SiggenK Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Legger ut en post her på vegne av min svigerfar som kjører en e39 520d. Problemet; Motoren har ikke gått som skal på en lang tid. Før drog den ikke i det hele tatt. Full gass gav liten respons, den gikk rett og slett dårlig. Da ble luftmengemåleren og en slange til turboen byttet hos Brages og service på motoren utført. "Da skulle alt fungere..." Men, den går ikke skikkelig enda. LES; En "mann med hatt" ville ikke funnet ut at det er noe gale da motoren først mister draget etter at du har kjørt med full gass, gjerne i oppoverbakke, over en liten tidsperiode. Feks: Jeg prøvde bilen i noen tunnel hvor jeg bor, hadde full gass i 3. gir opp, og plutselig bare mister motoren alt futt. Hjelper ikke å gire til 4. gir heller. Så går det 15-20 sek. så kommer draget igjen. Man ser også at "drivstoff indikatoren" i dashbordet minker fra 1,5/l på mila til 0,5/l på mila, selv om pedalen ligger flatt hele tiden. Vurder å ta med bilen inn på Brages en av de nærmeste dagene for å få med en mekaniker på prøvetur... De klarer nemlig ikke å finne ut hva de er bare ved å få vite symptomene. Noen som vet hva dette kan skyldes? Stor takk til alle som svarer! ;p -Sigurd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 diselfilter kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Tradisjonelt er det nettopp LMM´en som er kilden til det problemet dere har, men andre årsaker kan også være høyttrykspumpen, dysene, turbo´en... eller rett og slett dieselfilteret som paulsen brothers er inne på. Jeg ville ha prøvd et annet autorisert BMW verksted for å få en ny diagnose av problemet... uten å nevne noe om hva som allerede er gjort med bilen hos Brages. Først når den nye diagnosen foreligger ville jeg evt. ha konferert med et av verksteden vedr. hva som skal gjøres videre med bilen. På den måten har dere et bedre grunnlag for videre beslutninger uten å være direkte i lommene på et verksted... noe som dessverre ofte er problemet med slike problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Hei. Hadde samme problemet Vievaksel Signal fikk vi opp på PCèn hos BMW. Da byttet de ut en turbo slange. Prøv også å bytt dieselfilter. Husk at det også kan være dieselpumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå