Gå til innhold

E36 318tds fordeler/ulemper

k1t
 Share

Anbefalte innlegg

Litt mer facts vedr. motoren/bilen... :D

M41D17 motoren (1665 cm3) i E36 318tds yter 90 HK ved 4400 rpm og 190 Nm ved 2000 rpm. Iht. BMW skal den ha et gjennomsnitlig forbruk på 0,60 liter/mil ved blandet kjøring, klare 0-100 KM/t på 14,2 sekunder og ha en topphastighet på 182 Km/t. I dag er dette naturligvis ikke imponerende ytelser, men både E36 og motoren er allikevel et hyggelig bekjentskap... hvis man bare er klar over hva man går til når man evt. kjøper modellen. Jeg har etterfølgeren... E46 318d Touring med M47D20 motoren og den er med sine 115 HK ved 4000 rpm og 265 Nm ved 1750 rpm ikke mye hurtigere. Jeg klarer rundt rundt 0,55 liter/mil og er mer enn godt tilfreds med både bilen og motoren. Kan du finne et pent brukt eksemplar av E36 318tds vil jeg mene at du har en fornuftig og økonomisk bil i lang tid... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang km stand på flere av disse bilene ser jeg, er dette noe motoren har vondt av( ved normal kjøring og jevnlig oljebytt/service).

Er jo en Dieselmotor så bør jo ikke være verdens undergang, men lurer på om noen evt har hørt om noen spesielle problemer med denne motoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...