Chriso Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 ":15pq8b4j]Skal ikke politikerne være folkets røst? Trodde jeg også.. Og så husker du ingen ting dagen etter.. Kjipt å betale masse avgifter, og ikke huske det.. Vel, du husker alle avgiftene du betalte, men du husker ikke hva du fikk igjen for det
Fredrik Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Vel, du husker alle avgiftene du betalte, men du husker ikke hva du fikk igjen for det Havner du på sykehuset og trenger en ny nyre eller lanvarig dialysebehandling pga. alkoholforgiftning blir du hurtig klar over hva avgiftene bl.a brukes til når du får vite at et døgn på sykehuset egentlig har en kostpris på mellom 1500 og 2000 kroner...
sigklep Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Når vil eventuellt reglene tre i kraft? Etter nyttår?
ehrnst Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Vel, du husker alle avgiftene du betalte, men du husker ikke hva du fikk igjen for det Havner du på sykehuset og trenger en ny nyre eller lanvarig dialysebehandling pga. alkoholforgiftning blir du hurtig klar over hva avgiftene bl.a brukes til når du får vite at et døgn på sykehuset egentlig har en kostpris på mellom 1500 og 2000 kroner... Riktig det fredrik, men vi må fortsatt ligge på gangen. Selv om jeg betaler for å ligge der i form av skatter og andre avgifter enn alkohol
Gunnar Skrevet November 21, 2006 Forfatter Skrevet November 21, 2006 Jeg registrerer at mange misliker dette her.. personlig gleder jeg meg stort over at jeg, om dette blir vedtatt, vil kunne bytte biler litt oftere med god samvittighet, også biler nyere enn 12 år. Nå koster det mildt sagt en formue. Når vi nå skulle kjøpe bil til samboeren leita vi faktisk etter eldst mulig bil innenfor segmentet vi hadde bestemt oss for, fordi selv om vi fant en billig og mye nyere bil, så ble den så mye dyrere med omregistreringsavgiften. Det er håpløst tragisk at vi da havner på en bil uten airbag og ABS bare fordi omreg'en er så dyrt. Bilforhandlerne vil måtte skru ned fortjenesten for å være konkurransedyktige mot privatmarkedet, så det er ikke sikkert det blir så ille for menigmann. At man skal få noe "gratis" av den rød-grønne regjeringen er like sannsynlig som at det snør i helvete.
klebefix Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Vel, du husker alle avgiftene du betalte, men du husker ikke hva du fikk igjen for det Havner du på sykehuset og trenger en ny nyre eller lanvarig dialysebehandling pga. alkoholforgiftning blir du hurtig klar over hva avgiftene bl.a brukes til når du får vite at et døgn på sykehuset egentlig har en kostpris på mellom 1500 og 2000 kroner... Riktig det fredrik, men vi må fortsatt ligge på gangen. Selv om jeg betaler for å ligge der i form av skatter og andre avgifter enn alkohol Og forhåpentligvis får vi behandling og,eller vi dør http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article375600.ece
Ron Jeremy Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Vel, du husker alle avgiftene du betalte, men du husker ikke hva du fikk igjen for det Havner du på sykehuset og trenger en ny nyre eller lanvarig dialysebehandling pga. alkoholforgiftning blir du hurtig klar over hva avgiftene bl.a brukes til når du får vite at et døgn på sykehuset egentlig har en kostpris på mellom 1500 og 2000 kroner... Du skal lete veldig veldig lenge for å finne en tilsvarende inneffektiv organisasjon, som er dyrere og som har såvidt dårlig lederskap. Hadde Norge våget å investere og bruke penger sine, slik stort sett alle andre land som har noen kr gjør(for ikke å nevne de landene som innvesterer uten å ha de kronene...), hadde Norge blitt billigre å drive, enklere for hvermansen, og til syvende og sist ting hadde blitt betydelig billigre. Faktisk burde alles lønner fryses umidelbart, fått ned kostandsnivået og blitt litt mindre komunistisk og litt mer internasjonalt. Jeg må spy... Du er heldig som bor i Danmark Fredrik, riktignok har de hard skatt, men de har ikke alle de snik avgiftene som vi har her...
sigklep Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Vel, du husker alle avgiftene du betalte, men du husker ikke hva du fikk igjen for det Havner du på sykehuset og trenger en ny nyre eller lanvarig dialysebehandling pga. alkoholforgiftning blir du hurtig klar over hva avgiftene bl.a brukes til når du får vite at et døgn på sykehuset egentlig har en kostpris på mellom 1500 og 2000 kroner... Du skal lete veldig veldig lenge for å finne en tilsvarende inneffektiv organisasjon, som er dyrere og som har såvidt dårlig lederskap. Hadde Norge våget å investere og bruke penger sine, slik stort sett alle andre land som har noen kr gjør(for ikke å nevne de landene som innvesterer uten å ha de kronene...), hadde Norge blitt billigre å drive, enklere for hvermansen, og til syvende og sist ting hadde blitt betydelig billigre. Faktisk burde alles lønner fryses umidelbart, fått ned kostandsnivået og blitt litt mindre komunistisk og litt mer internasjonalt. Jeg må spy... Du er heldig som bor i Danmark Fredrik, riktignok har de hard skatt, men de har ikke alle de snik avgiftene som vi har her... Ganske enig med deg her! Lønnsveksten har jo tatt helt av i noen yrker. Avgiftene rammer alle, men god lønn tilkommer bare noen få.
Fredrik Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Du skal lete veldig veldig lenge for å finne en tilsvarende inneffektiv organisasjon, som er dyrere og som har såvidt dårlig lederskap. Hadde Norge våget å investere og bruke penger sine, slik stort sett alle andre land som har noen kr gjør(for ikke å nevne de landene som innvesterer uten å ha de kronene...), hadde Norge blitt billigre å drive, enklere for hvermansen, og til syvende og sist ting hadde blitt betydelig billigre. Faktisk burde alles lønner fryses umidelbart, fått ned kostandsnivået og blitt litt mindre komunistisk og litt mer internasjonalt. Jeg må spy... Du er heldig som bor i Danmark Fredrik, riktignok har de hard skatt, men de har ikke alle de snik avgiftene som vi har her... Det er jeg helt enig i... og du havner ikke på gangen på danske sykehus. Mange penger er åpenbart ikke alt her i verden og som du er inne på er offentlige tjenester i Norge organisert og ledet katastrofalt dårlig. Jeg utvikler bl.a elektroniske pasientjournaler (EPJ) til danske sykehus og jeg vet derfor litt om forskjellen mellom danske og norske administrative rutiner og beslutninger. For å sammenfatte en relativt kompleks problemstilling... jeg blir boende i Danmark en stund til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå