Gå til innhold

318 TI v 320 i


runsyv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei skal kjøpe 3 serie stasjonsvogn valget står mellom en 2002 318ti med 143 hk eller en 320i 150 hk 2001 modell.

Hva er Deres synspunkter på disse modellene, jeg må si at jeg syns 318it var meget sprek og fin å kjøre. Hva ville Dere ha valgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener sikkert en E46 318ti... og da er det mest et spørsmål (hvis bilene ellers er i like god stand) om du har bruk for 2 eller 4 dører og om du har lyst på en rekkesekser eller ikke. Jeg ville ha valgt en E46 320i... den er mer praktisk og bedre likt av folk flest... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... vi snakker altså om to forskjellige E46 Touringmodeller. Hvis det står om en 318iT med facelift og en 320iT uten facelift ville jeg uten tvil ha valgt 318iT... så mye bedre er en faceliftmodell etter min mening. N42B20 motoren er også en fin konstruksjon selvom det ikke er en rekkesekser. Kan du strekke budsjettet til en 320iT med M54B22 motoren på 170 HK og facelift bør du imidlertid velge den... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er snakk om en 318 som f.eks denne http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =10&tot=71

Eller en 320 som denne http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =16&tot=71

Ps dette er ikke de spesefikke bilen jeg har sett på

Jeg ville ha kjøpt modellen som er vist i ditt første eksempel... altså en E46 318iT med facelift... det er en bedre bil enn en E46 320iT uten facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, hva er anderledes på faceliften?

Først og fremst har den et stivere understel og en marginalt hurtigere styregeometri som til sammen medfører at faceliftmodellen virker mer agil og presis i styringen. I tillegg er designet endret relativt radikalt når det gjelder panseret, grillen og frontlyktene. Bilens sentrale dataenhet ble også fornyet (OBC II) og den gir bl.a flere muligheter når det gjelder enkel montering av ekstrautstyr. Mer eller mindre i forbindelse med faceliften ble det også introdusert flere nye/oppgraderte motorer... bl.a N42B20, M54B22 og M47D20 motoren (common-rail). Det er imidlertid viktig å poengtere at E46 uten facelift på ingen måte er en dårlig bil... den nyere modellen er ganske enkelt bare en viderutvikling av en allerede meget god bil... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jo M54B22 motoren på prefaceliften også da.... 320i prod etter 08/00 har M54B22.

Det er jeg klar over og derfor skrev jeg også at motorene kom mer eller mindre i forbindelse med faceliften. Mitt poeng med motorene var relativt underordnet i forhold til de andre oppgraderingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) Noen ganger skumleser man mer enn andre ganger...

For å snakke i topic så mener jeg at dette er et meget vanskelig valg. Jeg har forelsket meg veldig i 6'ern. Jeg ville mye heller gått for en E46 med M54 motoren enn med M52 (150hk) i alle fall. Valget mellom 318 iT og 320iT hhv. med og uten facelift er vrient. Det optimale er å gå for en facelift med M54 i mine øyne. Men det er jo alltids snakk om penger da....

Min prioritering blir slik:

1. 320iT facelift

2. 320iT prefacelift med M54.

3. 318iT facelift

Det er mye moro med 318iT og motoren er fin og kraftig den, men for min del så blir det 6'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...