Gå til innhold

Ytterdeksler på B-stolpe-E-46 sedan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! har tenkt å skifte ut de svarte ytterdekslene på fram- og bakdør, de utgjør B-stolpen når dørene er lukket.

Såvidt jeg ser er dette tynne vertikale plater, som dekker yttersiden på bakre , øverste del av frontdører, og fremre øverste del av bakdører.

Har noen en ide om hvordan dette kan gjøres?

Må vel av med endel lister og dørbekledning på innersiden, samt mistenker endel skruer..

Kanskje noe knotete forklart, men vet noen hvordan disse ytterdekslene kan tas av og erstattes med nye?? :-k

Dreier seg om en E 46 sedan, 99 mod. Mvh Trond

Skrevet
Hei! har tenkt å skifte ut de svarte ytterdekslene på fram- og bakdør, de utgjør B-stolpen når dørene er lukket.

Såvidt jeg ser er dette tynne vertikale plater, som dekker yttersiden på bakre , øverste del av frontdører, og fremre øverste del av bakdører.

Har noen en ide om hvordan dette kan gjøres?

Må vel av med endel lister og dørbekledning på innersiden, samt mistenker endel skruer..

Kanskje noe knotete forklart, men vet noen hvordan disse ytterdekslene kan tas av og erstattes med nye?? :-k

Dreier seg om en E 46 sedan, 99 mod. Mvh Trond

Jeg har skiftet disse platene pga. korrosjon (garanti). Platene er vanskelige å skifte selv, men det er ikke umulig. Et verksted bruker ca. 15 minutter pr. plate på jobben som hovensaklig handler om at den bakre listen rundt fordørens vindu og listen i forkant av bakdøren må avmonteres og monteres tilbake igjen... noe som kan være vanskelig.

Skrevet

Takk for svar og tips, har vurdert karbon. Har allerede en midtkonsoll i karbon fra vorsteiner, CSL M3 replica, men lurer på om det holder med "fiber" nå.. 8)

Skrevet
Takk for svar og tips, har vurdert karbon. Har allerede en midtkonsoll i karbon fra vorsteiner, CSL M3 replica, men lurer på om det holder med "fiber" nå.. 8)

Midtkonsoll i karbon :o Noen bilder? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...