Gå til innhold

M3GT i "vinterdvale"


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

synd å skam at en Bmw eier har en golf i tillegg:( den er jo såå stygg..

ingen ekete bmw entusuast har en golf utenom.

ikke bra.. :/

Er man ordentlig entusiast så vil man vel ikke utsette bmw'ene for salt, handlevogner, regn, andre biler, mange km, fartshumper og slikt :wink:

Ang. lønn og bilpark og alt dette. Er jo fett med strøken m3gt, og ny golf og sykkel og alt, men er jo snakk om å priotere. Tenk alle som kjører rundt i audi a6'er som er utrolig kjedelige biler. Men de koster jo gjerne det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

synd å skam at en Bmw eier har en golf i tillegg:( den er jo såå stygg..

ingen ekete bmw entusuast har en golf utenom.

ikke bra.. :/

Trangsynt du :roll: En ekte bilentusiast ser på bilen og ikke bilmerket. Er lov å like forskjellige biler av ulik fabrikat, men ha en favoritt ( i Dette tilfelle Bmw) Hadde jeg kun hatt bmw i hele mitt liv hadde det blitt kjedelig i lengden. En trenger å prøve litt forskjellig og ha sammenligningsgrunnlag for å kunne konstatere hva som fungerer best for en selv. Jeg har prøvekjørt og hatt litt forskjellige biler og har prøvd ut og funnet ut at Bmw passer meg best, men samtidig mener jeg at det finnes mange andre gode biler der ute, de ligger bare ikke under mitt første valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det jammen noen timer i garasjen i går, og i dag.

Vasking/polering av varmeskjold.

Det store er bare halve polert.

tn_Varmeskjold.JPG

Å så måtte jeg bare montere på et sett av de nye bremsene, å selfølgelig etter lakkering av kalipper. Får håpe de fungerer like bra som de ser ut.

tn_Nye%20bremser.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ordentlig entusiast så vil man vel ikke utsette bmw'ene for salt, handlevogner, regn, andre biler, mange km, fartshumper og slikt :wink:

Tøys. Er man ordentlig entusiast så BRUKER man bilen, uavhengig om det er snø eller regn. Må jo presse flest mulig km ut av den.

Imponerende jobb Tommy, men du overdriver vel ikke en smule...? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ordentlig entusiast så vil man vel ikke utsette bmw'ene for salt, handlevogner, regn, andre biler, mange km, fartshumper og slikt :wink:

Tøys. Er man ordentlig entusiast så BRUKER man bilen, uavhengig om det er snø eller regn. Må jo presse flest mulig km ut av den.

Imponerende jobb Tommy, men du overdriver vel ikke en smule...? :lol:

Overdrive??? nei det har vi ikke sett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden handler vel ikke om å finne ut hvem som kan kalles entusiast og ikke, men om denne bilen og pleien den får..

Hvilken lakk brukte du på caliperne? blir jo strøkent da, skal ikke stå på engasjementet her. Gjør du slikt hver vinter eller? Kan jo ikke tørre å bruke den til våren nå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden handler vel ikke om å finne ut hvem som kan kalles entusiast og ikke, men om denne bilen og pleien den får..

Hvilken lakk brukte du på caliperne? blir jo strøkent da, skal ikke stå på engasjementet her. Gjør du slikt hver vinter eller? Kan jo ikke tørre å bruke den til våren nå :wink:

Det kribler som bare det, etter vår, å få kunne ta bilen ut (å da helst noen turer på bane).

På kalipperene, har jeg brukt Jotun Bengalakk. Har brukt denne på mangen tidligere biler, med gode erfaringer. Den er både slitesterk, å ser ut som den tåler varmen i fra bremsene ganske godt ( står ikke noe på boksen om hvor mye varme denne skal tåle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et imponerende stykke arbeid du gjør med denne Gt`n din! Arti å følge tråden for å se hva som er neste til å få seg en vask eller et strøk lakk :)

Du skal ikke vaske, pusse ned og lakke hele understellet når du først er igang da?:P

Er en stor fare for at store deler av undersiden får litt lakk der det trengs :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt det før, men litt av et stykke bil du har.

Denne er speisiell, og står nok høyt på ønskelista hos mange, iberegnet meg selv.

Har et par kamerater som er av samme typen som deg. Steller GODT med bilen de også, men har ikke sett polering av varmeskjold før :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt rå bil og bra du er nøye, men å polere varmeskjold er vel å ta litt av. er det ikke heller bedre å trimme eller sette på noen nye arrtige deler da?.

Og ha lexuslykter og kromfelger?hehe...har man en slik bil, gjør man vel ikke så mye som hindrer den fra å være orginal..

Men over til noe annet, hvilke dekk/felg dim har du? Jeg skal kanskje bytte til meg like felger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt rå bil og bra du er nøye, men å polere varmeskjold er vel å ta litt av. er det ikke heller bedre å trimme eller sette på noen nye arrtige deler da?.

Og ha lexuslykter og kromfelger?hehe...har man en slik bil, gjør man vel ikke så mye som hindrer den fra å være orginal..

Men over til noe annet, hvilke dekk/felg dim har du? Jeg skal kanskje bytte til meg like felger;)

Blir ikke noe trimming her nei, bilen skal holdes så orifinal som mulig. Jeg har strukket meg til å montere uoriginale bremser på den (EBC), å det kommer ikke til å bli noe mere en det.

Felger / dekk, er originale M3GT felger, 7,5x17" foran, og 8,5x17" bak, med 235/40x17" dekk foran og bak. Dette er std dim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har min egne mening om ebc da skjønner jeg... makan til DRITT skal jeg aldri montere... jeg var ikke fornøyd i det hele tatt... jeg monterte slikt rundt om på hele min en gang og aldri mere....

men det er heldigvis forskjellige erfaringer med slikt også... :) pen bil har du vertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg tak i et rør i rustfritt stål, etter de mål som jeg var ute etter, å har i kveld kappet og tilpasset dette, til nye "tilnermet" originale stusser. De er her prøvemontert på supersprintpotta (som hadde DTM stusser tidligere). De skal nå sveises fast, og poleres opp.

tn_Nye%20stusser.JPG

Jeg fikk også kjøpt en original BMW rds radio/cd spiller, som nå er montert i bilen.

tn_Radio-cd.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...