aloebiz.net Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hva mener dere om det?? Skal det liksom være positivt? Jeg mener det er tverdt imot! Jenter/Damer har som regel liten innsikt og interesse i biler... (såså vet det er politisk ukorrekt å si slikt, men ikke nekt for at det er sant ;D ) Er bilen eid av dame så tenker jeg: Daukjørt... dårlig vedlikeholdt... masse parkeringsbulker... ikke gjort annet med bilen enn å sette den på verksted når den stopper... bulker bak etter å rygge på diverse ting... kantkjørte felger.. osv... Sorry ass jenter, men ikke skriv "jentekjørt" i annonsen! Da kommer ikke jeg å ser på bilen du selger hvertfall Et fint eksempel nedenfor... En mann med et snev av bilinteresse ville aldri gjort noe slikt som dette! Skrekk og gru!: http://bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/mel ... ?Id=324776 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Heller ikke noe bedre å skrive "tidligere eiet av eldre kvinne/mann" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Jente/damekjørt= maskinvasket, oppskrapede felger, parkeringsbulker og ødelagt clutch. Denne beskrivingen passer kanskje gamle gubber også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Jente/damekjørt= maskinvasket, oppskrapede felger, parkeringsbulker og ødelagt clutch. Denne beskrivingen passer kanskje gamle gubber også.. Word Kunne ikke vært mer enig!! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2006 De tror kanskje at folk tror at den ikke er grisekjørt da... men det gjør jo ikkeno at den er det bare motoren er ordentlig varm først.. Da er det hvertfall ikke full av koks og dritt rundt ventilene!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Jente/damekjørt= maskinvasket, oppskrapede felger, parkeringsbulker og ødelagt clutch. Denne beskrivingen passer kanskje gamle gubber også.. Beskrivelsen passer etter min mening på de fleste bileiere... menn som kvinner og gamle som unge. De fleste bileiere passer relativt dårlig på bilene deres og man kan derfor ikke generalisere slik som aloebiz.net gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Jente/damekjørt= maskinvasket, oppskrapede felger, parkeringsbulker og ødelagt clutch. Denne beskrivingen passer kanskje gamle gubber også.. Beskrivelsen passer etter min mening på de fleste bileiere... menn som kvinner og gamle som unge. De fleste bileiere passer relativt dårlig på bilene deres og man kan derfor ikke generalisere slik som aloebiz.net gjør... Det er i større grad jenter og damer som ikke bryr seg enn menn... Det kan man ikke nekte for....! Grunnen til at jeg tar opp dette er fordi jeg har sett en del annonser der de skriver at den er jente/damekjørt som om at det skal være positivt liksom.. jeg synes det er direkte negativt... Er ikke mange jenter som har fin bil!!! De alle fleste deilige damer har en latterlig STYGG bil!! Tar jo også dette opp for å skape litt reaksjoner da.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Det er i større grad jenter og damer som ikke bryr seg enn menn... Det kan man ikke nekte for....! Grunnen til at jeg tar opp dette er fordi jeg har sett en del annonser der de skriver at den er jente/damekjørt som om at det skal være positivt liksom.. jeg synes det er direkte negativt... Er ikke mange jenter som har fin bil!!! Men hvis det er så alminnelig kjent at kvinner behandler biler dårlig... hvorfor skulle noen da i en salgsannonse påpeke at bilen er kjørt av en kvinne ?... Kanskje fordi det nettopp ikke er hverken logisk eller bekreftet at du har rett i din påstand. Når vi snakker om fordommer... tror du at en salgsannonse der det påpekes at bilen er kjørt av en ung mann på 19 år er en god salgsannonse. Jeg tviler... fordi de fleste dermed får et indre bilde av en ung lømmel med liten ansvarsfølelse overfor bilen, seg selv og andre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Andre ting som får meg til å bli skeptisk til en bilannonse: -Klima virker ikke. "bare" å fylle på gass.. -Lett/fort gjort å fikse feil. Hvorfor har ikke selger da gjort det.. -Alt utstyr minus skinn og navi. Hvor mange biler har egentlig alt utsyr? -Norges fineste/råeste. Hvem har bestemt det? -250hk++++. Hvor mange hk er hver +? -Til salgs igjen pga useriøs kjøper.. -"Som ny" og bildene sier noe helt annet.. -Pris: Bud -Veiledende pris på stereo og felger: 100 000,-... -99% rustfri. Gulvet har ett stort hull.. -Nyimportert og en gammel eier i Tyskland -M3 styling, og det bare er M3 speil på bilen -Ikke min bil på bildet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 he he. blir vel som en meglers beskrivelse av bolig det. fjordgløtt kalles det hvis man kan se bittelitt av sjøen når man lener seg ut av vinduet med kikkert,steinkast er fort 3-4km osv.. men må innrømme at begrepet langkjørt apelerer litt,men hvem ville vel finne på å skrive "kun småkjørt i sentrum" iom at det betyr at man har daukjørt en kald motor,masse småbulker.. full service historie og ny naf test vedlagt er det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hehe! Dette fikk meg til å tenke på en artig tekst jeg leste på nettet. Sjekk denne! Hva de sier = Hva de mener Masse utstyr = Stereoanlegg og revehale Damekjørt = Trenger ny clutch Jentekjørt = Er aldri polert Fin konebil = Liten og upraktisk Teknisk god stand = Et salig rusthøl Litt rust = Under en kvadratmeter rust Overflaterust = Rusten er godt synlig Kun én eier = Prøvd å selge i flere år I daglig drift = Den starter nesten alltid Kjøpt i Norge = Bare kjørt på saltede veger Lav km-stand = Enda lavere enn før Langkjørt = Høy km-stand Servicehefte = Bare tatt det nødvendigste Eid av en mekaniker = Aldri fulgt service Nylig påkostet = Begynner å skrante for alvor Må sees = Nettopp vasket og polert Må absolutt sees = Selgeren er flink til å overtale Firmabil = Dårlig vedlikeholdt Vurderes solgt = Selger vet den ikke er mye verdt Ikke vinterkjørt = Dårlig batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Andre ting som får meg til å bli skeptisk til en bilannonse:-Nyimportert og en gammel eier i Tyskland Hey you!! Følte meg truffet her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oas3k Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 haha så ritkig, min e46 har kun en tidligere eier en voksen dame. Når jeg fikk den var den dårligt vedlikeholt,maskinvaske riper og hade 2 små bulker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oas3k Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hehe! Dette fikk meg til å tenke på en artig tekst jeg leste på nettet. Sjekk denne! Hva de sier = Hva de mener Masse utstyr = Stereoanlegg og revehale Damekjørt = Trenger ny clutch Jentekjørt = Er aldri polert Fin konebil = Liten og upraktisk Teknisk god stand = Et salig rusthøl Litt rust = Under en kvadratmeter rust Overflaterust = Rusten er godt synlig Kun én eier = Prøvd å selge i flere år I daglig drift = Den starter nesten alltid Kjøpt i Norge = Bare kjørt på saltede veger Lav km-stand = Enda lavere enn før Langkjørt = Høy km-stand Servicehefte = Bare tatt det nødvendigste Eid av en mekaniker = Aldri fulgt service Nylig påkostet = Begynner å skrante for alvor Må sees = Nettopp vasket og polert Må absolutt sees = Selgeren er flink til å overtale Firmabil = Dårlig vedlikeholdt Vurderes solgt = Selger vet den ikke er mye verdt Ikke vinterkjørt = Dårlig batteri Mye påkostet = men likevel ikke fornøyd (autofil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Oktober 16, 2006 Share Skrevet Oktober 16, 2006 Jente/damekjørt= maskinvasket, oppskrapede felger, parkeringsbulker og ødelagt clutch. Denne beskrivingen passer kanskje gamle gubber også.. Min bil har kun vært gubbekjørt og damekjørt. Det første jeg måtte bytte var clutchen. Det er en oppskrapa felg og parkeringsbulker i alle hjørnene. Felgene har overlevd. Bilen ble godt tatt vare på av gubben som hadde den i 15 år. Han brukte kun bmw verksted, understellsbehandla den hvert 2. år etc. Dama som hadde den brukte faren sin som verksted, kvaliteten på arbeidet hans er så som så. Vinduene er også full i småriper, trolig etter busker i oppkjørsel. Fikk oljelekasje og en halv kanne med mineralolje med på kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå