BMWBenny Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Heisann alle sammen Vurderer veldig sterk å kjøpe en bmw 3.20 93 modell som første bil, men faren min bare sjaser om at bmw er "dyrt og dårlig" ikke at han har no spess peiling på bwm generelt, men han vil bare ha meg til å kjøpe no japansk. statestiken sier jo også at japanske biler holder bedre en tyske. Men jeg vil høre deres meninger Tror dere det vil bli dyrt for meg? jeg har tross alt lite penger til overs nå som jeg går på skole så skal jo helt ha en driftsikker bil håper på noen ærlige ord fra dere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Brukte BMWer er som bruktbiler flest, du får akkurat det du betaler for Er du grundig i forarbeidet og strekker deg litt ekstra for å få bil i god teknisk stand istedetfor å kjøpe en som er nedlesset med styling og ihjelkjørt så er det det beste! Om det blir dyrt for deg er opp til deg selv det, kjør pent og hold deg på veien så blir utgiftene deretter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 BMW er vel ganske driftsikkert så lenge den er godt vedlikeholdt. Bør sjekke den grundig før kjøp da det er mange ihelkjørte biler rundt omkring. Viktig å sjekke for slark i foringer og kuleledd i oppheng. M50B20 motoren er en ganske driftsikker sak, men sjekk om vannpumpe er byttet da denne er et problem på tidlige modeller. Sjekk denne bruktkjøpguiden på autopower.se. Der står det forskjellig informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Ok, høres jo greit ut det Får håpe jeg kommer over et godt kjøp da så blir det vel bimmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Du kommer aldri til og finne samme kjøreglede i en japsebil... Har en bmw E 36 og det er utroli kjøreglede der Har sagt at jeg aldri skal ha boe annet enn bmw igjen.. fadern maste om akkurat det samme om at bmw var dårlig biler, og jeg fulgte hans råd i noen år og endt opp med dritbiler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Min far har også sytt og klaget over dette i mange år, mest pga sin samboer, og de gikk ifjor til innkjøp av en -97 Hylday Sonata som har rullet knapt 130 000. Den må nå ha totaloverhaling på girkassa +++ Det gikk nøyaktig 3 uker fra de kjøpte den til den var på verksted første gang. Så japs/koreansk er IKKE nødvendigvis bedre... Til sammen ligning så har jeg hatt min E34 520i fra -88 i bortimot 1,5 år, og bare hatt småfiks på min. Tankmåleren var gåen når jeg kjøpte den, ellers er det bare oppgraderinger. Men jeg lette lenge før jeg fant den bilen jeg ville ha da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3XXTouring Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 En ting å si! BMW er best:D:D Reservedeler og reprasjoner er ikke så dyrt som alle (foreldre) skal ha det til;) Men verkstedene tar som regel ganske høy timepris, så lønner seg å kunne fikse bilen selv;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 jeg syns e36 generelt har et ok kvalitesnivå. Delene er jo billige og det er flust av deler på bruktmarkedet. En 93 320i er ingen spesiell dyr bil å eie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 fadern maste om akkurat det samme om at bmw var dårlig biler, og jeg fulgte hans råd i noen år og endt opp med dritbiler.. Samme som min historie det, gjett hva han kjører nå - hehe... Kjøp deg en kurant E36 320, eller E34, masse biler av de på dynga osv, så deler skal vel ikke være noe problem, kjør på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Jeg har kjørt min 2003 E46 318d Touring i over 3 år og totalt ca. 100000 Km. Bilen har aldri hatt en alvorlig feil (på nær en garantiutskifting av katalysatoren og bærearmene foran)... og den kjører faktisk ennå på de originale bremseskivene og klossene. De originale støtdemperne er ikke som nye, men de bærer heller ikke preg av å være utslitt. Interiøret holder godt og virker ikke spesielt slitt selvom vi kun har BMW´en og er en familie på to voksne og to barn (13 og 3 år gamle)... vi har standard stoffseter. Etter snart 40000 Km er imidlertid sommerdekkene (Continental 205/55-16) modne for utskifting. Lyspærene i frontlyktene er originale og batteriet er originalt (skal skiftes før vinterstormene setter inn). Bilen har forøvrig ikke antydning til rust tiltross for at den står utendørs 365 dager i året her i Danmark. Jeg er i markedet for en ny E91, men jeg vet ikke helt om den modellen er like holdbar som min nåværende E46... savner at flere forumtravere kjøper modellen før meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 jeg har hatt 2 stk bmw`er, en e30 318i og en e36 318i på begge bilene har det vert trøbbel med varmgang og koking, måtte skifte toppen på begge to, men er fortsatt bmw frelst selv og jeg ikke vil skryte av kvaliteten... men som faren din sier har japansk bedre kvalitet enn tysk, det er noe alle vet men ikke alle vil innrømme! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 jeg har hatt 2 stk bmw`er, en e30 318i og en e36 318i på begge bilene har det vert trøbbel med varmgang og koking, måtte skifte toppen på begge to, men er fortsatt bmw frelst selv og jeg ikke vil skryte av kvaliteten... men som faren din sier har japansk bedre kvalitet enn tysk, det er noe alle vet men ikke alle vil innrømme! Det ordet kvalitet kan tolkes veldig. Er det holdbarhet, er det opplevd kvalitet, er det utsøkte materialer og bra hånd arbeid, bra design? La oss se på Toyota og BMW. Hvem er det som utvikler og presser teknologien fremover? Hvem er det som har første generasjon av brytere og alt annet? Finner du Head up display, evt night vision i Toyota, eller Audi eller Benz (forsprang ligger i teknikken...) Fant Toyota opp ABS? Tror du denne første generasjonen teknikk betyr mer trøbbel enn annen og tredje generasjon... Definitivt. Når det er sagt, Japanske ingeniører er perfeksjonister, og lager holdbare saker. Men BMW har bedret driftsikkerheten sin betydelig i det siste. Jeg er i markedet for en ny E91, men jeg vet ikke helt om den modellen er like holdbar som min nåværende E46... savner at flere forumtravere kjøper modellen før meg Vel, etter snart et år med min 318i, så må jeg si,alt i alt, jeg er meget godt fornøyd med kvaliteten, ikke noe problemer de første 20K. Mener også E90 generelt har fått bedre kvalitet, og hatt mindre problem med denne enn E46, lest om det i AMS sverige. Når det er sagt... jeg kommer aldri til å kjøpe meg en I4 i bensin igjen, bilen fortjener bedre. Tror denne bilen ville vært perfekt med M52B25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Man også må også måle dette opp mot kundegruppen. En gjenomsnittelig BMW blir ofte hardere kjørt enn hva en en gjennomsnittlig toyota blir. I Tyskland blir jo også bilene kjørt mye og hardt på autobahn. Dette vil jo også gå utover levetid på deler..Derfor syns jeg det alltid er feil med sånne tester som viser kvalitet hvor de tar en eldre toyota (kjørt av flere eldre, rolige sjåfører) mot f.eks en 3serie som har blitt mye er aktivt kjørt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 (...)Tror denne bilen ville vært perfekt med M52B25 Du mener vel egentlig heller N52B25? M52 ble jo brukt i f.eks. E46-en. N52 tilhører E60-serien og E90-serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrbje76 Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Etter å ha høvlet igjen snart 10 biler vil jeg påstå at japansk=holdbart er en sannhet med modifikasjoner. Riktig nok kommer endel Japanske biler bra ut på statistikker over feilprosent, men se litt nøye etter så ser du at det stort sett er promille i forskjeller, og ser du nedover listen finner du minst like mange uheldige modeller. Og så, kvalitet er ikke synonymt med holdbarhet, skal du ha kvalitet over kjøreopplevelsen og noen spesielle egenskaper krever det mer avanserte mekanismer, systemer og materialer som ikke nødvendigvis er det beste utfra slitasje og uendelig holdbarhet under alle bruker forhold. Japanske biler er stor sett greie på dette området, de gjør det lett enkelt og slitesterkt, drit i om det ser teit ut, skraller, vingler, bråker og oppfører seg svimete. Så lenge det ikke kan gå i stykker er det greit å lage dashbordet av akebrettplastikk, ha hjuloppheng med maks 4 bevegelige deler, bruke elektronikk med 20 års fartstid osv osv osv. Til sist liggger vell gjerne noe av forklaringen i at det er en forskjellig bruker gruppe, den ene tar sin stolthet i å være snusfornuftig og skal for enhver pris ikke ha det på seg at de har brukt noe ekstra penger på bilen utenom olje og lyspærer,, lurer på hva de toyota verkstedene driver med hele dagen, graver man litt dypere finner man alltid ut at de lider av de samme probleme som andre dødelige biler, men det skal sies at mange av dem er holder i sin mekaniske enkelhet lengre og er billigere å fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå