Gå til innhold

Biljakt.

Bmwgutt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, bare lurer på åssen det er når politiet jakter på deg for å ha kjørt for fort, finnes det ikke visse grenser for hvor fort de har lov til å følge deg? har hørt at politiet kan følge deg i 40% over fartsgrensa, med tillatelse fra "en over" kan de kjøre i 170? Burde jo være sånn, med tanke på sikkerhet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sitter nok å gliser når det blir biljakt, kan kjøre så fort de vil uten noe pes for det.. jeg ble tatt etter en ganske hefitg biljakt, kom meg unna men da kom det 4 biler å leita etter bilen min, noe som resulterte i at de fant både meg å bilen.. irreterer meg at de ikke avbrøyt jakten, noe de er pliktig til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du irriterer deg over at de ikke avbrøt jakten? Si meg en ting, hva foregår i knollen din egentlig? Du velger jo selv både å kjøre for fort og å stikke av fra kontroll.

Jeg har mista lappen to ganger selv, så misforstå meg ikke dit hen at jeg er en bedreviter. Men den som er med på leken må tåle steken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sitter nok å gliser når det blir biljakt, kan kjøre så fort de vil uten noe pes for det.. jeg ble tatt etter en ganske hefitg biljakt, kom meg unna men da kom det 4 biler å leita etter bilen min, noe som resulterte i at de fant både meg å bilen.. irreterer meg at de ikke avbrøyt jakten, noe de er pliktig til

Du som ble huka i Skien for noen uker siden eller? Var det ikke en E30 med en unormalt stor motor som var borti noe der? Husker det var linka til en reportasje her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vis det da skjer noe med den bilen politiet føler etter, for eks kjører utenfor eller noe da..da er det jo politiet sin feil da...siden de følgte etter han. han kunne for eks blitt redd å kjørt det bilen greide..å kræsja eller noe...da ville jeg tro det var politiet sin feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vis det da skjer noe med den bilen politiet føler etter, for eks kjører utenfor eller noe da..da er det jo politiet sin feil da...siden de følgte etter han. han kunne for eks blitt redd å kjørt det bilen greide..å kræsja eller noe...da ville jeg tro det var politiet sin feil...

Latterlig holdning. Lovene i Norge sier at man skal stoppe på politiets signal. Gir man gass så må man bare kalle det kalkulert risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare lurer på åssen det er når politiet jakter på deg for å ha kjørt for fort, finnes det ikke visse grenser for hvor fort de har lov til å følge deg? har hørt at politiet kan følge deg i 40% over fartsgrensa, med tillatelse fra "en over" kan de kjøre i 170? Burde jo være sånn, med tanke på sikkerhet osv.

Politiet har lov til å følge deg så lenge det ikke er fare for liv og helse etter det jeg vet. Og jeg syns det er helt greit.

Hva om du hadde kjørt i hjel noen? Hadde du fortsatt hatt samme holdning? Du snakker om sikkerhet i spm ditt, tenkte du på sikkerhet når du dro fra politiet?

Makan til holdning.

Håper du mista lappen for life!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig holdning. Lovene i Norge sier at man skal stoppe på politiets signal. Gir man gass så må man bare kalle det kalkulert risiko.

Og hva med din holdning?Loven i Norge sier at politiet skal avbryte bil-jakter der det er fare for liv og helse.Kalkulert risiko var jo en fin ordvenning da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har lov til å følge deg så lenge det ikke er fare for liv og helse etter det jeg vet. Og jeg syns det er helt greit.

Har selv utrykningsbeviset i FK.

Og når det gjelder regler, så er det en hovedregel...og det er Vegtrafikklovens §3.

Og den kjenner vi jo alle sammen til...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...