Chriso Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 Rått med svart og orange ja! Sorry, men den Sierra'en ble liksom ikke helt det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 Nja.. jeg vil jo si at BMW er BMW. Hva ellers liksom? =) Jeg skal være enig i at det er noe eget ved Porsche. Så jeg forstår hva du mener. Men på den annen side, så er det mer "passion" i Ferrari for min del. Liksom - Ferrari! (legg på litt italiensk aksent) BMW bygger bl.a familiebiler med 115 HK... Porsche bygger verdens suverent beste sportsbiler... og Ferrari er av en annen og langt mer eksklusiv verden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 Jeg prøvde bare å være litt morsom, noe jeg stadig mislykkes i.. Når du nå nevner det med 115 hk ( de billigste BMW'ene), så er det litt trist at BMW må lage og selge disse bilene for å overleve økonomisk, slik at de kan gi oss diverse biler med ///M på bakluka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 Jeg prøvde bare å være litt morsom, noe jeg stadig mislykkes i..Når du nå nevner det med 115 hk ( de billigste BMW'ene), så er det litt trist at BMW må lage og selge disse bilene for å overleve økonomisk, slik at de kan gi oss diverse biler med ///M på bakluka Hehehe... ... BMW er da helt sikkert BMW, men det er viktig å forstå hva BMW er i relasjon til f.eks Porsche. Porsche utvikler kun sportsbiler hvis man ser bort fra misfosteret Cayenne. BMW bygger primært relativt enkle familiebiler som f.eks min E46 318d Touring... eller som BMW skriver på deres egen site: "Hos din BMW forhandler får du et bredt og spennende utvalg av biler som dekker nesten alle behov". Jeg tror derfor at det er mer korrekt å vende ditt poeng... BMW bygger bl.a M3 for å kunne selge en E90 320i for 366 festblanketter før ekstrautstyr (aluminiumsfelger og AC er ikke standard). E90 320i er objektivt ikke en spesielt avansert bil og potensielle kjøpere skal derfor ha et annet argument for å betale så mange penger for en bil med en rekkefirer på 150 HK. Status og til en viss grad kjøreopplevelse er stikkordene... og det er i den sammenheng M3´s image er med på å sementere 3-seriens salgspotensiale... ikke omvendt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 En Porsche 911 Targa 4S (997) er ikke helt dum den heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 hvorfor kjøpe Targa når man kan kjøpe en vanlig 911 som visstnok skal være enda bedre å kjøre ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 hvorfor kjøpe Targa når man kan kjøpe en vanlig 911 som visstnok skal være enda bedre å kjøre ? På grunn av taket. Blir en kombinasjon av coupê og cabriolet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 12, 2006 Share Skrevet November 12, 2006 hvorfor kjøpe Targa når man kan kjøpe en vanlig 911 som visstnok skal være enda bedre å kjøre ? Hvis man vektlegger noen ytterst små marginale forskjeller er det korrekt. Targa 4S modellen veier 60 Kg mer enn den alminnelige 4S modellen og denne vekten er hovedsaklig det ekstra glasset. Ergo har den et høyere tyngdepunkt, men for 99% av sjåførene er dette ikke merkbart. 60 ekstra kilo betyr at Targa modellen trenger 0,1 sekund mer tid 0-100 Km/t (4,9 sekunder mot 4,8 sekunder)... topphastigheten er de samme 288 Km/t. Jeg har alltid hatt sansen for Porsche´s Targamodeller og det er som Andreas1 er inne på en slags blanding av coupe og cabriolet. Det fine med Targa 4S er at glasstaket åpnes ved at det legger seg bak under åpningen bak... som forøvrig også er i glass. På den måten har man stadig utsyn bakover og takglasset er praktisk ryddet av veien uten å forhindre utnyttelsen av f.eks bagasjeplassen bak. Dette var et problem med de gamle Targamodellene der takplaten skulle legges i en pose i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet November 13, 2006 Share Skrevet November 13, 2006 Porsche utvikler kun sportsbiler hvis man ser bort fra misfosteret Cayenne. *Kremt!*... hehe Den diskusjonen har vi vel tatt før, og legger den død nå. Jeg er helt med på hva du sier. Og verden er nå engang slik. For å snu det hele på hodet: Tenk om Porsche måtte lage middelmådige biler som 116i og 316i for å finansiere utviklingen av de fantastiske bilene sine. Da hadde det ikke vært så kult. Enig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet November 13, 2006 Share Skrevet November 13, 2006 En Porsche 911 Targa 4S (997) er ikke helt dum den heller... Smooth den der ja. Linjelekker får man vel si! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet November 13, 2006 Share Skrevet November 13, 2006 Når man snakker om rå porsche så er det Ruf R-turbo som er kongen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 14, 2006 Share Skrevet November 14, 2006 Jeg er helt med på hva du sier. Og verden er nå engang slik. For å snu det hele på hodet: Tenk om Porsche måtte lage middelmådige biler som 116i og 316i for å finansiere utviklingen av de fantastiske bilene sine. Da hadde det ikke vært så kult. Enig? Porsche lager dessverre relativt middelmådige biler for å finansiere bilmodellen Cayenne (altså ikke finansiering av Porsche, men selve bilmodellen Cayenne). Porsche Cayenne... standardmodellen med VW´s V6 motor på 3,2 liter ble hasteutviklet pga. sviktende salgstall i USA. De andre Cayenne modellene var for kostbare i forhold til bl.a X5... ergo måtte Porsche finansiere Cayenneprosjektet ved å selge en SUV som egentlig ikke har prestasjoner som en Porsche bør ha. 250 HK er ikke nok til å få fart på monsteret som veier 2160 Kg... 0-100 Km/t på 9,1 sekunder og en topphastighet på 214 Km/t er ikke imponerende når det gjelder Porsche. Det er liten tvil om at denne modellen kun selger fordi de andre Cayenne modellene har skikkelige ytelser... litt på den samme måten som f.eks E90 316i selger pga. 3-seriens generelle ry for å være en hurtig og relativt sportslig bil. E90 316i er imidlertid hverken en hurtig eller spesielt sportslig bil med sine 115 HK, 0-100 Km/t på 11,6 sekunder og en topphastighet på 206 Km/t. BMW bygger ikke de alminnlige 3-seriene for å finansiere M3. Tvert imot bygger de M3 modellen for å gi resten av 3-serien den nødvendige image og streetcred så de kan selges til ågerpriser. BMW leker ikke business... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 14, 2006 Share Skrevet November 14, 2006 Når vi først er inne på interessante Porscher... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet November 14, 2006 Forfatter Share Skrevet November 14, 2006 Hva er dette for en modell? Bare til å kjøre i spesiell cup med?? Var hvertfall ganske fet. Men synes ikke de pottene er så kule. Drømmen er "desverre" en porsche 911. Er 4-5 porscher i garasjen der jeg bor og jeg løper bort å titter i vinduet hver gang de kjører ut. Er en helt nydelig lyd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 15, 2006 Share Skrevet November 15, 2006 Hva er dette for en modell? Bare til å kjøre i spesiell cup med?? Var hvertfall ganske fet. Men synes ikke de pottene er så kule. http://www.carreracup.nu/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå