FTE Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 De kunne byttet Challengeren med Charger. Den er mye coolere for den kjører alle skurkene i mange bilfilmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 De kunne byttet Challengeren med Charger. Den er mye coolere for den kjører alle skurkene i mange bilfilmer Det er også jeg enig i! Mye tøffere med de dekslene som er foran lyktene på Chargeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Ut ifra hva baserer de denna lista på? Kan umulig være salgstall. Hva med E30 M3? Siden Enzoen er der synes jeg det er rart at CCR/CCX eller McLaren F1 ikke er der.. Bare ideen om at et finansmagasin skal gjøre en slik velbegrunnet "vurdering" er for meg som å overlate fargevalget på drømmebilen din til en homoseksuell. (No offence..) /Sterke meninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Helt enig med deg Oddis! Hvis de skal ha med enzo hvorfor ikke McLaren F1? Den er jo helt brutal, og utseende er ikke mindre brutalt. Det mener jeg hvertfall, og når du attpåtil sitter midt i bilen og kjører så gjør det den ikke mindre kul Ellers må jeg si at den challengern er noe jeg kunne tenkt meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 9, 2006 Forfatter Share Skrevet November 9, 2006 Jeg var på MPH 06 (en stor bilmesse som er trommet sammen av Jeremy Clarkson & Co.) i Earls Court i London forrige lørdag. Der var ALT som kunne tenkes av diverse superbiler (riktignok mest moderne biler). Det var bla. hele 6 Enzoer, 4 Carrera GT, Bugatti Veyron, 4 Koenigsegg, Lamborghinier, Noble, TVR, Invicta, Ascari osv. osv. Ingen av disse bilene er spesielt kule i mine øyne (bortsett fra TVR og Ascari), men en bil skilte seg fullstendig ut i min bok... Connaught Syracuse type-d gt.Denne bilen har alt det vi entusiaster kan drømme om. En todørs coupè med ekte plass til 4, lett (950kg), kompakte mål, fantastiske ingeniør løsninger på nesten alle punkt. En 2 liters kompressormatet V10 som yter 300hk. Alt (også motor) er utviklet in-house hos Connaught og jegmå si jeg ble mektig imponert. Eneste utseendet som ikke er spot-on med samme. Det er en tilvenningssak, men utover dagen ble jeg faktisk forelsket også bilens uvanlige skall. I tillegg er den relativt rimelig (55000 pund). http://www.connaughtmotorco.com/ Hehehe... engelsk bilproduksjon er litt av et understatement... folk tror at den er død, men i virkeligheten lever den i absolut beste velgående. Saken er at engelske ingeniører i all hovedsak har utviklet deres prestasjoner fra utvikling og masseproduksjonen av biler til å bli blandt verdens beste tekniske spesialister innenfor ingeniørinnovasjoner... forøvrig i beste Isambard Kingdom Brunel stil. Det florerer med små og mellomstore konsulenthus som har spesialisert seg på alt fra F1 til konstruksjon/design av verdens mest avanserte broer. I tillegg produseres det stadig nesten to millioner biler pr. år i England (Nissan, Toyota, Honda, BMW, Peugeot, GM, Ford m.fl.). Den vesentligste delen av den tekniske ekspertisen i F1 er bl.a lokalisert i England og det er ikke uten grunn. Du nevner spesialiserte bilprodusenter som bl.a TVR, Noble, Invicta, Connaught... og i tillegg kommer Ariel, Lotus, Cosworth m.fl... og for ikke å snakke om underskogen av deleleverandører og andre spesialister. Ford GT er f.eks i all hovedsak utviklet av engelske ingeniører (den originale Ford GT40 også)... Hummer H2 også (trolig verdens beste 4x4 ved siden av Unimog)... Mini, McLaren... joda... Jeremy Clarkson har mange gode grunner til å slå seg på brystet og nynne "Rule Britannia"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 9, 2006 Forfatter Share Skrevet November 9, 2006 Ut ifra hva baserer de denna lista på?Kan umulig være salgstall. Hva med E30 M3? Siden Enzoen er der synes jeg det er rart at CCR/CCX eller McLaren F1 ikke er der.. Bare ideen om at et finansmagasin skal gjøre en slik velbegrunnet "vurdering" er for meg som å overlate fargevalget på drømmebilen din til en homoseksuell. (No offence..) /Sterke meninger Det er klart at man ikke skal ta slike lister alvorlig... at Forbes lager en slik liste er like fornuftig som om du eller jeg skulle lage en slik liste, men en kilde til en god diskusjon er alltid slike lister... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Og for at diskusjonen ikke skal ta slutt kan vi jo fortsette med dette: (og fordi noen ikke fordrar linker til avisartikler) http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=4936 Hva Audi Q7, VW EOS, alfa roemo 159 sportswagon og citroen c4 gjør på den listen er ganske uforståelig. spesielt når førstnevnte i flere andre tilfeller er kåret til styggeste. Må være korrupt hele sjiten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet November 10, 2006 Share Skrevet November 10, 2006 Som med mange andre kåringer ang. bilers design, var det et par biler her også som (etter min mening) ikke burde vært der. Top Gears' "The Cool Wall" har også mange feil. Som at BMW M3 CSL er Seriously Uncool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå