Gå til innhold

Verdi nedgang av e46

325-Lfc
 Share

Anbefalte innlegg

Vurdere kjøp av e46 2000 mod eller oppover nå for tiden. Prisklasse 200 000 - 240 000.

Men er så usikker på om det er et lurt kjøp pga den nye e92 som nettopp er kommet ut. Noen som vet om e46 kommer til og synke drastisk i pris de neste 1-2 årene på grunn av den nye 3 serien?

Hadde jo vært jævlig kjipt og svidd av 230 000 på en bmw for og så selge den for 150 000 etter 2 år. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ikke at jeg skal være så sikker på dette. Men kan jo se hvordan det gikk med e36 når e46 kom. Så kan jo hende det samme skjer med e46 nå som e92'n kommer.

Bil er og blir ett tapsprosjekt. Så og si uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært jævlig kjipt og svidd av 230 000 på en bmw for og så selge den for 150 000 etter 2 år. :?

Touche, akkurat hva som skjedde med meg iår med min 323i... :cry:

Trodde jeg skulle stryke med når jeg fikk høre innbytte prisen hos Autozentrum på 150K. når jeg faktisk betalte 230K 2 år før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbytte pris på 150k er jo ikke helt galt det da. Må jo regne med 10% vedifall i året dvs. 23 tusen første året og 21 tusen andre året. Da er en nede på 186 tusen. Bilsjappa skal også ha rundt 10 % anvanse for å selge bilen din videre. Da er en nede på 167 tusen. Dette er jo helt generelle tall, men en god pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en e46 323 det er snakk om?

Den jeg er interessert i er en e46 320 2000 mod. Alt utstyr unntatt navi og xenon. Nye vinterdekk og justerbare coilovers. Bilen er gått 87 000 og har sportsinteriør med ( alcantra ? ) eller noe sånt :P

Hva mener dere den er verd? syntes 230 hørtes litt mye ut. Med tanke på at jeg kanskje bare får solgt den for 150 - 200 000 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Bmw holder seg jo meget godt i pris som bruktbil, men biler bli jo ikke akkurat mer verdt etter som tida går 8) Nå har jo E-92 vært på markedet et par år allerede, så den kan vel ikke kalles rykende fersk lenger. Personlig syns jeg at E-46 har et penere design enn E-92..Det må jo være ganske avgjørende for et bilkjøp det også! :lol: Dessuten er det jo et ganske bredt utvalg av brukte E-46 på markedet. Tror nok at E-46 mod. vil holde seg ganske godt prismessig som bruktbil, også i årene fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere den er verd? syntes 230 hørtes litt mye ut. Med tanke på at jeg kanskje bare får solgt den for 150 - 200 000 igjen.

Hvis du kan selge bilen emd et tap på 30 000 etter to år, synes jeg det er ganske bra. Med tanke på at bilen da helt sikkert har rundet 100k km. Jeg skal ikke uttale meg om listepris eller hva denne bilen er verdt.

Det blir også litt vanskelig å beregne et tap når kilometerstanden på salgstidspunktet er en variabel fra 87 000km og oppover.

Men 320Ci (går ut i fra at det er cupe du skal ha i og med at du referer til E92) er det ikke så veldig mange av på markedet. Så at denne vil holde seg bedre i pris enn 318Ci tror jeg.

Kansje et kjøp av en E90 og beholde den i to år er det lureste med henhold til verditap på bruktbil. Vet ikke, men det er nok det jeg ville ha gjort....

Uansett lykke til med valget av ny bil, håper du blir fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som nevnt er og blir bil et tapsobjekt - desverre. Hadde en 2000 E46 330iXAT for hånd for 2 år siden og da forlangte selger ca 380 000kr. Jeg ser jo allerede idag at den har unket en del, men min E60 har sunket vesentlig mere. Hvertfall hvis vi tenker på innbytteprisen. Fikk tilbud på innbytte hos Autozentrum og de ville ikke gi mere enn 350 000kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror heller jeg hadde titta litt mer da gitt... ligger en e46 328 Ci i åmot... annonsa ligger på autodb! den stod til 225 000,-

Men dette var med automat da:(

Dog, så finnes det mange e46 med litt mer trøkk enn 150hk til den prisen, selvfølgelig med litt annen km og sikkert noe mindre utstyr! Nå vet jo ikke jeg om du er bestemt på å kjøpe 320 eller en heller mindre motor for å ha bedre utstyr! Skal du ha deg 320 har jeg en å anbefale... Med M3 karosseri! Klass lik en e46 M3, men litt stivere pris enn på den du fant! En av svært få i landet... jeg vet kun om en til! Og de to er bygd av samme karen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett litt på 328 og. Men den 320,en jeg ser på er meget pen. Og har et interiør som ingen andre i norge har! Så har blitt litt ekstra gira på den! :D

Men den e46 med m3 " look " du snakker om, er den til salgs? isåfall, ligger det ute noen annonse på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett litt på 328 og. Men den 320,en jeg ser på er meget pen. Og har et interiør som ingen andre i norge har! Så har blitt litt ekstra gira på den!

Men er bare så usikker på om det er et lurt kjøp med tanke på et stooort pengetap ved salg etter 2 år.

Men den e46 med m3 " look " du snakker om, er den til salgs? isåfall, ligger det ute noen annonse på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den er til salgs, og han sa han hadde lagt den ut, men fant ikke annonsa! kan høre med han i morra om du er int.!?

men som sagt... er jo en del dyrere! må nok opp i alle fall 20k i pris, muligens mer! ikke sikker på hva han vil ha!

men til gjengjeld er det en av de råeste bmw'er jeg har sett i Norge! 19" hartge replica felger! bilen er forøvrig bygd i år(hvilket betyr at den er dønn-strøken), men eier har mista lappen og gidder ikke å sitte med bilen da!

gi meg en beskjed om du er int., så skal jeg høre, og om det fortsatt er aktuelt å selge den for han, kan jeg sende deg nr hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...