znork Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 jeg hadde en slik bil for 4 år siden, en liten anbefaling er å ikke chip'e. Jeg hadde chip og KN-filter i min, både turbo og girkasse fikk problemer. Bilen hørtes ut som et jetfly pga noe turbo greier og garasjen ble full av olje pga simringene i girkassa røk. Tiptronicen tåler ikke så mye mer enn orginalt NM. Vær også forsiktig med senking, pga bilen er veldig framtung. Den vil subbe nedi alt av dumper.. (jeg klarte faktisk å slå hull i bunnpanna på girkassa = dyrt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Ja, som znork sier, stakkars tiptronic girkasse! Er vel nesten sikkert som banken (ikke NOKAS) at den kassen kommer til å ryke, spesielt med tanke på 4-motion som belaster kassen enda mer! Men, uansett, gratulerer med en kjekk vinter bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Kassa SKAL tåle 425nm. Alt over og ved siden av er ikke til å anbefalle. Min er begrenset til 415\420nm. Om du både chiper og bruker diesel-powerbox så vil kassa garantert få det hardt. Men at kassa ryker uten videre er ikke sikkert som banken. Kassa vil begynne å slure, slik som med BMW sin 325TDS-automat. Det er de hydrauliske lammelene som begynne å slure. Det er vel mange her inne som har hatt en gammel 525td og stilt opp trykk på både turbo og kasse for at dette skal holde. Men er vel riktig og si at de gamle kassene var mer mekaniske en dagens mer elektriske kassene... Er uansett kjæmpefornøyd med kjøpet til nå. Greit nok, dieselkaklingen, men gud for en deilig lyd det er av V6 diesel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Fin bil... Skjønne ikkje at det er så mange her inne som klager... Det er jo ein fin bil... Ville mykje heller hatt ein sånn bil enn ein E36... Ikke kommet deg etter lørdagsfylla eller? I det minste har Passaten ein 6er... det har vel ikkje din.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 grattis med ny bil er det ikke mye problemer med de passatene da?forstilling og motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Det eneste bra her er vel at du skal ha BMW igjen personlig syns jeg dette er lite pene biler, helt ærlig så forstår jeg faktisk ikke hvorfor du har kjøpt den i det hele tatt men det er nå meg en annen ting... seriøst har du virkelig planer om å sette på angeleyes på en VW passelat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Hmm, hvorfor så mange tråder om VW og Auda her?!? Dette er da for pokker et BMW forum, hvorfor ikke vise frem bilen der den hører hjemme, på VW audi sine sider? Er uansett kjæmpefornøyd med kjøpet til nå. Greit nok, dieselkaklingen, men gud for en deilig lyd det er av V6 diesel..... Du påkaller de høyere makter ved lyden?!? Jeg må vel være frekk og påstå at det er enkelte ting som høres bedre ut, mye mye bedre også, og siden dette er et BMW forum, så tenker jeg f.eks på M3 motor, DET er lyd det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Jeg er så enig så enig. Den V6 diesellyden der er da vel ikke herlig i det hele tatt. Gamle granada 2,3L V6 har mye grommere lyd enn det er i de motorene der!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Fin bil... Skjønne ikkje at det er så mange her inne som klager... Det er jo ein fin bil... Ville mykje heller hatt ein sånn bil enn ein E36... Ikke kommet deg etter lørdagsfylla eller? I det minste har Passaten ein 6er... det har vel ikkje din.... Og da stopper vi denne barnehagediskusjonen her..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2006 HEhe, for en diskusjon. Eller rettere sagt meninger. Jeg synes lyden er herlig, draget og komforten. Regner med at de som har uttalt seg her om lyden og generelt om Passat V6 diesel, har prøvd en slik, og hørt\kjent disse. Da er det vel det vi kaller delte meininger og det er lov. Det og kjøpe en Passat i utgangspunktet var for meg uaktuelt, men når jeg fikk dette tilbudet på denne bilen kunne jeg ikke la være. Er veldig ung enda(23) så jeg har allverdens tid til oppdage +og- med de bilene jeg har hatt\skal ha. Har brede erfaringer med Opel, BMW og Audi TT, så dette ser jeg bare på som en erfaring. Hjelper ikke hva andre sier og hørt hva andre har sagt så lenge jeg ikke har prøvd det selv. Motormessig er BMW'n den jeg har hatt minst trøbbel med. BMW blir det uansett en gang, men akkurat nå er ikke tiden til å "fastsette" et merke som jeg KUN SKAL HA resten av livet, slik som noen av dere andre planlegger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Et fascinerende fornuftig svar!! Nesten så du gjorde hele diskusjonen uinteresant nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Kommer nesten av seg selv når enn leser innleggene her. Uansett, genialt forum. Og beklager til "m3cab" at jeg postet bilder av nybilen. Skal ikke gjenta seg så lenge det ikke er BMW............. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 Fin bil... Skjønne ikkje at det er så mange her inne som klager... Det er jo ein fin bil... Ville mykje heller hatt ein sånn bil enn ein E36... Ikke kommet deg etter lørdagsfylla eller? I det minste har Passaten ein 6er... det har vel ikkje din.... Og da stopper vi denne barnehagediskusjonen her..! Må da få lov til å terge litt... Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå