Gå til innhold

M3GT i "vinterdvale"


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

Det er 7,5x17" ET41 foran, og 8,5x17" ET41 bak, med 235/40x17" foran og bak. Dette er originalt.

Er det ikke orginalt med 225/45 foran og 245/40 bak? Det er det på min, men mulig det er forskjell på vanlig M3 og GT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei:)

Har lest igjennom tråden din enda en gang og ble litt nysgjerrig på de skruene til nedre fjærbeinsfestet foran. Ang camberjustering..

Hvordan fungerte det, og var du fornøyd med den midleritidige løsningen? Hvordan gikk det utover hjulvinklene..

Har du evt mål på skruene?

Lurte på å prøve det samme;)

Det har fungert helt greit, ser selfølgelig litt mere slitasje på innsiden av hjulene, men ikke mere en jeg kan leve med. Ang. hjulvinkelene, så hadde jeg en 4-hjulskontroll på bilen etterpå, ettersom du får litt mere tor out med disse shimsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 7,5x17" ET41 foran, og 8,5x17" ET41 bak, med 235/40x17" foran og bak. Dette er originalt.

Er det ikke orginalt med 225/45 foran og 245/40 bak? Det er det på min, men mulig det er forskjell på vanlig M3 og GT?

3,0 og GT har 235/40, mens 3,2 har 225/45 og 245/40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dimensjon har du på felga dine ?

Det er 7,5x17" ET41 foran, og 8,5x17" ET41 bak, med 235/40x17" foran og bak. Dette er originalt.

Hvordan er det å kjøre med 235 dekk på E36? Skal ha nye sommerdekk på min nå og er så usikker på om jeg skal gå for 225 eller 235 hele veien rundt. Har nå 225,45 foran og 245,40,17 bak. Hva vil du anbefale? Ellers vil jeg anbefale deg å ta turen til ACR i Mo i Rana i juni med bilen din og få kjørt den på banen der :) Prisene er gunstige og banen fantastisk. info finner du på: www.sommertreff.no

Jeg kjører med 235/40 på gata, og 225/45 på bane, å begge dimensjonene fungerer greit.

Tror ikke det blir noen tur til Mo i Rana på meg, å dessuten så er det faktisk kortere for meg å køre til Nûrburgring, enn til Mo :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir noen tur til Mo i Rana på meg, å dessuten så er det faktisk kortere for meg å køre til Nûrburgring, enn til Mo :lol:

Det er det for meg også, og da er valget ganske enkelt.. Gleder meg vanvittig til påsken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut:)

Du har ikke noe mål på boltene vel? hadde vært kjekt å kunne kjøpe imorgen, uten å ta ut en bolt selv..

Har også kjørt en sesong med 235/40-17....Ypperlig å kjøre med :D

Husker dessverre ikke målene, tok bare med originalbolten, å sa jeg skulle ha nye, som var så mye lenger som shimsene bygget, og i samme eller bedre materialkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 7,5x17" ET41 foran, og 8,5x17" ET41 bak, med 235/40x17" foran og bak. Dette er originalt.

Er det ikke orginalt med 225/45 foran og 245/40 bak? Det er det på min, men mulig det er forskjell på vanlig M3 og GT?

3,0 og GT har 235/40, mens 3,2 har 225/45 og 245/40.

Betyr det at e36 faktisk er levert originalt med ulik dimensjon foran og bak? Hm. tror jeg må ta en prat med biltilsynet igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 7,5x17" ET41 foran, og 8,5x17" ET41 bak, med 235/40x17" foran og bak. Dette er originalt.

Er det ikke orginalt med 225/45 foran og 245/40 bak? Det er det på min, men mulig det er forskjell på vanlig M3 og GT?

3,0 og GT har 235/40, mens 3,2 har 225/45 og 245/40.

Betyr det at e36 faktisk er levert originalt med ulik dimensjon foran og bak? Hm. tror jeg må ta en prat med biltilsynet igjen ;)

318 touringen til samboern min er levert orginalt med ulik dimensjon foran og bak.

Du får ringe gs å bestile deg en ny dekktryktabel og klistre i dørkarmen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kikke litt på tråden nå, og lurer på om du har flere bilder av vingen, må se hvor like kopiene faktisk er :-)

og de bilsteindemperene? hevet de bilen mener du? skal kjøpe b8, men vil ikke ha "høyere" bil... og åssen funker de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikke litt på tråden nå, og lurer på om du har flere bilder av vingen, må se hvor like kopiene faktisk er :-)

og de bilsteindemperene? hevet de bilen mener du? skal kjøpe b8, men vil ikke ha "høyere" bil... og åssen funker de?

Bilen ble ca 1 cm høyere med bilsteindemperene, men da jeg satt på Eibach fjærene, så ble den samme høyde som originalt. Er så langt meget bra fornøyd med dempere/fjærer.

Har ikke så mangen bilder av vinga, uten mellomstykkene, men her er et par fr da jeg hentet bilen i Frankrike

tn_DSC00795_1.JPG

tn_DSC00798.JPG

Å her er bilde av de originale gummileppene som du kunne få til GT'en. Jeg skal ha et sett med slike til min, men jeg sjekket med den lokale BMW forhandleren, å de skulle ha 3000.- for de 2 gummileppene, så jeg får nok ta dem fra tyskland en gang jeg er nedover.

tn_Bild%20650_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey :-) da satser jeg på å kjøpe slike dempere ;-) bunner jo de som står på bare jeg ser på de :-s hehe...

takk for bildene, var helt topp... :-)

ehhh... 3000 for to gummilister?! hehe.... gi meg 200 så skal jeg kjøpe en hel rull med dørkarmlister du kan ha ;-)

men de funker sikkert når du virkelig har brukt for dem :-)

edit: hva er senken på de nye fjærene, kontra de gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...