Tomas Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg søkte på vintertips og fikk en "Søket gav ikke treff", så starter derfor en egen tråd for dette ettersom sommeren tydeligvis er over. Jeg kan begynne med et par : * Sjekk batteriet!! Det funker dårligere i kulda (ladespenning, syrenivå etc.) * Ha med startkabler (ikke alle har sjekket batteriet slik som deg ) * Ha med slepetau * Sjekk frostvæske/kjølevann. (kjøpte bil med rent vann i tanken en gang) * Smør pakninger med silikonstift * Spray låseolje i dørlåsene Kommer ikke på mer for øyeblikket, men kom gjerne med flere tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Parker BMW'en om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Parker BMW'en om vinteren Er du tussete? Det er jo om vinteren det artig med bakhjulstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Er du tussete? Det er jo om vinteren det artig med bakhjulstrekk. Tommy har jo en GT og de er det ikke for mange av... jeg forstår ham derfor godt... ... Ellers er (som du skriver) morropulveret tingen når man har bakhjulstrekk... vel og merke når alle elektroniske hjelpemidler er deaktivert. Jeg liker forøvrig å leve med min bil 365 dager i året... den bare går og går uten problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Hvorfor ha bil hvis den bare skal stå parkert? Biler skal kjøres! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg søkte på vintertips og fikk en "Søket gav ikke treff", så starter derfor enegen tråd for dette ettersom sommeren tydeligvis er over. Jeg kan begynne med et par : * Sjekk batteriet!! Det funker dårligere i kulda (ladespenning, syrenivå etc.) * Ha med startkabler (ikke alle har sjekket batteriet slik som deg ) * Ha med slepetau * Sjekk frostvæske/kjølevann. (kjøpte bil med rent vann i tanken en gang) * Smør pakninger med silikonstift * Spray låseolje i dørlåsene Kommer ikke på mer for øyeblikket, men kom gjerne med flere tips en annen ting er jo skikkelig pleie av lakken før vinteren setter inn for fullt. bruke en helg til å polere bilen skikkelig. et skikkelig lag med polish beskytter jo godt når kulda setter inn. dessuten er det jo viktig med regelmessig vask også om vinteren, sjøl om det ikke er særlig inspirerende å vaske en bil som er like skitten en time etter vask en annen ting er jo en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Parker BMW'en om vinteren Er du tussete? Det er jo om vinteren det artig med bakhjulstrekk. Trenger ikke snø, hvis du har nok power under panseret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Greit å sjekke at tauefestene ligger i bagasjen! Kjedelig i kjøre seg fast i en brøytekant og oppdage at tauefestene ikke er der! Og som røkka sa, vask er ikke en dum ting! Bruk avfetning for å få bort gørra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oas3k Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 tror ikke man skal bruke vanlige starts kabler på e46 i vertfall, fikk beskjed at jeg måtte be falken komme med en spesial starter. For vanlige kunne ødlege noe elektronikk eller noe sånnt. Dette passer kasnkje ikke inn i posten men, noen som hvet om olje behandling av understell funker bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Oljebehandling funker meget bra, og er ikke så dyrt heller. En god invistering om du kjører bilen gjennom en vinter:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 man bør bruke en støysikret startkabel på bmw. jeg hjalp en gammel kjerring med startkabler fra min 525i og da tok motorstyringa kvelden. kosta 6000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Bytt olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 bruk hvilken som helst startkabel du vil. men, pass på HVOR startkabelene blir lagt. de skal ikke legges over ECU'r, sikringbokser og lignende elektronik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå