[space] Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Det som hadde vært moro her er om Hernes hadde vært en eller annen med mange års kampsporttrening eller noe, så 38 åringen hadde fått skambank utenfor kjøpesenteret der. Er ikike mulig å oppføre seg sånn... har selv vært vitne til tilsvarende, men da nøyde gærningen seg med å stå og skrike og bære seg. (Han kjørte btw en stor suv og gikk i dress. Han som fikk kjefta så ut som en normal type.) Mener jeg skrev om dette her inne et sted. "DU SKAL IKKE DRIVE Å BREMSE SÅNN FORRAN MEG!!!" Han hadde sikkert liggi og slikka på akfangern til han foran, som har tatt noen av de berømte "bremse triksa" for å få idioten til å holde litt avstand.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 En idiotisk sak. Begge skal få ta sin del av kaka her. Og det ER uakseptabelt å banke opp folk for slike ting! Han som banka han opp burde vært dømt til minst 1 års fengsel og erstatning i form av at han betalte alle legeregninger for Hernes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Hvis man ser bort ifra at han 38-åringen banket opp Jan Hernes, så synes jeg ikke at han gjorde noe særlig galt. Å blinke med lysene på folk som ligger og sinker i "fast-lane" er noe jeg gjør konsekvent. Så du mener at det å legge seg foran andre i venstrefila for så å slå på nødblink og bremse helt ned er helt ok oppførsel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 for mange år siden gav en kompis av meg fingern til en 7serie for en helt håpløs ting. resultatet var at denne bmw`en tok opp chasen og tilslutt fikk pressa oss av veien. ut kom det en østeuropeer i 40åra som var ca 2meter høy og 190 over skuldra. etter og ha slått seriøse bulker i bilen (som tilhørte min kompis mor) så gikk kompisen min ut av bilen,ble sugd tak i og holdt i halsen opp mot en vegg med føttene dinglendes 20centi over bakken mens fyren ropte: "hva fan du gjore,hva?!?" politiet dukka opp i samme sekund og vi fikk dra hver vår vei (ingen anmeldelse av frykt for mer hevn). poenget er at når man gir fingern til folk så må man forvente reaksjon,og kompisen min lærte (for en stund) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Jeg mener at Hernes var den som la grunnlaget for hendelsen, ved at han viste finger Da løftet Hernes fingeren til hodet for å vise hva han mente om 38-åringens kjøring. Fingeren til hodet = "idiot", i dette tilfellet idiotkjøring Vise fingeren = "dra til helvete" STOR forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 Man skal ikke banke opp folk, men det hadde vært på sin plass med en bot til Hærnes også. Står det ikke i vegtrafikkloven at man er pliktig å slippe frem andre som gir signal om at de vil forbi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw 323i Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 sykt tett han fyren der da....trenger lissom ikke banke opp folk forde da....godt han fikk fengsel assa...han burde vel ikke ha lappen på noen år:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet November 23, 2006 Share Skrevet November 23, 2006 ja ligger man i fartsgrensa i venstre felt og har betalt veiavgiften så er det jo ingen grunn til å legge seg inn. de andre har jo ikke lov å kjøre fortere uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Leser denne artikkelen i dt.no idag http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID= ... 1063/NYHETVet da poker jeg,syntes straffen var litt ufortjent da personen trodde han delvis var eier av vegen og fyrte opp under slik han gjorde. 38åringen fikk som fortjent! Det er helt feil å ty til vold i en slik situasjon.. Men jeg får også inntrykk av at Hernes ikke hører hjemme på veien.. Jeg irreterer meg også på slike bilister som ligger i feil felt og sinker, og jeg er ikke sen med å blinke med fjernlysene..Dersom de du kjører forbi blir irriterte, er det bare å ta det med et smil..Det irriterer dem bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Ingenting er mer irriterende enn folk som ligger i fartsgrensa i venstrefeltet.. Og IKKE viker når man blinker med langlysene! Her var dette klart fremprovosert av Hernes ved at han satte fingeren mot hodet og heller ikke viket for 38-åringen. På en annen side er det å forfølge noen for så å utøve vold totalt uakseptabelt og må dømmes hardt. Hernes har tydeligvis ikke kjørt mye på veiene inn til Oslo. Alle erfarne vet at venstre fil er for de som gjerne tråkker litt på gassen. Har selv ligget bak idioter som ikke vil flytte seg, og har da varslet med både lys- og lydhorn uten reaksjon. Ofte fått fingeren da ja, men jeg har også fingre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Er enig i at Hernes provoserte først, men allikevel, 38-åringen kunne nøyd seg med å gi Hernes 20% av neven tilbake og latt det bli med det. Men blir selv ufattelig hissig i trafikken til tider, det er ikke til å stikke under en stol...men finnes grenser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Ingenting er mer irriterende enn folk som ligger i fartsgrensa i venstrefeltet.. Og IKKE viker når man blinker med langlysene! Her var dette klart fremprovosert av Hernes ved at han satte fingeren mot hodet og heller ikke viket for 38-åringen. På en annen side er det å forfølge noen for så å utøve vold totalt uakseptabelt og må dømmes hardt. Hernes har tydeligvis ikke kjørt mye på veiene inn til Oslo. Alle erfarne vet at venstre fil er for de som gjerne tråkker litt på gassen. Har selv ligget bak idioter som ikke vil flytte seg, og har da varslet med både lys- og lydhorn uten reaksjon. Ofte fått fingeren da ja, men jeg har også fingre "Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. " "Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet." Dette er de viktigste momentene i paragrafene 3 og 6 i Veitrafikkloven; som tilsammen omfatter all trafikk med motorvogn på offentlige veier. Hvis man følger fartsgrensen, køen eller de trafikkale forholdene har man ingen plikt til å vike for annet enn utrykningskjøretøy... og spesielt ikke for en nisse i en BMW som provoserer med blinklys, lyshorn eller grazatkjøring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet November 24, 2006 Forfatter Share Skrevet November 24, 2006 Vegtrafikklovene kan jo her tolkes litt ymse da helt an på hvordan enn ser det eller? Dr_S skrev om kjøre kulturen inn til Oslo noe som jeg mener stemmer bra. Da kan enn jo tolke det litt sånn som at Hernes hindret trafikk bilde og laget en unødvendig situasjon også da eller? (forsatt enig i at feil å banke opp folk men Hernes burde kansje fått enn smekk han også). Hvordan er kjøre kulturen i andre land med tanke på samme situasjon? (Sverige,Danmark,Tyskland etc..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Man er pliktig til å slippe frem biler som gir signal, du kan heller ikke vite om den som blinker bak deg har et døende barn i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Fredrik, jeg kan utmerket godt Vegtrafikkloven, så jeg trenger ingen leksjon fra deg Ikke vet jeg hvor mye du har ferdes på disse innfartsårene inn til Oslo, men prøv å ligg i fartsgrensa i venstre fila å se hvor populær du blir. Ulovlig å kjøre over fartsgrensen ja, men du hindrer trafikken bak deg i å komme frem. Dette skaper irritasjon for dine medtrafikanter, noe som er helt unødvendig og farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå