Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekka i boka siden din var på tysk, står at du bør ta turen innom et verksted å få sjekka bilen. Stod at det ikke behøvde å være noe kritisk.

Skrevet

Er vel kun RØD lys som er kritiske.. men ville svingt innom et verksted asap ja, siden den ikke går normalt heller...

Du bør skifte et par lyspærer også ser jeg ;)

Skrevet

Står noko med avgasskontroll i instruksjonsboka mi, og det kan jo stemme med tanke på at bilen oppfører seg litt rart ved gasspådrag...Katalysatoren kanskje :-k Men uansett, ta kontakt med BMW...

Skrevet

Det tegnet der dukket opp i pappas gamlebil 2003 520iat, men det kom bare opp når bilen var kald og man lot den gå på tomgang i mer enn 30sek men hvis man startet bilen og dro med en gang så kom det aldri opp. står vell i boka at du må til et bmw verksted, men tegnet betyr vell ''check engine'' eller noe.

Lyser tegnet konstant?

Skrevet

lyste slik i min bil..fylte på anti freeze da forsvant det.

så ut som helt samme varsel lampe som lyste det gitt.

• 1 month later...
Skrevet

Nisse!! :shock:

Du har feil med tenninga, å motoren går bare på 5 eller færre sylindre. Derfor har du mistet mye av motor effekten..

Mest sansynlig en coil, som er gåen..

Skrevet

Du har feil med tenninga, å motoren går bare på 5 eller færre sylindre. Derfor har du mistet mye av motor effekten..

modig påstand...

Skrevet

jeg hadde akkurat det sammen med min e46 2001 model. var og leste diagnose på den. kom fram til at det var kam sensoren. men det kan jo være luftmengde måler og lambda som kødder oxo. byttet kam sensor og nå er allt bra.

Skrevet

Trenger ikke kalle folk for nisse bare for at de ikke vet hva feilen med bilen er.. :roll:

Det må ikke være noe feil med tenningen, men ett eller annet er galt med motor. Kan bare være noe småting, men best å få sjekket. Bilen går i nødprogram, og går da bare på 5 sylindre og rister + at den selvsagt går dårlig. Hadde samme problem med min E46. Bilen hadde stått lagret over vinteren, og pga dårlig strøm, så var det ett eller annet som hadde reagert på at bilen hadde stått med tomt batteri. Fikk nullstilt bilen, og hadde aldri det problemet mer. Er vist ganske vanlig på E46.. :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...