Gå til innhold

Den nye 7-serie?

Share

Anbefalte innlegg

For min del spiller det ingen rolle at Mercedesen er over 1 sekund raskere fra 0-100 km/t. De som har en bil i den klassen er vel ikke akkuratt opptatt av å være like rask som raserbil. Og uansett skulle det jo bare mangle at Mercedesen er raskere enn M5en (forsåvidt 760 også)(Jeg hadde rett og slett blitt skuffet på Mercedes sine vegner om M5 hadde vært raskere) da den tross alt har 612 hk og 1000Nm mor M5 med 507 hk og 520 Nm.. Forøvrig hadde jeg ikke hatt noe imot å se en M7 med en M5 motor som er utviklet... 8)

Forøvrig skal det sies at jeg ikke fatter og begriper hvorfor Mercedes liker disse hjulbuene sine.. De er jo ufattelig stygge.. :roll:

Enig... de nye hjulbuene er ikke elegante, men E65/66 er jo ikke akkurat en blomst den heller... :roll: ... Saken er imidlertid at BMW´s såkalte sportslige image ikke selger i denne klassen... direktørene kjører ikke bilene selv og dermed er bilens opplevde komfort alt som betyr noe. Det er her Mercedes-Benz W221 tilbyr mer enn f.eks BMW E65/66. Når W221 S63 så i tillegg er så til de grader mye hurtigere enn 760Li har BMW faktisk et identitetsproblem i relasjon til de kriterier som er avgjørende i denne klassen. Mercedes-Benz har ganske enkelt fortalt hvor skapet skal stå... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken bmw den konkurrerer mot med Mercedes cls, i svart med litt fete felger. Herregud for en bil!

estorilblå e38 i alpinautgave, 7-serien blir ikke bedre enn det! (bl.a. fra artikkel i total bmw)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Mercedesen tilbyr "hakket" mer moment har jo noe med at den får pustehjelp. Derfor vil jeg påstå at BMW har en bedre motorkonstruksjon da de ikke tyr til noe så "primitivt" som pustehjelp.

De andre klarer jo rett og slett ikke holde følge med BMW's sugemotorer.

PS! Nå ser jeg bortifra at BMW også har begynt med pustehjelp igjen.

Denne PS'en tror jeg ødela hele argumentet mitt.. 8)

PS2! Og når dere nevner M7, så det nærmeste vi kommer M7 er vell den sørafrikanske versjonen av E23 745i, som kom med motoren som satt i E24 M635i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den miljøvennlige 7eren med hydrogenmotor trekker salgstallene opp for denne modellen.

Er det så viktig for kaksene at bilen skal nå fartsgrensen på 4,4 sekunder?

Jeg gir ingen ros til mercedes for at de leder an kappløpet om hvem som har størst og kraftigst motor. Synes det er viktigere som bmw gjør, satse på mer miljøvenlige biler - i denne klassen spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den miljøvennlige 7eren med hydrogenmotor trekker salgstallene opp for denne modellen.

Jeg gir ingen ros til mercedes for at de leder an kappløpet om hvem som har størst og kraftigst motor. Synes det er viktigere som bmw gjør, satse på mer miljøvenlige biler - i denne klassen spesielt.

Du har absolut et poeng, men jeg kan forsikre deg at BMW tjener deres penger på 3-serien, 5-serien og 7-serien... i nevnte rekkefølge. Hydrogenalternativet bør vel betraktes som et pilotprosjekt utført i et realistisk miljø og det går nok dessverre mange år før hydrogen blir et alternativ til bensin og diesel.

I et teknisk perspektiv er imidlertid disse enorme motorene fra BMW og Mercedes-Benz interessante. BMW ble en mester til å bygge fantastiske sugemotorer, men nå er den økonomiske og praktiske grensen nådd. Det er både billigere og mer effektivt å bruke moderne turboaggregater... noe den nye E92 335i er et meget godt eksempel på. Husk også at ny teknologi ofte blir implementert i de største og dyreste modellene først (les: de har størst dekningsbidrag pr. enhet)... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er keegt å kunne akselerere... jeg er sikker på at når man har kjørt en S 65 AMG 1 år så vil det føles som en litt seig bil.

Jeg husker første gang jeg testet en 530d, og da var den bilen imponerende rask. I dag er det lite som imponerer meg mht ren akselerasjon.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...