Gå til innhold

M3GT i "vinterdvale"


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt flere bilder.

Vask og støvsuging av interiør (skinnsetene skal behandles litt senere i vinter)

tn_Interiør.JPG

Pedalgummien får en runde med tannbørsten, å blir som nye.

tn_Pedaler.JPG

Så var bilen oppe på bukker.

tn_På%20bukker.JPG

Et par bilder fra undersiden, før jeg går i gang med "vaskemidler" og børste.

tn_Under%20forfra.JPG

tn_Under%20bak.JPG

Endestussene på potta, skal byttes ut med "riktige" rette stusser.

tn_Eksos.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhh... Endelig en person som er litt slik som jeg er... :D

Jeg har fått en del rare blikk og kommentarer når jeg bla. forteller at at jeg vasker E30en (eller andre spesielle biler) selv på undrsiden med jevne mellomrom. Det gir meg en enorm glede å bare VITE at det ser strøkent ut under bilen også.

Stå på! Dette er/blir veldig bra!!!

Et lite tips (om duikke allerede vet det): Jeg har hatt MEGET god erfaring med å rense interiøret med Autoglyms Interior Shampo. Spray på et lite område og jobb LITT med en myk tannbørste. Det fjerner all driten som blir liggende i porer i skinnet. Det fungerer også sært bra på plastikk på feks. dørsidene, innstegslisten (som har en lei tendens til å få stygge striper etter sko osv), dashbord etc.

Bare pass på at du tester først på et lite område så du ser om det er fargeekte. Det er også svært viktig at du fetter opp igjen skinnet etterpå. Avslutt gjerne med Autoglyms Leather Cream (er det det den heter...?).

Det går nok ikke så bra om du prøver dette på moccaskinnet dessverre... :roll: (Men det vet du sikkert også...)

Lykke til! Og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhh... Endelig en person som er litt slik som jeg er... :D

Jeg har fått en del rare blikk og kommentarer når jeg bla. forteller at at jeg vasker E30en (eller andre spesielle biler) selv på undrsiden med jevne mellomrom. Det gir meg en enorm glede å bare VITE at det ser strøkent ut under bilen også.

Stå på! Dette er/blir veldig bra!!!

Et lite tips (om duikke allerede vet det): Jeg har hatt MEGET god erfaring med å rense interiøret med Autoglyms Interior Shampo. Spray på et lite område og jobb LITT med en myk tannbørste. Det fjerner all driten som blir liggende i porer i skinnet. Det fungerer også sært bra på plastikk på feks. dørsidene, innstegslisten (som har en lei tendens til å få stygge striper etter sko osv), dashbord etc.

Bare pass på at du tester først på et lite område så du ser om det er fargeekte. Det er også svært viktig at du fetter opp igjen skinnet etterpå. Avslutt gjerne med Autoglyms Leather Cream (er det det den heter...?).

Det går nok ikke så bra om du prøver dette på moccaskinnet dessverre... :roll: (Men det vet du sikkert også...)

Lykke til! Og hold oss oppdatert!

Takker Henrik, ang skinnet, så har jeg brukt Autoglym leathercare cream, på alle mine skinnseter, ca annenhver mnd. Å ellers så er jeg også godt fornøyd med Meguiars bilpleieprodukter.

Heldigvis så var forrige eier flink til å vaske bilen, både inn og utvendig, så det gjør jobben min litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var eksoanlegget demontert (fra grenrør), å tidligere eier hadde fått brent fast noe på det, som satt skikkelig fast. Så da var det frem med div. slipemidler, å sette i gang.

Her har jeg så vidt begynt

tn_Eksos%20vask%20(1).JPG

Å ca 3 timer senere, så ser det slik ut.

tn_Eksos%20vask.JPG

Stussene på bakpotta, skal i løpet av vinteren, kappes av, og erstattes med 2 rette stusser i rustfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi..! Men syntest det er rart du ikke har tatt av baklys, blinklys og støtfangere for å vaske bak de. Der ligger det masse skit! :wink:

Baklysene har vært av, og vasket bak, men ble påmontert før "storvasken" Ang. fangerene, så kom jeg godt til med steameren, når jeg hadde bilen oppe, å det randt ut ganske mye sand der (spesielt bak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...