Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit nok at de fleste kaller dette ''polske'' skilter da det er mest vanelig i norge med polakker, men er vell strengt talt flere andre land med sånne skilter? og det er utrolig hva man skal iritere seg over fortiden, at skiltet har fått et norsk flagg, N og nye type nr. Vill heller kjøre med de nye skiltene på enn en Stor N i ruta for å dra utenlands.

Men men, godt vi er forskjellige. :)

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet
Helt forkastelig at staten i det hele tatt har LOV til å gjøre en slik endring uten noen form for demokratisk avstemning. Dette raker oss mange! Skal vi billister plutselig bestemme at alle på stortinget skal gå i gule uniformer med et lite kort der deres tittel står statuert med rosa skrift? Akkurat. Dette er jo egentlig en fillsak for de fleste, men prinsipp.

Begynner nesten å bli "redd" for å miste de gamle skiltene mine, for blir de borte må man til med disse.. :x

Du kan tro jeg limer på en stor stygg "N" da jeg drar på svensktur :lol:

har du ikke tatt medisinen din i dag? folkeavstemming angående bilskilter :roll:

Er Det demokrati må vi vel få det. noe galt i og få være med avgjøre dette, er jo mine penger det er snakk om, skjønner deg om staten hadde tatt omkostningene da,men uansett prinsipp. hvorfor betale for dette om 2 år er det sikkert noe anet vi bli pålagt å uten å ha noe vi skulla sagt..

Hva tror du de folkevalgte er? de snakker for DEG, du er vel ikke så kort at du skulle hatt folkeavstemming om alle ting som koster deg noen kroner ekstra?

Skrevet
Hvorfor må den blå bakgrunnen være der?

Fordi det er kort vei fra disse skiltene til skikkelige EU skilter... alt man behøver er et klistremerke som erstatter det norske flagget med unionens stjerner. Dette er neppe tilfeldig... :wink: ... Danmark innfører forøvrig tilsvarende skilter fom. 2008 (frivillig).

http://nrpl.dk/eu-1.php

Skrevet
Helt forkastelig at staten i det hele tatt har LOV til å gjøre en slik endring uten noen form for demokratisk avstemning. Dette raker oss mange! Skal vi billister plutselig bestemme at alle på stortinget skal gå i gule uniformer med et lite kort der deres tittel står statuert med rosa skrift? Akkurat. Dette er jo egentlig en fillsak for de fleste, men prinsipp.

Begynner nesten å bli "redd" for å miste de gamle skiltene mine, for blir de borte må man til med disse.. :x

Du kan tro jeg limer på en stor stygg "N" da jeg drar på svensktur :lol:

har du ikke tatt medisinen din i dag? folkeavstemming angående bilskilter :roll:

Er Det demokrati må vi vel få det. noe galt i og få være med avgjøre dette, er jo mine penger det er snakk om, skjønner deg om staten hadde tatt omkostningene da,men uansett prinsipp. hvorfor betale for dette om 2 år er det sikkert noe anet vi bli pålagt å uten å ha noe vi skulla sagt..

Hva tror du de folkevalgte er? de snakker for DEG, du er vel ikke så kort at du skulle hatt folkeavstemming om alle ting som koster deg noen kroner ekstra?

Les så ser du hva jeg mener. å jeg stemte ikke på de idiotene ved makta nå.......

Skrevet

Det var jo selvsagt en spissformulering. Poenget er at det er ett prinsipp.

Jeg har en rimelig krass mening om hvordan det demokratiske systemet funger i Norge idag, men lar være i å udype det mtp at denne tråden for lengst har gått way off topic..

Skrevet

Får å seie det på ein anna måte, vist eg skal til utlandet kjem eg nok til å kjøpe dei skilta der. Eg vil iallefall ikkje ha ein stor stygg N hengane bakpå bilen min!

Skrevet

Det var jo selvsagt en spissformulering. Poenget er at det er ett prinsipp.

Jeg har en rimelig krass mening om hvordan det demokratiske systemet funger i Norge idag, men lar være i å udype det mtp at denne tråden for lengst har gått way off topic..

Jeg er ikke helt enig i at tråden så langt er spesielt "OT", men jeg har en liten digresjon til din kommentar om en folkeavstemming vedr. en filleting som nye bilskilter. Husk at en folkeavstemming kun er rådgivende for f.eks Stortinget og at man ikke har tradisjoner i Norge for å holde folkeavstemminger der utfallet ikke direkte påvirker folks livssituasjon i en rimelig grad. Til administrativ saksbehandling bruker man embedsverkets ekspertise og avgjørelser... som selvfølgelig i noen grad kan ankes og påklages.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...