Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

ET står helt sikkert inni felgen..

Jo gjør det. Står stemplet et37 på "stjernen" av felgen, men inner/yttering har sikkert blitt byttet. Står også et37 på felgene forran og de er som laget til e36 og de er bare 8" breie, mens de bak er 10,5"..

edit: Har nå funnet ut at bakfelgene har et12 og at de var 10,5" breie. har litt over en centi tilgode mot dempern.

Da burde du sjekke opp om du får frest av denne centimeteren på felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt litt med å finne calliptere som passer bak, men har nå funnet løsningen.

e23 735i har samme bremseskiver bak som e30m3.

callipttrene passer ikke bolt-on, men det er masse gods så det var bare å borre og gjenge opp nye hull for å skru dem fast. I tillegg måtte de bygges ut 8mm så en brakett må lages.

745i bremsene var like bare med rør isteden for slange så det var lettere å montere 735 bremsene.

Bilder kommer

Hvis du ikke orker alt dette arbeidet har jeg komplette M3 E30 for/bak bremser jeg vurderer å selge (calipere,skiver og klosser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket dette med å dreie av bremseskivene eller felgene, men er ikke nok gods. på felgene er er det bare 8mm anleggsflate. skivene har også bare 8mm, så det er lite å hente der gitt.

Dekka går jo innenfor hjulbuen nå og Tyskstuk er bare fett så beholder det slik.

Har bygget om en callipter bak nå og det var ikke mye jobb,men takk for tilbudet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Slik blir altså callipterne bak. tatt fra en e23 735i. Måtte borre og gjenge opp nye hull.

CIMG0642.jpg

CIMG0647.jpg

CIMG0649.jpg

CIMG0651.jpg

De må bygges 9mm ut. Har brukt 2 muttere på bilde, men en plate skal freses som går over begge hullene så det blir kraftigere og mere nøyaktig

CIMG0652.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pusset rene Drivakslene mine før montering og fant ett hull på det ene drivakselblekket.

CIMG0664.jpg

Trenger denne platen da det er hull på min å gris spruter ut på karroseri.

kjøpes eller byttes i e30/e36 deler.

Er til en 323/325 men kansje fra 320 passer? kan ta mål hvis du har en til 320

Står ytterst på drivakselen mot diffen

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det litt av vært, men gjør akkurat det samme på den andre siden som jeg har tatt bilder av. ferdig montert 5-bolts og skal til å valse bak ikveld.

Har skåret ut reservehjulbrønnen.

CIMG0665.jpg

CIMG0666.jpg

CIMG0667.jpg

Måtte også ned med bensinpåfyllingsrøret da det hadde rustet. Det og den plata som beskytter slangene bak dempern er sandblåst ,malt og montert igjen. Drittjobb!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigmontert 5-bolts på høyre bak og valset

CIMG0672.jpg

Driver å pussler å klør meg litt i hodet,tenkte jeg skulle kopiere litt av designen til e46m3

Korta e36m-tech diffuser

CIMG0669.jpg

Tenkte ikke jeg skulle legge ut bilde før jeg er ferdig, men gøy å høre reaksjoner så legger ut ett.

dette er fortsatt bare på prøvestadiet. Større enderør skal kjøpes og masse sveising,pussing,plasting gjenstår :?

Dette er bare 2" stusser. Lurer på om 4 stk 3" blir for stort. så kansje 2,5" er midt i blinken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...