Hylland Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 Viss han er så useriøs som han sier, så synest eg at du skal legge ut navnet på firmaet hans!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 Her får du hjelp og eve svar på noen av spm dine juridisk Jushjelpa i Midt-Norge Sverres g 12, 7012 Trondheim 73 51 52 50 http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=jushjelpa Utrolig kipt å må drive ordne opp noe som kunne vært ungått fra første stund Håper det ordner seg for søsteren din. (edit): Jushjelpa er en gratistjeneste om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars R B Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 Det med balltre og sånn blir for dumt. Men jeg støtter offentliggjøring av navn og firma med STOR FONT på forum. Masse dårlig omtale er rett vei å gå. stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 Hadde jeg ikke klart å inndrive pengene jeg hadde krav på skulle han fått verditap på bruktbilene sine slik at han kunne gange beløpet han skylte meg med 10. Mange riper i bruktbilene hans hadde gitt meg god nattesøvn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Problemet med å reagere på en sånn måte er jo at det plutselig er du som har eskalert hele situasjonen til noe som definitivt er kriminelt, og plutselig er det du som må stå til ansvar for noe ulovlig. Gjør det på en redelig måte, og ikke gi opp så håper jeg for din del at det ordner seg! PS! Det tipset om jushjelpen tror jeg ikke er dumt altså, koster deg hvertfall ikke noe å høre om de kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet November 22, 2006 Forfatter Share Skrevet November 22, 2006 Enig med deg tobben, må prøve og gå rette veien her selv om det er svært fristende og ta noen snarveier Takk for mye god støtte og forslag setter pris på hvis noen faktisk vet om vi har en sak eller om det bare er og gi opp Disse bilene ville ihvertfall ikke jeg kjøpt http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8842103&sid=4acdJWYVZ800171&pos=2&tot=2 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8711049&sid=4acdJWYVZ800171&pos=1&tot=2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 uten kontrakt blir det ord mot ord. ring jushjelpa så finner du ut om du har en sak eller ikke gratis. det er bedre det en å bruke alle oss hobbyadvokater hehe neida det er nok mange med fornuftige svar men disse bilsaken er veldig vanskelige og avgjøre, ender som regel opp i forliksrådet og da har du allerede brukt mye mere enn det den mazdaen var verdt.. jeg brukte 6000 på advokat bare for å få høre at vi måtte dele ansvaret og da kosta det meg enda 450 kr i rettsgebyr etterpå.. selv om jeg ikke vant så tapte jeg ikke heller, på en måte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Hva med å bare hente bilen da? Den står jo tydeligvis registrert på søsteren din enda? Så kan hun levere den til hugger! Han klarer jo ikke akkurat å bevise at bilen er hans heller..... Men hva skjedde egentlig med den salgsmeldingen? Ble den oversendt til biltrangsynte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Ho har ikke no bruktbilgaranti da? Sånn at du kan løsne noen ledninger og greier, som han må ta kostnaden på. Eventuelt at han betaler det han skylder. Sånn dere må tenke er hvertfall at jo mer dere maser, hvor mer styr er det for ham. Ikke tenk at det er styr for dere også. Eller dukk tilfeldigvis opp når han har kunder som ser på biler der, og ta opp saken og klag og syt på dårlig service, snylting og ufinheter. Det burde jo være rimelig effektivt i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Selvsagt må man gjøre alt man kan på lovlig vis. Men om jeg ikke kunne klare å få pengene ut på noen måte hadde dette vært en løsning for meg. Slikt hærverk er umulig å bevise om ingen ser på mens man riper. Dette er selvsagt ikke noe jeg hadde gjort om jeg var litt uenig med selger, men om det er det jeg kaller bevisst svindel, slik som i saken det her dreier seg om. Det er selvagt at hun ikke selger bilen billigere enn hun må betale i årsavgift. Beløpet er for meg uinterressant, å bli svindlet finner jeg meg ikke i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Faen kan du ikke bare skvette litt bremseveske på den audin og stratusen, sånne svin fortjerner ikke annet, jeg driter i beløpets størrelse, det er en prinsippsak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Faen kan du ikke bare skvette litt bremseveske på den audin og stratusen, sånne svin fortjerner ikke annet, jeg driter i beløpets størrelse, det er en prinsippsak. On topic: kansje ikke det beste og sette seg selv i en klemme. synke ned på samme nivå som selger. du finner sikkert en løsning, dra og snakk med konkurenten hans eve en anen selger og høre om de har noen tips. hør med jushjelpa men ikke gjør noe som kan skade ditt rykte og ende med masse erstatning til han om du blir tatt. off topic: hadde han glisa slik til meg og sagt at da har jeg ryggen fri, som en hån.. hadde jeg ommøblert hele ansiktsomeråde hans uten tenke mere på det. en ting er å være sleip en anen ting er å være klyse å håne noen atpåtil. da smeller det for min del samma fa...n hva konsekvensene blir.. så jeg er litt enig med alle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Det er vel to måter å reagerer på, eller snarere tre. 1. Gi faen, og la livet gå vidre. 2. Reagere på en saklig måte, mht jusbuss og annet gratis/billig hjelp/råd. 3. Den usakelige måten... Jeg må si, at hadde den taperen ledd meg opp i trynet etter en slik seriøs konfrontasjon, som du gjorde på en ordentlig måte (hørtes slik ut), hadde han nok endt opp med knekt nese. Igjen lett for meg å si, men enkelte lærer aldri - og denne karen høres slik ut. Kan selvsagt gjøre andre ting enn banke dusten, som f.eks kreativ bruk av bremsevæske som nevnt tidligre, evt gjort noe slikt som dette. Det er en sann historie fra Norges mest kjente penge innkrever. Espen lie fikk i oppdrag av en bekjent av seg, til å hente inn noen penger av nettopp en bil forhandler. Han troppet opp, når det var som mest kunder, oppførte seg rolig og saklig, men samtidig lite diskret, fortalte han hva det gjalt, og hvis ting ikke ordnet seg, så måtte de "ta en prat". Kundene forsvant, pengene kom på bordet raskt. Jeg datet datteren til oppdragsgiveren til Espen lie, nyyydelig jente forresten! Jane Her er det ikke like mye penger i omløp, men ja, bruke litt myndighet kan være tingen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet November 22, 2006 Forfatter Share Skrevet November 22, 2006 Hihi er jo litt enig med alle her jeg å Det var på tlf jeg hørte han glisa, hadde det gått ann og slått igjennom telefonrøret hadde jeg knust trynet hans, finner meg ikke i sånt som dette Det værste av alt er at vi vokste opp i samme nabolag og jeg gikk i samme klasse som søstern hans i alle år å hun har jo blitt advokat og greier da så lurer på om hun vet hvordan han holder på.. Husker han var en dust i barndommen å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet November 22, 2006 Forfatter Share Skrevet November 22, 2006 Haha kongebra M3cab Punkt 1) ikke aktuell, er snakk om stolthet og prinsipp her Punkt 2) Går jeg for så langt det lar seg gjøre.. Punkt 3) Oppe til vurdering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå