|Andreas| Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Har tenkt til å lakkere nyrene og da lurte jeg på om det er noe spesielt som må gjørers før de lakkeres. Snakka med en på Auto Skade, han sa ved lakking av chrome sitter lakken veldig dårlig. Skal ikke mer en steinsprut til før den detter av ol. Jeg tenkte kanskje man skraper av chromen eller noe? Hvis noen har lakkert nyrene så kom gjerne med erfaringer og hva som ble gjort før lakkering.
Kai-P. Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Jeg ville først mattet ned med en pussematte som ikke er altfor grov, så på med plastgrunning og lakkere til slutt..
Joachim Lie Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 hva med å lakere nyrer som ikke er chromet. Siden lakken faller av ved stensprut.
Rotty Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 jeg pussa bare ned krommen på det som skulle lakkes, er ikke nå feste i krom så lakken vil tørke som ett skall og bare sprekke opp\ flasse av. Så er det bare grunne og lakke som vanlig. koster ikke så mange kr og få det pulverlakka og da sitter det som f.... på plast eller myke deler må du bruke en lakk som er litt fleksibel i forhold til bevegelse. finnes lakk spesielt til disse formålene..
tobben! Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Jeg har gjort det tidligere med godt resultat. Er enig med forrige innlegg, slip ned chrommen til den blir matt, vask nøye rent med tynner slik at du får vekk alt støv. Bruk så grunning, plastprimer (fås kjøpt på torshov hvertfall) hvis underlaget er av plast(regner med det). Legg to strøk grunning, la det tørke godt. Lakk så i ønsket farge, regner med det er svart, så legg et par lag klarlakk for å beskytte litt mot steinsprut osv... La det tørke godt mellom strøkene og lakk mange tynne lag. Kjøp brukbar lakk, har gode erfaringer med den de selger på torshov. Pass på temperaturen når du lakker, er det for kaldt tørker det jævlig dårlig, og for varmt blir det også dårlig resultat. Best blir det rundt 15 grader med lakken fra torshov.
|Andreas| Skrevet November 22, 2006 Forfatter Skrevet November 22, 2006 Takker for svar. (Så kjapt ) Tenkte jeg skulle bruke et verksted, men hvis de ikke kommer til å gjøre en god jobb, kan jeg like godt gjøre det selv. Eller hvis noen vet om et verksted/lakkerer som gjør en god jobb, så si ifra
tobben! Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Får du ikke kjøpt lakkerte nyrer til e46? Er ikke sikker på dette, men vil anta det blir billigere enn å bruke et verksted.....
Quattrokiller Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 KJøpte svarte nyrer for 40 euro på ebay. Var bare å klipse på, måtte bare "klippe" litt på insiden på et punkt for å ikke komme i veien for panserlåsen.
Nils Jørgen Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Be verkstedet ditt bruke syrefast-grunning. Da sitter det som f...
Saltkjelen Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Takker for svar. (Så kjapt )Tenkte jeg skulle bruke et verksted, men hvis de ikke kommer til å gjøre en god jobb, kan jeg like godt gjøre det selv. Eller hvis noen vet om et verksted/lakkerer som gjør en god jobb, så si ifra Som du sikkert har sett Andreas, så har jeg lakkert grillen min - hele sullamitten.. Har brukt profesjonelle denne gangen, da det forrige ble håpløst. Aas og Nygård lakk og karosseri på Tveita. Snakk med Lasse. Ellers vet jeg om en i Gjerderum som jeg hadde service hos og han er dyktig. Driver med alt mulig.. Kan sende deg telefonnummer til han litt senere idag.
|Andreas| Skrevet November 22, 2006 Forfatter Skrevet November 22, 2006 Får du ikke kjøpt lakkerte nyrer til e46? Er ikke sikker på dette, men vil anta det blir billigere enn å bruke et verksted..... Jo, på bimmian.com kan man kjøpe lakka nyrer, men da tror jeg "strekene" blir lakkert også, de vil jeg ha sorte, mens ramma skal bli tit.silber.
pocket Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Her var det mange gode tips ja! Kan jo fortelle hvordan man IKKE skal gjøre det: Matte ned krommen, vaske av med tynner og legge på to kjappe lag med en eller annen sort lakk man har i garagen! Da vil det flasse med en gang man får steinsprut. Hum, kan ikke skjønne hvorfor jeg vet at dette ikke bli bra
Sandersen Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Ja eller ta på grunning/lakk for tidlig etter man har brukt fortynner
maartn Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 http://www.teutonic.ca/articles/DIYFiles/blackGrills/
Quattrokiller Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Jeg har faktisk de orginale nyrene fra min E-46 liggende hvis du vil trene på prosjektet ditt. Jobber på Ahus, så kan stikke innom deg etter jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå