milhouse Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 Importerte bilen min i mai og fikk med meg vinterdekk av typen 205/55/r16 Studless Blizzak LM-22 Er det noen som vet om disse er passende for norske forhold? Dvs mye bykjøring i oslo og en del turer opp på fjellet. Har prøvd å finne noe ut om de, men er ikke mye på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 har hørt at tyske vinterdekk er dårlige enn de "nordiske" pga av lite snø i tyskland. er ikke sikker på om dette stemmer men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soft-ice Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 Mye hardere gummi i vinterdekkene fra eks. Tyskland, har prøvd på min bil, kommer frem alle plasser, men den var utrolig tung å stoppe Ble litt Bambi på isen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 Det stemmer at de tyske vinterdekkene ikke egner seg helt for de norske forholdene. Hadde selv tyske vinterdekk på min E60 da jeg kjøpte bilen og disse dekkene ble skiftet etter første vinter. Selvfølglelig gikk det greit å kjøre med de, men hadde dårlig grep og spandt mye. Selv har jeg nå Nokian Hakkapelita RSi (Vinner av TV2 hjelper deg - vinterdekktest 2006) og er meget fornøyd med de. God komfort og godt veigrep. Har kjørt på fjellet med de tyske og mine nåværende og det er som natt og dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 Det stemmer at de tyske vinterdekkene ikke egner seg helt for de norske forholdene. Hadde selv tyske vinterdekk på min E60 da jeg kjøpte bilen og disse dekkene ble skiftet etter første vinter. Selvfølglelig gikk det greit å kjøre med de, men hadde dårlig grep og spandt mye. Selv har jeg nå Nokian Hakkapelita RSi (Vinner av TV2 hjelper deg - vinterdekktest 2006) og er meget fornøyd med de. God komfort og godt veigrep. Har kjørt på fjellet med de tyske og mine nåværende og det er som natt og dag.. Enig, men nå har jeg kjørt på såkalte kontinentale piggfrie vinterdekk i 7 vintersesonger og så dårlige er de heller ikke på norske vinterveier. Jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe disse vinterdekkene til bruk i Norge, men med litt fornuftig ratting av bilen kan de faktisk brukes. Selv en skikkelig vinterstorm på høyfjellet ved Gålå stoppet ikke vår ferielastede E46 318d Touring i 2005. Husk at de har høye fjell og vinterveier i Tyskland også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 nå er det sånn at dekk beregna for det skadinavske markede har en annen gummiblanding enn andre dekk.. jeg bruker sjøl PIRELLI piggfritt og er kjempe fornøyd med de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 kjøp michelin x-ice(piggfri) eller mochelin x-ice north(pigg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 18, 2006 Share Skrevet Oktober 18, 2006 Det beste piggdekkene er Nokian Hakkepelitta 4... Den nye typen heite vel 5 no!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå