Gå til innhold

Produksjon E46 (Film)

Kjell Z3
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Har en fetter som jobber på BMW fabrikken, avdeling Dingolfing. Spurte om jeg kunne være med han på en guida tur, da jeg var på ferie der sommer 2004. Han nevte at det er rett å slett umulig å komme inn i fabrikken om du ikke er ansatt der inne. Guidetur og fotografering var totalt forbudt. Det nærmeste jeg kom til, var et av hovedportene til BMW himmelen.

DSCF0215.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i det aller helligste i Porschefabrikken... både i selve fabrikken i Porschestrasse 1 i Stuttgart og i utviklingssenteret i Weissach. Det begynner imidlertid å bli mange år siden (snart 20 år siden) og jeg tror den nye digitale hverdagen må ta skylden for bilprodusentenes restriktive linje når det gjelder besøk... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hehe.. Selv om du jobber for BMW, trenger du ikke å kjøre BMW ;)

Det er helt korrekt... en BMW er en dyr bil i Tyskland også. Det er f.eks kun et fåtall av gutta som jobber hos BMW her i Århus som faktisk kjører BMW selv. Husk at inntektsnivået i Norge er blandt verdens høyeste og at det sammen med den sosiale utjevningen gjør at folk relativt lavt på den sosiale stigen også kan kjøre BMW. Det er ikke tilsvarende i resten av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hehe.. Selv om du jobber for BMW, trenger du ikke å kjøre BMW ;)

hehe, forsåvidt sant. Var det Ford US som krevde at alle som jobbet på fabrikken måtte kjøre Ford. Hvis ikke mistet vedkommende som ikke kjørte Ford jobben sin.. Jeg må også tilføye at jeg elsker å se produksjonfilmene, men jeg har desverre kun sett produksjonsfilm av E46 og E90. Noen som vet hvor man får tak i produksjonsfilm for f.eks E60, E63, E65, E53 etc..?

140916501_582125746b.jpg

1962_production_large.jpg

1929-3-15-PS-production.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, forsåvidt sant. Var det Ford US som krevde at alle som jobbet på fabrikken måtte kjøre Ford. Hvis ikke mistet vedkommende som ikke kjørte Ford jobben sin.. Jeg må også tilføye at jeg elsker å se produksjonfilmene, men jeg har desverre kun sett produksjonsfilm av E46 og E90. Noen som vet hvor man får tak i produksjonsfilm for f.eks E60, E63, E65, E53 etc..?

Hehehe... hvis du liker å se på produksjon, samlebånd og kanskje litt politikk... bør du få med deg Charlie Chaplin´s klassiker Modern Times... en fantastisk fin produksjon fra 1936... :D... Ellers er jo denne filmen Chaplin´s store mesterverk, men den handler mer om Chaplin´s oppgjør med Nazismen og Hitler (Adenoid Hynkel) enn om produksjon og arbeiderens rettigheter... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle i utgangspunktet på klassetur til Munchen, hvor vi skulle få guidet tur rundt på BMW fabrikken. Vi sendte bare mail, og det var ikke noe problem.

Enden på visa ble at vi dro til Skoda i Praha i stedet (ja jeg protesterte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se hvor kjapt og lettvint alt ser ut når man kan det og har ordentlig utstyr.Er vel sikkert ikke så mye bedre å jobbe på en BMW fabrikk enn en hvilken som helst annen fabrikk.Ingen som har en film av produksjonen fra hjerte-barnet mitt da(e30)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...