Gå til innhold

BMW M5 Prøvekjørt!! :D (nu med noen snedige lydklipp)

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så aktiv nå lenger, men før i tiden testet jeg mer eller mindre de fleste bilmodellene som var å få kjøpt nye i Norge. Flere bilselgere ble jeg personlig kjent med og det førte bl.a til at jeg var en av de første som fikk kjøre Mercedes-Benz R129 500SL på norske veier.

Prøvekjøring av biler er uten tvil både morsomt og interessant... og noen ganger er bilselgerne faktisk interessert i å høre hva du har og fortelle etter en prøvetur... som da den forrige Honda Civic modellen hadde førpremiere her i Danmark. Modellen hadde et heller merkelig design (i relasjon til konkurrentene) og bilselgerne var på desperat jakt etter salgsargumenter fra en som kan litt om biler. Og nettopp det poenget er ofte selgernes motivasjon for å låne deg en ny bilmodell du ikke har planer om å kjøpe. De ønsker ganske enkelt å høre din mening om bilen for evt. å få nye salgsargumenter og/eller annen kontruktiv feedback. Jeg var også en av de aller første som kjørte Audi TT da den modellen var ny i Norge. Den gangen ble jeg faktisk innvitert til å kjøre bilen før forhandlerne hadde biler til salgs (les: pressebil)... et interessant eksempel på direct marketing... og ultimativt et resultat av mange år med Porsche. Jeg er forøvrig også sikker på at jeg var en av de aller første som kjørte en E36 325i i Norge da den modellen var ny i 1991. Nå skal det vel nevnes at jeg også har hatt noen relativt interessante biler selv og det har nok åpnet noen dører som ellers ville ha vært lukket. Det hjelper naturligvis også å være litt pen i tøyet og snakke dannet. Stå på Håkon, men gjør det på dine egne premisser... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

":1vo97mx2]Arg!

Ingen bilder å se, og lydklippene fungerer heller ikke...

skal ordne det, ser ut som serveren er nede eller noe slikt. Kom tilbake litt senere i dag så får du se den herlige bilen.

Fredrik: takk for støtten, og til de som tror det, så er det absolutt ikke snakk om noen råkjøring her. Behandler andres eindeles med stor respekt. Kjører ikke på med børsten i selvvasken på statiol, for å si det slik. Er meget pertentlig med slikt.

Mht E60 M5 så er det en bil jeg virkelig har lyst til å prøve, men jeg tror jeg ville savnet en skikkelig manuell kasse i den bilen. Da jeg første gang kjørte en E39 M5 føltes gearkassen veldig merkelig og anderledes sammenliknet med mye annet, men når du venner deg til den er den ett mesterverk, og efter min mening fungerer kombinasjonen stor motor, og manuell gear veldig godt i denne bilen. Lekende lett å skifte gear på høyt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje for ingen grunn att det står på mangen av bil annonser "Ingen test piloter" Men når en har interesse for biler og vil gjerne prøve de, så holder det med å prøve biler eieren veit du ikkje skal kjøpe men prøver for morro skyld... Å gje inntrykk for att en gjerne vil kjøpe dei, men innerst inne veit att du ikkje har råd/lyst å kjøpe den, er faktisk litt frekt..

Det var mi meining, veit ikkje om folk er enige eller ikkje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så aktiv nå lenger, men før i tiden testet jeg mer eller mindre de fleste bilmodellene som var å få kjøpt nye i Norge. Flere bilselgere ble jeg personlig kjent med og det førte bl.a til at jeg var en av de første som fikk kjøre Mercedes-Benz R129 500SL på norske veier.

Prøvekjøring av biler er uten tvil både morsomt og interessant... og noen ganger er bilselgerne faktisk interessert i å høre hva du har og fortelle etter en prøvetur... som da den forrige Honda Civic modellen hadde førpremiere her i Danmark. Modellen hadde et heller merkelig design (i relasjon til konkurrentene) og bilselgerne var på desperat jakt etter salgsargumenter fra en som kan litt om biler. Og nettopp det poenget er ofte selgernes motivasjon for å låne deg en ny bilmodell du ikke har planer om å kjøpe. De ønsker ganske enkelt å høre din mening om bilen for evt. å få nye salgsargumenter og/eller annen kontruktiv feedback. Jeg var også en av de aller første som kjørte Audi TT da den modellen var ny i Norge. Den gangen ble jeg faktisk innvitert til å kjøre bilen før forhandlerne hadde biler til salgs (les: pressebil)... et interessant eksempel på direct marketing... og ultimativt et resultat av mange år med Porsche. Jeg er forøvrig også sikker på at jeg var en av de aller første som kjørte en E36 325i i Norge da den modellen var ny i 1991. Nå skal det vel nevnes at jeg også har hatt noen relativt interessante biler selv og det har nok åpnet noen dører som ellers ville ha vært lukket. Det hjelper naturligvis også å være litt pen i tøyet og snakke dannet. Stå på Håkon, men gjør det på dine egne premisser... :wink:

Hele forskjellen her er jo at Håkon prøver "gamle" biler, hvor de fleste salgsargumenter er kjent, og ikke de helt nyeste bilene slik du snakker om... :wink:

Men uansett, kjekt med M5! :!::o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele forskjellen her er jo at Håkon prøver "gamle" biler, hvor de fleste salgsargumenter er kjent, og ikke de helt nyeste bilene slik du snakker om... :wink:

Men uansett, kjekt med M5! :!::o

Prøver nye biler også, men det er ofte det ikke er BMW, og da er det vel ikke så interessant for dere å høre om, right ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et poeng, men det er opp til den enkelte bilselger (ny/bruktbil) å vurdere kundene. Det finnes mange velstående unge mennesker i Norge i dag og de skal også ut å prøve biler av og til... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver nye biler også, men det er ofte det ikke er BMW, og da er det vel ikke så interessant for dere å høre om, right ?

Jeg synes det er interessant å høre om... På den måten kan vi sammenligne BMW med andre biler. Det er da kjekkere å kjøre rundt i en god bil og vite at det faktisk ER det, enn å kjøre rundt i uvissheten om at det kanskje er noe biler som er mye morsommere... :wink:

Men tror nok også at flesteparten her ikke bryr seg... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et poeng, men det er opp til den enkelte bilselger (ny/bruktbil) å vurdere kundene. Det finnes mange velstående unge mennesker i Norge i dag og de skal også ut å prøve biler av og til... :wink:

...som dattera til Rimi Hagen.

22 år og 403 253 554 kr på bok :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":39lawqks]

på bok er det vel neppe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":7097n38y]

Når de er så rike, da prøver de ikke bilene før etter at de har kjøpt bilen... :) Bytter jo bil like ofte som Kjell Magne bytter truser uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...