Patrick B Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 http://www.youtube.com/watch?v=__HpspsvRVg Når det er snakk om 535d så er dette en intressant video! Test av den på bane, der konklusjonen er at den er ganske kjapp, den var raskere en en ford fåkkus RS og var den vel like rask som en 350Z hmm, tror det var det ja, ikke ille for en oljebrenner!! Syns det var mer interessant å se en vanlig 5-serie på en bane. Var rask, men det så ut som den slet noe jævlig. Vanlige BMW'er har ingen ting på en bane å gjøre spør du meg. Sant at den slet ganske mye, er vel en massiv motor den der, Men uansett om den er meget raskt den bilen, så er det ingen sport bil, er vel heller snakk om meget sikre forbikjøringer forbi vogntog opp fjellbakker! Det er sant, men det kan en Rask Mercedes også... hvorfor må BMW'ene være så jævlig stive da? Jeg syns 5-serien med "sportspakke" er alt for hard når man skal kjøre rundt i Oslos hullete gater. X5'en med sportspakke er jo helt latterlig hard.. Men du merker fort når du kjører aktivt på en svingende fjellvei, da merker man at f.eks mercedes kan virke litt for bløt og vinglette, men jeg vet ikke hvor mye du kjører på slike veier. Er kanskje mye bykjøring på deg eller? Uansett, kjørte en mercedes c230 sport med kompressor, Torte virkelig ikke kjøre like aktivt med den som bmw`en, selfølgelig er jo hva man er vant med også da..Men har aldri sett på mercedes som en sporty bil uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Du har ett meget godt poeng der. De få gangene man vil kjøre aktivt, som du sier, så passer det veldig bra, man må bare vurdere hvor viktig det er. jeg ville aldri kjøpt en BMW med sports-pakke da jeg syns det blir for hardt og jævlig, når man ikke trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Oktober 12, 2006 Share Skrevet Oktober 12, 2006 Du har ett meget godt poeng der. De få gangene man vil kjøre aktivt, som du sier, så passer det veldig bra, man må bare vurdere hvor viktig det er. jeg ville aldri kjøpt en BMW med sports-pakke da jeg syns det blir for hardt og jævlig, når man ikke trenger det. Men du får følelsen av at bilen er mer presis på så syns ikke jeg det er noe problem, selv om det er utrolig mye dårlige veier her i norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 13, 2006 Share Skrevet Oktober 13, 2006 Du har ett meget godt poeng der. De få gangene man vil kjøre aktivt, som du sier, så passer det veldig bra, man må bare vurdere hvor viktig det er. jeg ville aldri kjøpt en BMW med sports-pakke da jeg syns det blir for hardt og jævlig, når man ikke trenger det. Vel, man må vel se hvor mye man kjører aktivt, og hvor stort behov man har for mer komfort... De få gangene man har behov for en stiv og sporty bil, veier ikke opp for mangel på komfort spør du meg. Pr idag har jeg en E90 med 19" og M pakke, den er stiv, men ikke så stiv. Men skal vel innrømme at jeg ser på E60/E53 neste gang, kommer aldri til å kjøpe E53 med sportpakke, da jeg syns den er for stiv, mht E60 så vet jeg ikke, min erfaring med 5 serie, så får man bra komfort selvom man biffer opp dekk og felg str... men vi får se. Føler vi er litt utenfor topic her...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugen87 Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jaja, om ingen er enige synes hvertfall jeg det er interessant med utviklingen av dieselbiler de siste 30 åra Likte Jeremy Clarksons siste setning på Top Gear episoden: I'm now oficially going to shoot myself!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saevik Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=332962#332962 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 har ikke kjørt en selv, men har sittet på i en 535d. Stødig drag man ikke forveksler med noen annen BMW-dieselmotor ( vel kanskje 745d er raskere?) Flott bil, men er det drømmebilen ?? Drømmebilen må da være en eller annen BMW med 4 eksosrør, herlig motorlyd og mye RPM ? ( en M3 eller M6 eller noe ?) Eller kanskje nettopp en Porsche 997 911 Carrera 4S... Eller kanskje en Porsche 997 911 GT3 RS Eller kanskje en Techart Porsche 996 "911 GT 2" GT Street S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 har ikke kjørt en selv, men har sittet på i en 535d. Stødig drag man ikke forveksler med noen annen BMW-dieselmotor ( vel kanskje 745d er raskere?) Flott bil, men er det drømmebilen ?? Drømmebilen må da være en eller annen BMW med 4 eksosrør, herlig motorlyd og mye RPM ? ( en M3 eller M6 eller noe ?) Eller kanskje nettopp en Porsche 997 911 Carrera 4S... Hvorfor ikke kjøpe en litt eldre porsche og spare masse penger? De er jo helt like.. Oppblåst boble Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Du har åpenbart ikke kjørt Porsche særlig mye...hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Du har åpenbart ikke kjørt Porsche særlig mye...hehehe hehe nei, jeg har ikke det. Var mest for å provosere. Porsche er tøft det, men synes de er litt lite fantasifulle noen ganger. En GT3 RS hadde derimot ikke gjort noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå