haddis Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Opplever alt for ofte alt folk skal legge seg heeeelt oppi bakfangeren min. Ekstra gøy er det når de skal blinke med lysa? Hva er det som skjer. Som oftes opplever jeg dette på 2 felts veier, det er jo ingen problemer å kjøre forbi meg. selv om jeg som regel ligger 5-10 km/t over fartsgrensen så må noen dumme seg. Er det bare fordi jeg kjører BMW eller er bare folk idioter av natur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Blinke med fjernlys når man blir forbikjørt er også veldig pop virker det som... Om du føler deg plaget av noen som ligger tett på deg kan du jo bare senke farten til de forstår sakens anliggende. Om det er mulig kan du jo også bare la personen med dårlig tid bare slippe forbi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Eg høgger på bremsen. Pleie å funke ganske bra. Ligge ikkje og jokka meg i reva lenger da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Som Arimanni sier, bremsen funker veldig bra. Den bruker jeg rett som det er. Forbanna irriterende når folk må ligge helt oppi bakfangeren. Hender jo det er for å liksom yppe opp til litt racerkjøring. Men, sjelden jeg gidder det ihvertfall.. Vet jo jeg tar de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haddis Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det med å bremse gjør jeg stadig vekk med å har flere effaringer... noen gir seg, noen blir ekstra forbanna å finner fram en linjal å legger seg enda nærmere. Hadde vært deilig å truffet en med hengerfeste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Farlig å brå-bremse slik da... ikke lurt.. Om poenget er å opptre provoserende anbefaler jeg å skru på tåkelys bak... det er veldig irriterende når man kjørere i mørket, når det regner. Vet i alle fall at E60 har veldig irriterende tåkelys bak. De er relativt sterke og gode. Men ofte er det bare mye greiere å bare slippe bilen bak forbi, og ikke la seg affisere av slike bagateller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Sånn som eg ser det, så vil eg heller gi han ein advarsel der eg bråbremser for deretter gi gass igjen. Grunnen er at vist eg MÅ bråbremse kan det fort bli GANSKE farleg.. Er ein grunn til kjedekolisjoner også... Tåkelys funker også bra.. Men berre når det er mørkt Eg oppleve aldri at folk ligge og jokke på bakfangeren min utenom på tofelts motorveg. Aldri opplevd det i S&F på dei trange vegane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znork Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Opplever alt for ofte alt folk skal legge seg heeeelt oppi bakfangeren min. Ekstra gøy er det når de skal blinke med lysa?Hva er det som skjer. Som oftes opplever jeg dette på 2 felts veier, det er jo ingen problemer å kjøre forbi meg. selv om jeg som regel ligger 5-10 km/t over fartsgrensen så må noen dumme seg. Er det bare fordi jeg kjører BMW eller er bare folk idioter av natur? ligger du venstre eller høyre felt?!!! sjelden populær de som sinker i venstre kjørefelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det var en irriterende fjott i sin nye mercedes som lå bak sjølen for noen år tilbake. KLIN INNTIL. Vi bråbremsa ganske enkelt. Dere skulle sett trynet på fyren når han svingte seg ut og forbi oss. VETTASKREMT Var vel livredd for å få ei skramme i mercen sin. Vi kjørte gammel granada Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 det med å ligge tett opp i baken på andre biler er farlig for begge parter..."kjekker" man seg litt og brå bremser for bilen som ligger en halv meter bak deg er det ikke din skyld..men kjipt å få en smadra bak da! har sett med egne øyne en forbanna kar som bråbremsa og gikk bak til bilen, reiv opp døra og skjelte han ut!! ikke særlig kult når det er din skyld, hvis det er DU som ikke holder avstanden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 det med å ligge tett opp i baken på andre biler er farlig for begge parter...kjekker man seg litt og bråbremser er det ikke din skyld..men kjipt å få en smadra bak da!har sett med egne øyne en forbanna kar som bråbremsa og gikk bak til bilen, reiv opp døra og skjelte han ut!! ikke særlig kult når det er din skyld, hvis det er DU som ikke holder avstanden Om du bremer for ingen trafikal grunn er det din skyld, eller i beste fall delt skyld.... bruk hodet så skjønner du det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Om du bremer for ingen trafikal grunn er det din skyld, eller i beste fall delt skyld.... bruk hodet så skjønner du det Som Håkon skriver... bråbremser du uten grunn er det din skyld/delt skyld hvis bilene bak ikke når å bremse... du har under alle omstendigheter et alvorlig forklaringsproblem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Ligger du i venstre fil og en bil kommer opp bak skal du jo i teorien slippe han forbi da venstre felt er et forbikjørings felt, uansett hastighet. Unntaket er kø kjøring. Vet det fins mange luringer som ligger sykt nærme den foran, men å bråbremse på pur F kan fort gå gale selv om "du" ikke er skyldig da. Kjipern å ødelegge sin egen bil på å demonstrere litt. Tror det i fleste tilfeller blir delt skyld om det ikke er en hindring foran. Bruker selv å tråkke lett på bremsen et par ganger så personen ser bremselysa bare, med minst mulig fartsreduksjon, er ikke no keen på å få en i baken bare fordi det er irriterende å ha noen nærme bak. Men har begynnt å bare slutte å irritere meg over andre, blir bare så sykt irritert selv om jeg lar det koke over Blir mer irritert over folk som kutter rundkjøringer, det syns jeg er mye værre. Har vel nesten tatt forskjermen en del ganger siste åra pga det. Men nå sporet jeg vel litt off topic hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Om du bremer for ingen trafikal grunn er det din skyld, eller i beste fall delt skyld.... bruk hodet så skjønner du det Som Håkon skriver... bråbremser du uten grunn er det din skyld/delt skyld hvis bilene bak ikke når å bremse... du har under alle omstendigheter et alvorlig forklaringsproblem... og ikke minst... det er veldig farlig... vel er det irriterende med en som ligger rett bak deg, men man vil ikke gjøre den lille filletingen til en alvorlig ulykke ? tenker man slik bør man ikke kjøre bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 konklusjonen av dette er å holde 1001, 1002 regelen, det er ditt eget ansvar alene når du kjører for tett opp i andre biler, og det er ikke uvanlig at ulykker skjer pga dette. bremser vedkommende foran deg pga en nødsituasjon og jeg ikke holder avstand er det min feil. Men om man kjører med vilje opp i rævva på andre biler og gjør dette for å "terge" bilen foran, er det vel ikke riktig å legge skylden på bilen foran?? det er jo normalt å tråkke et par ganger på bremsen for å vise: hold avstand!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå