Gå til innhold

BMW 116i - Noen som har erfaringer?

asimon
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer sterkt på å kjøpe en BMW 116i. Jeg har i alle år vært skeptisk til BMW generelt, men synes denne bilen er så hvass at jeg tror jeg må ha en.

Jeg har lest bare positive omtaler på internett i biltester som er utført av proffe testere, så den er grei. Men jeg vil gjerne ha erfaringer fra de som har hatt bilen en stund.

Hvilke problemer har dere hatt?

Hva bør jeg se etter på en brukt 116i?

Er det noen "gjenganger"-problemer?

Andre spesielle ting?

Håper på raskt svar :D

PS

Vennligst ikke kom med råd om større motor. Det har alltid med lommeboken å gjøre, ikke noe annet :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og velkommen til bimmers... :D ... Jeg tror absolut at en BMW 116i er et relevant alternativ til f.eks en Golf V 1,6 FSI. E87 har klart en dårligere plassutnyttelse, men på den annen side er den noen grader mer sportslig og det tiltrekker enkelte sjåfører. Jeg tror også at det er relativt uproblematisk å kjøpe en brukt 116i hvis man ellers sikrer seg at den har alle servicer og er i god stand, men det gjelder alle biler. Lykke til med jakten på en ny bil... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hvertfall kjempe fornøyd med min 118d. Så kan på det sterkeste anbefale 1 serien selv om jeg har vært/er audi fantast :oops:

Ett problem jeg har hatt med bilen min er at dørhantakene av og til blir stående oppe etter at du har åpnet døren. Dvs si at når du sette deg inn i bilen står de fremdeles oppe og du får ikke lukket døren. (du får lokket den men den sitter ikke fast) Forstår du? er kanksje ikke der største problemte i verden men irriterende å måtte gå ut for å lukke dørhåndtaket.

Jeg har ikke gjort noe med dette enda fordi bilen min enda har fabrikkgaranti. Og jeg venter til det er sommer fordi når noe skal gjøres med bilen min så bytter jeg bil med selger og han har z4... Har snakket med selger/kompisen min om dette og han mener det er garanti, men du bør sjekke opp dette.

Er vel det eneste jeg har hatt av feil på bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hvertfall kjempe fornøyd med min 118d. Så kan på det sterkeste anbefale 1 serien selv om jeg har vært/er audi fantast :oops:

Ett problem jeg har hatt med bilen min er at dørhantakene av og til blir stående oppe etter at du har åpnet døren. Dvs si at når du sette deg inn i bilen står de fremdeles oppe og du får ikke lukket døren. (du får lokket den men den sitter ikke fast) Forstår du? er kanksje ikke der største problemte i verden men irriterende å måtte gå ut for å lukke dørhåndtaket.

Jeg har ikke gjort noe med dette enda fordi bilen min enda har fabrikkgaranti. Og jeg venter til det er sommer fordi når noe skal gjøres med bilen min så bytter jeg bil med selger og han har z4... Har snakket med selger/kompisen min om dette og han mener det er garanti, men du bør sjekke opp dette.

Er vel det eneste jeg har hatt av feil på bilen min.

Har dette med min 06 E90 også, tror det bare trenger litt smøring, ikke noe store greiene, bare bagateller.

:wink:

Grattis med 1'er!

Fortell om inntrykk og kom med bilder da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...