Lynet Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Huff, da har det skjedd no rart frammi der.. Trodde eg skulle slippe problemer, ettersom eg kjørte BMW? men den gang ei.. Det har kommet en lyd i fra motoren som verken er en ventil lyd, eller Rådebank lyd.. Ei slags "rasling" kommer meget hørbart over 2000 omdreininger og oppover. Kan det være kjede?? kjedestrammer eller noe i den duren? For lyden kommer helt "taktløs" uten mål og meining... Nå skal det sies at motoren har gått 333.678km. så det er vell noe som hører med??? Hva tror dere??
Gunnar Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Hvilken modell har du? Vet at VANOSen kan lage raslelyd når den er slitt..
Lynet Skrevet November 7, 2006 Forfatter Skrevet November 7, 2006 ok, men eg tror ikke eg har Vanos. Er en 91mod. Å en kar på Scheidmann i skien sa det var en M50 motor. og uten vanos. Fordi eg var i tvil når eg skreiv inn skilnr. på bilen, Poppa det opp M52 på skjermen...
CrZyWiz Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Er ikke vanos på en 91modell motor nei du vil også se dette på motor. Vanos har en ekstra ubygging på det dekslet forran registeret. Vanos kom f.om 09/92, altså 93 modeller Kan også sjekke kjedestrammern. Kan nok lage lyd den også.
Gunnar Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 M50 har også blitt levert med VANOS (M50[b20|B25]TÜ), men som CrZyWiz sier fra 9/92.
Lynet Skrevet November 8, 2006 Forfatter Skrevet November 8, 2006 M50 har også blitt levert med VANOS (M50[b20|B25]TÜ), men som CrZyWiz sier fra 9/92. Eg fant ut det eg oxo når eg kikka litt rundt på nette å forumet her....
Nils Jørgen Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Du bør skifte register jo før jo heller! (kjede,strammer,skinner)
Lynet Skrevet November 8, 2006 Forfatter Skrevet November 8, 2006 Du bør skifte register jo før jo heller! (kjede,strammer,skinner) Har kommet fram til det ja. Men hvordan er det med jobb? Må man ut med motor?? Vet at oljepumpa sitter på registret, så da må man vell av med bunnpanna. men må man oxo av med topp? hvar en kompis som nevnte dette. eller??
-Roger- Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Det kan være veivlagrene.... Jeg har en m20b25 som lager lyder på lett turtall (ca 2000) og fikk beskjed at det sikkert var veivlagrene
Nils Jørgen Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Du bør skifte register jo før jo heller! (kjede,strammer,skinner) Har kommet fram til det ja. Men hvordan er det med jobb? Må man ut med motor?? Vet at oljepumpa sitter på registret, så da må man vell av med bunnpanna. men må man oxo av med topp? hvar en kompis som nevnte dette. eller?? Man trenger ikke ta av toppen eller ut med motor,stemmer at det går en liten kjede ned til oljeumpa. Så bunnpanna må vekk. Annbefaler deg til å få en å skru som har gjort denne jobben før. (Eller er flink + at dere har verkstedhåndbok). Når man skal stille inn registeret,gjelder det å ha tunga rett i munnen.
Lynet Skrevet November 16, 2006 Forfatter Skrevet November 16, 2006 Da var motoren noe demontert.. registret såg greit ut. men det ble funnet metallspon.. så toppen er skrudd av, ingenting å utsette der heller, stempler og sylyndervegger ser fine ut. Så da mente di at det var Kamdrevet som var festet på veiva som har forusaka problemet, å ødelakt veiva.. (??) Mener eg må ha "ny" motor. Eg tenker da, er det ikke bedre å fixe motoren eg har? Kan da ikke bli så dyrt, men det spørs på veiva da.. Eg mener nå det, at det ikke blir metallspon av gåene rådelager. Eller? Huff, nei skal bort å ta en kikk på motoren nå, kan skrive mer utfyllende da.. ( Skrur ikke selv nå, da eg verken har tid eller tilgang på garage fortida.... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå