Gå til innhold

M3GT i "vinterdvale"


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lenge brukt Autoglym sin leather care cream, med veldig bra resultat (er mere fornøyd med denne en meguiars) Men den begynner å bli litt slitt i skinnet, spesielt i førerstol og rund dørhåndtakene, så det blir nok en full pakke med fargebehandling, med påfølgende "sealer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt småplukk, som nye bremseklosser

Monterte ikke du Yellow stuff klosser på denne for under et år siden? Hvorfor bytte allerede?

Stemmer det, å etter det, så har bilen blitt kjørt ca 8000km, inkl. en helg på rudskogen, en helg på våler, og 3-4 ganger på trackday på den lokale gokartbanen vi har her på jæren, så med dette så vil jeg si meg fornøyd med yellowstuff klossene, og kommer nok til å gå for et nytt sett av disse. Foran, så er det vel 1-2mm igjen før de når varsleren for bremsebelegg, og bak er det ca 1/3 igjen av klossene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor kjøper man skikkelige klosser fra Performance Friction. De har holdt en helg på Ringen, en helg på Våler og masse kjøring på Trackday, og er halvslitt. Bakdelen er selvsagt att bremsestøvet er umulig å få av.. :roll:

Kanskje derfor man har lakkert felgene svarte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den negative siden av mer effekt er mye mer bremsing, større varmeutvikling og større slitasje på dekk og bremser.. for ikke å glemme at man får mindre strekk å gasse på, siden man må ha lenger bremsestrekk..

Det er jo nettopp den balansen bl.a Ove Kvam alltid vender tilbake til når det gjelder hvilke bilmodeller som har forskjellige fordeler/ulemper på de forskjellige banene. Han har vist at man på enkelte baner kan kjøre fort selv med relativt motorsvake biler.

Vedr. slitasje på dekk og bremser... når man kun har 115 dieselhestekrefter og ikke kjører på div. baner holder dekkene ca. 60000 Km og bremseklossene ca. 100000 Km... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er det nok på tide å trille GT'en inn for vinteren. I går kveld parkerte jeg GT'en utenfor garasjen, pga jeg brukte den til noe småfiks på 118d'en. Å da jeg kikket ut vinduet i morges, så fikk jeg se dette, å det var ikke akkurat det som var tanken med vinterlagring.

tn_a%20001.jpg

Bilen ble spylt ren for snø, og trillet inn i garasjen, å ved første anledning, skal den ut, og gjennomgå samme type vask som den fikk i fjor før den ble parkert for vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...