Gjest Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 dette er vel neppe noe å irritere seg over, hvis noen vil forbi så kjører du mest sansynlig for sakte. å overreagere med å bråbremse er bare dumt!!! folk som kjører slikt har det ofte veldig travelt, og da er du i veien. la han slippe forbi, det er ikke flaut ... bråbremser du og fyren bak treffer deg så regn med at du må konfrontere han noen sekunder senere!! dette kan få alvorlige konsekvenser for deg om du er en liten stakkar. fyren bak kan like så godt være en i b-gjengen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Om du bremer for ingen trafikal grunn er det din skyld, eller i beste fall delt skyld.... bruk hodet så skjønner du det Som Håkon skriver... bråbremser du uten grunn er det din skyld/delt skyld hvis bilene bak ikke når å bremse... du har under alle omstendigheter et alvorlig forklaringsproblem... når bilen bak ikke rekker å reagere, har ikke bilen holdt den avstanden som innebærer reaksjonstiden på 3 sekunder. Enig? det er da ikke bilen foran som skal ta ansvar for at bilen bak holder en ansvarsfull avstand mellom seg og andre kjøretøy/faremomenter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 jo om man bremser uten noen trafikal grunn.. det er ikke lov. Da fremkaller man en farlig situasjon uten grunn, og det er ikke lov. Det er langt mer farlig å bråbremse uten grunn enn å ligge nerme noen. Det må du og alle andre være enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Opplever alt for ofte alt folk skal legge seg heeeelt oppi bakfangeren min. Ekstra gøy er det når de skal blinke med lysa?Hva er det som skjer. Som oftes opplever jeg dette på 2 felts veier, det er jo ingen problemer å kjøre forbi meg. selv om jeg som regel ligger 5-10 km/t over fartsgrensen så må noen dumme seg. Er det bare fordi jeg kjører BMW eller er bare folk idioter av natur? Skru av tåkebaklyset ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Om du bremer for ingen trafikal grunn er det din skyld, eller i beste fall delt skyld.... bruk hodet så skjønner du det Som Håkon skriver... bråbremser du uten grunn er det din skyld/delt skyld hvis bilene bak ikke når å bremse... du har under alle omstendigheter et alvorlig forklaringsproblem... når bilen bak ikke rekker å reagere, har ikke bilen holdt den avstanden som innebærer reaksjonstiden på 3 sekunder. Enig? det er da ikke bilen foran som skal ta ansvar for at bilen bak holder en ansvarsfull avstand mellom seg og andre kjøretøy/faremomenter! Forbikjøring og det å kjøre opp i rævva på folk er 2 forskjellige ting! vet ikke jeg ,men høres ut som noen har fått lappen i postkassa... du legger deg ikke opp i rævva på folk, nesten snitter bilen for så å kjøre forbi. Da har man ingenting på norske veier å gjøre!! , Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg kommer til å tråkke på bremsen er det noen for nært bake. Skulle da den personen kjøre i meg så er det hans feil. og skulle noe si at jeg kjørte uaktsom sier jeg at det var et dyr som krysset veien . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg kommer til å tråkke på bremsen er det noen for nært bake.Skulle da den personen kjøre i meg så er det hans feil. og skulle noe si at jeg kjørte uaktsom sier jeg at det var et dyr som krysset veien . Flott med ny og nylakka bakfanger da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg kommer til å tråkke på bremsen er det noen for nært bake.Skulle da den personen kjøre i meg så er det hans feil. og skulle noe si at jeg kjørte uaktsom sier jeg at det var et dyr som krysset veien . om du føler deg komfortabel med å ha fororsaket en alvorlig dødsulykke er det bare å bremse i vei.. idiot.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det holder jo gjerne å bare legge foten på bremsen så bremselysene lyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg kommer til å tråkke på bremsen er det noen for nært bake.Skulle da den personen kjøre i meg så er det hans feil. og skulle noe si at jeg kjørte uaktsom sier jeg at det var et dyr som krysset veien . hadde du gjort det og det var meg som traff deg, så hadde jeg skrevet under skademeldingen med et balltre .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Vi avslutter denne diskusjonen (før vi evt. blir uvenner) med å lese høyt for oss selv følgende utdrag fra LOV 1965-06-18 nr 04: Vegtrafikkloven: § 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. Det er med andre ord ikke lov til å bråbremse uten grunn med det til hensikt å straffe og/eller provosere andre så de blir unødig hindret eller forstyrret. Det er derfor heller ikke lov til å legge seg så tett opp til annen trafikk at man ikke har fullt herredømme over kjøretøyet. Som jeg skrev i mitt tidligere innlegg... bråbremser du uten grunn er det din skyld evt. delt skyld hvis bilene bak ikke når å bremse... du har under alle omstendigheter et alvorlig forklaringsproblem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 ENIG DER. det er ikke verdt bryet og få en smadret bil kun for å legeg skylden på bilen bak. på veien har man alle et ansvar om å ferdes trygt og ikke skade andre! kjør forsiktig alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 LED skilt i bakruta: BACK OFF MOTHERFUCKER Får jeg bil opp i ræva gir jeg på så jeg øker avstanden til godt over 100 meter. Tar bilen bak ikke hintet da, bør man heller begynne å tenke på å gløde bremselysa litt kanskje Har seff tenkt tanken om en liten bråbrems til advarsel, men det er farlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det er jo et av de beste alternativene man har, så lenge man IKKE har en bil rett foran seg igjen! Tar ikke bilen bak hintet da.. burde de få seg en skikkelig lekse! er det noe politiet misliker er å se biler kjøre tett!! dette kan en faktisk få bot for!! så får sitt eget liv og andres burde enn tekne sikkerhet framfor alt.. !! NOK OM DET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 girer bare ned og trykker litt godt på pedalen jeg og vips er problemet borte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå