Ola. Skrevet November 1, 2006 Share Skrevet November 1, 2006 når folk skal legge ut ting for salg her inne, så har det blitt en slags sport å skrive "bud ønskes".. De aller fleste som leser slike annonser, deriblant meg selv, gidder ikke engang å sjekke hva denne personen egentlig håper på å få for delene/bilen sin.. ("det er sikkert drømmepris") Kan det ikke bli et uoffisielt krav til prisantydning her inne? Så slipper vi 15 poster om "pris?" ..? Av og til vet man ikke hva ting er verdt, så da skjønner jeg at det er enkelt å skrive "bud".. men skriv en ANTYDNING på hva du håper på å få da Mvh Ola, som titter jevnt og trutt på annonser her inne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 1, 2006 Share Skrevet November 1, 2006 Dette er absolut et fenomen vi har kommentert og påpeket mange ganger i salgstrådene. Folk vet hva de ikke selger bilene/delene for og da kan man like gjerne; som du poengterer, skrive en prisantydning. Alternativt kan man skrive en prisantydning og at høyeste bud får tilslaget. Hvordan så partene ellers blir enige om den konkrete salgsprisen ligger utenfor forumets anliggenheter. Noen velger å ta prisforhandlingene utenfor forumet og det er forsåvidt en god løsning. Personlig mener jeg at vi burde kunne forlange en prisantydning hvis trådforfatteren ønsker svar/innlegg på tråden. Alternativt bør tråden stenges og interesserte kjøpere får kontakte selgeren på egen hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 1, 2006 Share Skrevet November 1, 2006 Et godt poeng, men selv irriterer jeg meg over mangel fulle annonser og annonser uten bilder. De fleste vil se et bilde av produktet man kjøper - jeg for min del hadde aldri kjøpt en ting usett...! Det er også mange som ikke skriver noen måte å kontakte en på og skriver ofte ring meg eller send mail - jeg tenker først og fremst på de som registrerer seg her kun for å selge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 1, 2006 Share Skrevet November 1, 2006 Enig med TAS, mangelfull info i annonsen er et mye større (og irriterende) problem i mine øyne. Det burde vært laget et skjema eller en mal som man kunne fylt ut, for de som ikke har overveldende litterære kunnskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hav Skrevet November 1, 2006 Share Skrevet November 1, 2006 Hei jeg er nokså enig med dere alle her at man vet iblandt ikke verdi på en vare man ønsker å selge.. noen ønsker 1000 kr for et produkt og andre 3000, men dt r vanskelig å komme antydning.. årsaken som jeg ser for mg er: - Man får ikke en rolig tilbake melding om at prisen er for høy, men mer aggressiv tilbakemelding om at man har drømme priser. - Man har ike aning om hvor billig man kan få tak i delen,men velger et pris som mange er uenig i - Ønsker bud kansje fordi man ike vet hvor mye den er verdt?? mn ønsker alle meninger og ideer velkommen og tar forbehold om noe feil sagt! mvh Hav Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 1, 2006 Share Skrevet November 1, 2006 Det hadde kanskje ikke vært så dumt med en slags mal når man skal opprette en annonse i et av salgsfora´ene her inne. Autopower har en ganske fornuftig mal der man på en enkel måte blir veiledet så man får med det som er viktig i en annonse. Jeg vet ikke hvor mye jobb som skal til for å lage en slik mal, men trolig er det verdt innsatsen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet November 2, 2006 Share Skrevet November 2, 2006 Det hadde kanskje ikke vært så dumt med en slags mal når man skal opprette en annonse i et av salgsfora´ene her inne. Autopower har en ganske fornuftig mal der man på en enkel måte blir veiledet så man får med det som er viktig i en annonse. Jeg vet ikke hvor mye jobb som skal til for å lage en slik mal, men trolig er det verdt innsatsen... det har vel vært prat på dette før også? vi hadde jo en lang diskusjon i en tråd om dette med hva slags informasjon som skulle ligge som et minimum i i salg/kjøps tråder.. en slags "mal". noen som tar initiativet kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå