Gå til innhold

Klarer Kicker KX 300.2 å dra to stk 12" Sony Xplod?

Anbefalte innlegg

Vet jeg har mange sånne spørsmål her nå, men jeg er ny i bilstereo og alt det der, så jeg må spørre. Klarer en Kicker KX 300.2 å dra to stk Sony Xplod 12" subwoofere på 1200w maks effekt og 350w RMS? Den er på 75w x2 rms i 4ohm. Subwooferne jeg har er på 350w rms i 4ohm.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart du kan bruke den forsterkeren, den driver disse fint også.

ps: Bassene sier bare hvor mye de tåler, se heller på hvor lettdrevne de er. Sony sine basser er som regel lettdrevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk for all del at hvis du har to 4 ohms basser og kopler disse sammen vil impedansen bli for lav for forsterkeren hvis den brokoples. Den er IKKE stabil i 1 ohm. Kan ende med en stk. defekt Kicker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du kjører det i stereo går det greit med tanke på impedansen. Men jeg synes nå at 2x75 watt er litt i det minste laget. Selv for to meget lettdrevne Sony. Og E34 har ikke akkurat full gjennomtrekk fra bagasjen til kupeen.

Men for all del. det kan jo funke bra nok for Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne få kickeren for 1200kr... Bør jeg satse på kickeren, eller bør jeg heller kjøpe en Soundmagus 1501 monoblokk som er på 700w rms i 2ohm? Den er 500w rms i 4ohm og 1500w rms i 1ohm. Den koster litt under 1500kr på komplett.

Klarer ikke kicker forsterkeren å dra subwooferne helt ut hvis jeg kobler de til 2x 4ohm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en kjempesperre for ukjente merker. Så jeg ville heller gått for Kickeren. Selv om du ikke vil få utnyttet Sonyene max.

Eller så kan du jo se om du kan finne en billig monoblokk. Helst da av kjent merke.

er jo en del dyrere, men denne burde funke en god del bedre enn Kickeren.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1647

Eller så kan du kjøpe deg en 4 kanaler og brokople hele på bassene.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne få kickeren for 1200kr... Bør jeg satse på kickeren, eller bør jeg heller kjøpe en Soundmagus 1501 monoblokk som er på 700w rms i 2ohm? Den er 500w rms i 4ohm og 1500w rms i 1ohm. Den koster litt under 1500kr på komplett.

Klarer ikke kicker forsterkeren å dra subwooferne helt ut hvis jeg kobler de til 2x 4ohm?

Kicker'n blir ikke litt anstrengt en gang om du mater den med slik i 4 ohm. kjør på :) husk at rms watt er effekten som taes ut kontinuerlig (2 x 75watt). maks effekten ligger nok på det dobbelte, du blir garantert fornøyd vil jeg tro.

tenk heller på hvordan kasse du vil bruke, bommer du med det så er hele greia dødfødt før du kommer i gang (uansett utstyr). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg vil bruke maks 2000kr på forsterker. Hadde mer tenkt meg rundt 1000kr egentlig. Men den JBL'en dere fant fram, hadde jo vært noe, men har egentlig ikke lyst å bruke så mye.

De på bilforumet.net sier at kickeren blir for liten. Og at den er mest optimal til å bruke til frontsett og lignende. De syntes jeg heller burde satse på en monoblokk eller 2 kanalers, så nå vet jeg ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk for all del at hvis du har to 4 ohms basser og kopler disse sammen vil impedansen bli for lav for forsterkeren hvis den brokoples. Den er IKKE stabil i 1 ohm. Kan ende med en stk. defekt Kicker.

brokobler du 2 4ohm's basser vil jo impetansen være 2 ohm! Mulig forsterkeren kan drive ned i 2 ohm, men da skal det isåfall stå i brukermanualen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brokobler du 2 4ohm's basser vil jo impetansen være 2 ohm! Mulig forsterkeren kan drive ned i 2 ohm, men da skal det isåfall stå i brukermanualen.

Hadde det vært snakk om en monoblokk så hadde det vært riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...