Gå til innhold

Hvordan er tyske vinterdekk på norske forhold?

milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

Importerte bilen min i mai og fikk med meg vinterdekk av typen 205/55/r16 Studless

Blizzak LM-22

Er det noen som vet om disse er passende for norske forhold? Dvs mye bykjøring i oslo og en del turer opp på fjellet.

Har prøvd å finne noe ut om de, men er ikke mye på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at de tyske vinterdekkene ikke egner seg helt for de norske forholdene. Hadde selv tyske vinterdekk på min E60 da jeg kjøpte bilen og disse dekkene ble skiftet etter første vinter. Selvfølglelig gikk det greit å kjøre med de, men hadde dårlig grep og spandt mye. Selv har jeg nå Nokian Hakkapelita RSi (Vinner av TV2 hjelper deg - vinterdekktest 2006) og er meget fornøyd med de. God komfort og godt veigrep. Har kjørt på fjellet med de tyske og mine nåværende og det er som natt og dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at de tyske vinterdekkene ikke egner seg helt for de norske forholdene. Hadde selv tyske vinterdekk på min E60 da jeg kjøpte bilen og disse dekkene ble skiftet etter første vinter. Selvfølglelig gikk det greit å kjøre med de, men hadde dårlig grep og spandt mye. Selv har jeg nå Nokian Hakkapelita RSi (Vinner av TV2 hjelper deg - vinterdekktest 2006) og er meget fornøyd med de. God komfort og godt veigrep. Har kjørt på fjellet med de tyske og mine nåværende og det er som natt og dag..

Enig, men nå har jeg kjørt på såkalte kontinentale piggfrie vinterdekk i 7 vintersesonger og så dårlige er de heller ikke på norske vinterveier. Jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe disse vinterdekkene til bruk i Norge, men med litt fornuftig ratting av bilen kan de faktisk brukes. Selv en skikkelig vinterstorm på høyfjellet ved Gålå stoppet ikke vår ferielastede E46 318d Touring i 2005. Husk at de har høye fjell og vinterveier i Tyskland også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...