.. Da tok han kontakt med naf, og de ordna med advokater slik at han fikk dekt det av verkstedet. Mener det er verkstedets ansvar.

Om de ikke har plass i hallen sin til å ha bilen din stående inne burde de kanskje ikke ta på seg jobben der og da.

Skrevet

For all del, ikke gi deg. Krev erstatning fra verkstedet!

Det er dems eiendom og dems ansvar.

På samme måte kam man stille deg til ansvar hvis noen skader seg på din trampoline som står i din hage, enten du har gitt dem lov eller de har hoppa der mens du har vært på ferie...

Skrevet

Snakket med en som jobber på et verksted her og han mente at så lenge verkstedet hadde motatt bil og nøkler så var de ansvarlige for bilen. De fleste verksted har vel forsikring mot slikt.

Skrevet
Snakket med en som jobber på et verksted her og han mente at så lenge verkstedet hadde motatt bil og nøkler så var de ansvarlige for bilen. De fleste verksted har vel forsikring mot slikt.

Har akkurat snakket med verkstedet nå. De har vært i kontakt med forsikringsselskapet sitt og forsikringen deres dekker ikke slikt sier de. Ikke engang om bilen hadde stått inne på verkstedet og blitt sjelt hadde det vært deres problem.... :roll:

Skrevet

Hvis ikke forsikringen dems dekker det, må de dekke det selv..Er jo dems ansvar så lenge de har tatt inn bilen.

blir det samme som om de skulle kræsje bilen din mens den var på verksted...

Skrevet

Ønskes kjøpt : 17" ARTEC MS- felger med 235/45/17 - dekk, boltsirkel 5x120

Nei, den var slem :P

Håper du finner ut hvem som tok felgene.

Likte forslaget om balltre i samme farge som bilen. . .vurdere det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...